Gå til innhold

Motor bygg? (forgasser turbo)

Ranger emnet


J-A-E

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg og en kompis har ett liknende bygge: B21 med ET stempler, 405 topp med A kam(foreløpig), hjemmesveisa grenrør med KKK K27 fra en MB buss, 2X45 dellorto stor IC.

Vi skal montere en MSD Digital6+ tennings box i vinter og kjøre med fordeler fra R-sport forgasserturbo settet.

Vil du ha mulighet til å senke tenning ettersom ladetrykk stiger kan du kjøpe MSD AL6BTM boxen. Fordeler og en skikkelig tenningsbox holder langt!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder blokk så spiller det vel ikke så stor rolle så lenge du holder deg unna de tidlige B230 blokkene (holder du deg over 90 mod er du sikker).

En god gammel B23 er vel det billigste og greieste.

 

Jeg ville gått for B23, du kan dreie av sugestempler med da må du ha kontroll på tenninga som sagt tidligere, så du ikke får tenningsbank! Da går det fort åt skogen..

 

Skaff deg et 940 grenrør, de er mye bedre enn de gamle. Evnt. sveis et nytt ett.

Å bruke en så dyr turbo til 300hk syns jeg blir litt dumt hvertfall.

Hva med en T3/04 hybrid turbo? Eller en 19T eller KKK24? De kan du få i meget god stand brukt for 3-4-5000kr.

 

Så smeller du på en 405 eller 531 topp, og får du justert gasserne bra da vil jeg tro at 300hk er ganske overkommelig! :)

A kammen er den snillere varianten, som gjør at du får brukbart bunndrag og tomgang også. Skal du ha det litt hissigere kan du gå for en K kam.

Men som sagt av mange andre, tror det er en svært god ide å få litt kontroll på tenninga.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir nok ikke en så dyr turbo, blir nok en av de du nevner der.

 

Tenningen skal det holdes kontroll på ;) Må bare finne ut hva det blir som

skal holde kontrollen.

 

Tror det var snakk om at det satt K kam i toppen som følger med, så da får jeg se åssen den ser ut.

 

Han som hadde motoren før han som har den nå, sa den var go får over 300. Bare man fikk på siklig bensin pump og trykkregulator. Men turbo`n holder nok ikke, tror det er en org 240 turbo. Den er kjørt med vanlig elektronisk tenning nå.

 

Men motoren skal sess over og overhales, før jeg putter den i noen bil. Gidder ikke risikere rass etter kort tid.

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan dreie av sugestempler.

 

Skaff deg et 940 grenrør, de er mye bedre enn de gamle.

 

Hvor mye dreier man av sugestempla? Kan jeg bruke orginale turbo(B230FT) stempel uten å dreie?

 

Hva pleier 940 grenrøra å ligge på i pris?

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår