Gå til innhold

Motor bygg? (forgasser turbo)

Ranger emnet


J-A-E

Anbefalte innlegg

Fant igrunn svare om stempla selv ;)

 

Det beste er å kjøpe nye B23FT stempel de er sterke og de er smidd. Men klarer du å styre tenningen slik at du ungår tenningsbank da skulle det gå

bra å dreie av 1.5mm av suge stempela som står i en B23A.

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger ikke trykkforgasser idet hele tatt hvis du ikke vil, kan sette forgasseren före turbon, men ville tenkt i de bane av stromberg, som på en AT, men kanskje x2, en slik kan brukes opp til 175 hk, men er nok ikke det beste, men syns bare du skal tenke på at det er mange måter å bygge gasserturbo på.

 

Men innspröytning er nok den letteste måten å få 300 hk på.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trykkforgassere på motoren alt, med trykkbox. Denne motoren har funket bra med det. Men den har kunn kjørt med 0,6bar turbo trykk, pga at den er kjørt uten trykkregulator og med org pumpe.

 

Men selv om den bare har lada 0,6 bar, går den betydlig berde enn en orginal B230FT motor.

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, har tenkt til å montere el.pumpe og trykkregulator. Men trenger jeg 1 regulator pr gasser? Regner med at det holder med 1 el.pumpe?

 

Du trenger bare en trykkregukator, med uttak for 2 forgassere.

 

Pedersens-Racing, skaffer fra KG trimning.

Du trenger :

 

TRYCKREGULATOR TURBO

För turbobruk i samband med tryck genom förgasare. FK-6 735:-

D:O för två förgasare FK-62 775:-

 

http://www.kgtrimning.com/tryckreg.htm

 

Må også ha en el. pumpe som leverer tilstrekkelig med triykk.

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig tatt meg en tur opp i verkstrdet i sett på delene mine.

Blokka var B230A og toppen var 530, men veit ikke om det er bytta innmat i blokka. Er det veldig mye forskjell på 530 og 531 topp?

 

Er dette en regulatur får 2 gassre?

DSC00008.jpg

DSC00009.jpg

DSC00010.jpg

 

Å er dette en orginal Volvo turbo? eventuelt hvor mye er det go får?

ArResearch heter den, å det står M27 på den.

DSC00011.jpg

DSC00012.jpg

 

Å det var Dellorto 45mm gassere ikke Weber som jeg trodde;)

DSC00013.jpg

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig tatt meg en tur opp i verkstrdet i sett på delene mine.

Blokka var B230A og toppen var 530, men veit ikke om det er bytta innmat i blokka. Er det veldig mye forskjell på 530 og 531 topp?

 

Er dette en regulatur får 2 gassre?

DSC00008.jpg

DSC00009.jpg

DSC00010.jpg

 

 

Ser slik ut, etter antallet inn/utløp å dømme.

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår