Gå til innhold

Motor bygg? (forgasser turbo)

Ranger emnet


J-A-E

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 years later...

Vet dette er en gammel tråd, men ser jo at de fleste er jo på forumet enda.

 

Forsto det ikke helt, men kan man bruke b230ft stempel i en b230a?

 

Er det noe fysisk forskjell på b23 og b230 blokkene? Det står ikke stemplet inn på blokka mi. er ikke sikker på om det er en b23 eller en b230. Er det noe måte å se modell også?

 

I R-sport kittet ble det levert 2 toppakninger. Er det dette folket bruker, eller skifter dere stempler? Med 2 toppakninger ser jeg for meg at det blir et veldig, veldig svakt punkt. Blir det ikke levert pakninger som er tykkere enn originalt? Evt. noen som selger ei kobberpakning?

Endret av -Veritas-
Skriveleifer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye jeg kan si her. da jeg og en kompis ha dreve og bygd samme oppsett.

Vi kjøre b21et motor med 2dellorto 40gassera som e dysa rett, vi kjøre a kam, 398topp som e tatt heftig mye ut av forbreningskamran og porta mye på insug og utblås,større ventiler,(har en preppra 405topp) Bare at vi har stålråda,smidde stempler,balansert veiv osv.

b21,b23 må du ikke kjør så mye turtall på for da tar du lagran lett for veiva e ikke balansert,dellorte har et problem med at man kan bli plaga med fuelcut i venstre svenga(gasseran bir tom for bensin) det ligg bildan og info på 140forumet om bilen motoran osv. Vi kjøre faktiskt stifttening på biln,10grader tening,kjøre 2elektriske bensinpumpa,en fra tank til cach tank og fra cach tank til motorn, i motorrommet har vi en regualor som roa ned bensintrykke fra pumpan sia de levere 6bar,så har vi en ana trøkkregualtor(samme som du har lagt ut bilde av) for å justere bensintrøkk. vi lada 1.5bars trøkk på motorn og da anbefales den 3bars bensintrøkk.

 

DSC00494.jpg

DSC00479.jpg

DSC00478.jpg

DSC00469.jpg

DSC00455.jpg

DSC00374.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å ha noe blodtrimming på noen måte. Jeg vil kjøre med original gassern så lenge den holder, og da evt. bygge om til sprut.

 

Det er bane kjøring på Aspelund den 25. juli er oppe så skal prøve litt der.

 

Hvor mye kan jeg lade my originalt oppsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge tening e rett og du har nok bensin så skal du klar og lad 0.9-1bar men de orgianl forgasseran dær i turbokittan e noe dritt, for de bruka og hva maks uslette.

 

E jo ikke noe snakk om blodtrimming da. de oppsette vi kjør med e bygd av en svenske og de kjør jo 300-400hk på det. men anbefaler deg heler 2gassera,elektrisk pumpe osv for å vite at du har nok bensin.

 

Men pass på turtalle hvis du kjør 2sifra blokk/veiv sia lagran ryk ganske fort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke b19/b21/b23 motoren som har best innmat? Han jeg kjøpte motoren hos sa det var en 230, men jeg tror det er en b23. Er det noe måte å se det på untatt betegnelsen som skal stå stemplet på motoren? Står ikke stemplet på denne.

 

Hvor langt kommer jeg med original gassern, 200?

 

Jeg har registret på tenningsmerket, og fordeleren vridd helt med klokken. Har jeg den ikke vridd helt om, slår motoren imot. Så det tyder på at den har alt for mye fortenning. Men prøver jeg å flytte fordeleren en tann med klokken slår den også imot, er det jeg som gjør feil eller?

 

På original gasser, er det trykkboksen som står før gassern? står Turbo på den.

Endret av -Veritas-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke b19/b21/b23 motoren som har best innmat? Han jeg kjøpte motoren hos sa det var en 230, men jeg tror det er en b23. Er det noe måte å se det på untatt betegnelsen som skal stå stemplet på motoren? Står ikke stemplet på denne.

 

 

 

 

Man kan se det på vannpumpa er forskjellige fra b23 og b230:)

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker ikke forskjellen men dem var ikke like se på biltema det var der jeg så det. tok med min gammle ned opg sa det var b23 og han hente den men den var ikke lik og da var det b230..

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b23 har ståldeksel bak reg. reima ja, 230 har plast...

ellers så er det andre gjenger til oljetrykkbryteren, er sånn koniske gjenger (bsp?) på b23 og metriske med kobberpakning på b230.

helt i fremkant på blokka, på innsugssia, rett under der hvor luft til cyl.1 passerer er det en uthevet bein flate, hvor det står vilken motor det er, f.eks b23a, eller b230f osv.. hvis du ikke ser noe der, så bare gjør det litt rent, så dukker det opp.

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke b19/b21/b23 motoren som har best innmat? Han jeg kjøpte motoren hos sa det var en 230, men jeg tror det er en b23. Er det noe måte å se det på untatt betegnelsen som skal stå stemplet på motoren? Står ikke stemplet på denne.

 

Hvor langt kommer jeg med original gassern, 200?

 

Jeg har registret på tenningsmerket, og fordeleren vridd helt med klokken. Har jeg den ikke vridd helt om, slår motoren imot. Så det tyder på at den har alt for mye fortenning. Men prøver jeg å flytte fordeleren en tann med klokken slår den også imot, er det jeg som gjør feil eller?

 

På original gasser, er det trykkboksen som står før gassern? står Turbo på den.

 

Du kan f.eks sjekk om det er en b230 eller b23 ved og sjekk veiva

 

b23 har 8hulls veiv og b230a huska jeg ikke.

b19/b21/b23 har best inmatog tål mest men man kanke kjør neo turtall da banker du og ødeleger rådelagran go veivlagran.

 

du kan vell kanskje tynn gassern el 200hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår