Gå til innhold

240 med sugemotor!

Ranger emnet

Volvo240R

Anbefalte innlegg

uff.... jeg MÅ visst komme med noe offtopic her...

Wastegate lyden?! når skal folk få inni hodet at wastegate ikke lager lyd for fem øre med mindre du leder eksosen fra en ekstern wastegate til friluft i stedet for tilbake i eksosanlegget? dette blir da et kraftig brøl når du oppnår ønsket ladetrykk og wastegaten begynner å slippe ut eksos for å holde ladetrykket nede.

det som nå sikkert menes med "wastegate lyd" her i dette tilfellet er vel lyden du får når du ikke verken har noen dump eller bypass ventil, slik at luften går bakveien gjennom turboen og ut luftfilteret. dette blir da en kvitrelyd/due-lyd/whatever.

litt mer ontopic siden jeg likevel er inne på tråden og gnåler: jævlig fett med heftig sugemotor. Blir vel motorenes svar på "macho" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da blir det neppe en vakker sommerdag ;)

hahahaha *latterkrampe*

Altså respekt til alle, turbo eller gasser, samma f***. Men en ting: hvorfor er folk så tette i pappen og har de røra på der da? Er jo totalt ubrukelig å ha det sånn med min kjørestil i værtfall. Altså røra er jo greie, men faa'n da, ha på filter for pokker :fuckme2: :mad:

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart wastegaten har tøffere lyd enn dumpen, men jeg tenkte altså på dumpventil lyden. Den ustoppelige gass-slipp-gass-slipp "trenden" som plutselig oppstod etter de elendige f&f filmene tar knekken på hørselen min... Herregud for en irriterende lyd... Heldigvis er lyden mest utbredt hos japse-folket...

helt 100% enig med deg, selvom jeg har både turbo og dumpventil! Er for teit å gasse på og slippe opp til enhver tid! Har nesten lyst på resirk-ventil av og til jeg :P hehe

En ting til her. Ser folk hiver ut bilder av evo-motorer. -Kan noen her forklare meg hva en evo-motor "er" / hva det innebærer? Gjerne på pm for å slippe å føkke opp detta tråden enda mer enn det som allerede er gjort... Og hva er det som er så spesielt med evo-toppen?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kjører med åpne trakter fordi de vil ha ut mest mulig lyd... Pluss at det ser jævla porr ut med åpne trakter... Hvis man er litt for retrostil...

Jeg for min del, kjører med filter... :thumb

åpne trakter=lik 0 motstand..skal ihvertfall mye til å få mindre..

litt mer topic enn det dette var; hvor kommer egentlig evo motorene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider