simtra Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Endelig har jeg skaffet meg bilen jeg har ønsket meg! :cocain: Corrado G-60 er konge!! Har et seriøst problem med senkesettet som sitter på den! Det finnes så å si ikke klaring mellom demperene\fjørene og hjulene bak(ca pekefinger-tykkelse), når det da sitter noen i baksetet når jeg kjører, krasjer disse av og til sammen. NEI Å NEI :deng Har ikke peiling på hvor mye bilen er senket!? Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor mye det kan være? Hvor skal jeg bruke målestokken for å finne lengden å hvor mye er orginalt? Det må jo være noen som har opplevd det samme som meg(Forhåpentligvis) aneglsmili Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singh_Supreme Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Congrats med ny bil kompis;) Er det justertbart eller? Skulle bare si gratiss med ny bil håper å se bilder av den;) Kjør pent;) Siter 2006 Bmw E91 Gangster BITCH! 1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt- 1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt- 1994Vw Corrado G60 -Vraka- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raver^ Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Endelig har jeg skaffet meg bilen jeg har ønsket meg! :cocain: Corrado G-60 er konge!! Har et seriøst problem med senkesettet som sitter på den! Det finnes så å si ikke klaring mellom demperene\fjørene og hjulene bak(ca pekefinger-tykkelse), når det da sitter noen i baksetet når jeg kjører, krasjer disse av og til sammen. NEI Å NEI :deng Har ikke peiling på hvor mye bilen er senket!? Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor mye det kan være? Hvor skal jeg bruke målestokken for å finne lengden å hvor mye er orginalt? Det må jo være noen som har opplevd det samme som meg(Forhåpentligvis) aneglsmili Hadde samme problem som deg at dekkene subbet i demperskålen..Det jeg gjorde var å hive på en 5mm spacer så var problemet løst, subbet litt i ytterkant på mine felger da men jeg har 9" Borbet A felger bak, så kommer lit an på hvilke felger du har og hvilket innpress det er på de.. Siter BMW 325i Coupè -92 : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=108249 VW Corrado -89 : http://www.sstuning.no/aadals%20corrado.htm Opel Vectra -92 : http://home.online.no/~odskjegg/galleri/biler/Christian/chr.htm http://www.evjegatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtra Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Hadde samme problem som deg at dekkene subbet i demperskålen..Det jeg gjorde var å hive på en 5mm spacer så var problemet løst, subbet litt i ytterkant på mine felger da men jeg har 9" Borbet A felger bak, så kommer lit an på hvilke felger du har og hvilket innpress det er på de.. Mener det er 195\6,5\16 ikke just.bare. Kan sjekke dette mer i morgen. Slenger en et par bilder å da slik at jeg kan brife litt :titties: He He Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Endelig har jeg skaffet meg bilen jeg har ønsket meg! :cocain: Corrado G-60 er konge!! Har et seriøst problem med senkesettet som sitter på den! Det finnes så å si ikke klaring mellom demperene\fjørene og hjulene bak(ca pekefinger-tykkelse), når det da sitter noen i baksetet når jeg kjører, krasjer disse av og til sammen. NEI Å NEI :deng Har ikke peiling på hvor mye bilen er senket!? Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor mye det kan være? Hvor skal jeg bruke målestokken for å finne lengden å hvor mye er orginalt? Det må jo være noen som har opplevd det samme som meg(Forhåpentligvis) aneglsmili Unnskyld meg, men det skal ikke være mulig at jula butter i demperskåla når bilen får mer vekt, pga demperen er satt fast i ned i bakstillingen, og avstanden mellom dekket og demperskåla skal være så å si konstant, hvis ikke høres det ut som en merkelig camber bak der... hjulet følger bare demperen og det er denne som trekker seg sammen.. Kjører med ca en halv cm klaring bak der selv, merker ikke noe til at det skjer. Kan ikke være at du subber i skjermene da? Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 må være skjermen eller noe, hvis ikke må det være no satans dårlige hjullager eller noe Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 må være skjermen eller noe, hvis ikke må det være no satans dårlige hjullager eller noe Sitter og tenker på det samme... får jo egentlig ikke gått! Hvis ikke den har fått seg et kraftig slag eller noe da men da er det i såfall ikke bare den ulyden man skulle hørt! :D Prøv og se litt etter slitemerker på dekk hvis sist eier har kjørt sånn... Høres merkelig ut! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singh_Supreme Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 ser ikke non bilder jg:( Siter 2006 Bmw E91 Gangster BITCH! 1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt- 1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt- 1994Vw Corrado G60 -Vraka- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raver^ Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Unnskyld meg, men det skal ikke være mulig at jula butter i demperskåla når bilen får mer vekt, pga demperen er satt fast i ned i bakstillingen, og avstanden mellom dekket og demperskåla skal være så å si konstant, hvis ikke høres det ut som en merkelig camber bak der... hjulet følger bare demperen og det er denne som trekker seg sammen.. Kjører med ca en halv cm klaring bak der selv, merker ikke noe til at det skjer. Kan ikke være at du subber i skjermene da? Tro meg, det er utrolig nok fult mulig at den subber i demperskåla, trodde det ikke selv helt til det ene dekket mitt smallt, og jeg så det var det som var grunnen..Og camber'en på min er helt iorden... Siter BMW 325i Coupè -92 : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=108249 VW Corrado -89 : http://www.sstuning.no/aadals%20corrado.htm Opel Vectra -92 : http://home.online.no/~odskjegg/galleri/biler/Christian/chr.htm http://www.evjegatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Om du ser på demperen din bak så er det noen så hakk i den. Du kan sikkert heve og senke selve skålen som fjøren står på. Jeg tror Dekkmann og et par andre dekk leverandører i Norge faktisk har feilt innpress registrert på Corrado. Jeg har 3 sett felger til bilen min som alle har 37 i innpress og dette er vel ikke riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Mener det er 195\6,5\16 ikke just.bare.Kan sjekke dette mer i morgen. Slenger en et par bilder å da slik at jeg kan brife litt :titties: He He Er dekkdimensjonen din 195/65-15 eller 195/65-16 subber det fordi dekkene er alt for store 195/50-15 eller 195/45-16 er riktig dimmensjon på Corrado Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radoracer Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Eg hadde akkuratt det samme problemet når jeg satte på piggdekk! Dekkene tar borti skålen og dekkene er orginal rado size! (merk dere, den subbet ikke tok bare borti) Det er da fullt mulig, eg fikk spacet den ut litt, og merker ikke noe til det nå! Sikkert mye som speler inn her, senkesett, senking, dekk osv! :crazysant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Høres rart ut at du får til dette med faste dempere. Hadde selv 205/50-16 når jeg først fikk bilen. Disse stod på 7,5x 16 felg med 35 i innpress. Det var da en liten pekefinger til skåla bak, men den subba aldri. Skal du ta i skåla må du ha enda større dekk-dim, som 205/55 16 f.eks. Eneste måten å få den til å subbe i skåla er vist du har så utslitte foringer i nedre del av demperen at den kan vandre et pa centimeter opp og ned. Dersom den subber i fjørbeinet, så er dette mulig vist du har usannsynlig slitte hjullager, som noen nevnte her eller feil innpress/ dekkbredde. Frode: 195/50 r15 eller 205/40 r16 blir litt lite, og du får veldig stor missvisning på speedo. 205/45nr16 eller 195/55 r15 passer mye bedre. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Jeg har 3 sett felger til bilen min som alle har 37 i innpress og dette er vel ikke riktig? Har et papir fra Vianor der det står 38 på..90-modell Hvis de har rett da:p Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtra Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Hjulene er 185\55\15. Sjekka nettopp bilen. Hjulene subba ikke fjørkoppene, ikke hjulbuene heller. "Subbinga" som vi kan kalle det kommer når det sitter noen i baksetet og jeg "drar på", kommer og når jeg kjører over en dump litt for fort. Men det må være noen bak, hvis ikke kommer ingen lyd. Mulig det kan være foringer som suger eller noe slik!? Blir ikke noe brifing med bilder. Får ikke lagt dem ut :shake Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg