Gå til innhold

Perry -Prosjekt Morel/EVUS/Sinfoni/Pioneer

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

Oppdatert.

Etter MYE om og men er kursen satt og det ble endel endringer men tror nok det blir bra lyd alikevel gitt :)

Oppsettet som skal inn i bilen er følgende:

Headunit:

Pioneer deh-p8600mp

Frontsystem:

Morel Hybrid Ovation 6 (bestillt)

Baksystem:

usikkert om jeg selger morel pulse 6 settet eller om jeg bruker de som midbass

Sub:

Inphase XTB12 muligens.. XTB210 er og ønskelig men vi får nå se :)

Forsterker:

Soundstream Human Reign 4.

Kablingen husker jeg ikke navnet på men det funker sikkert bra :)

STOR takk til Morel pål ved http://www.morel.no og Jonka her inne. Uten dere ville dette ALDRI gå.

Er blitt singel og nå så har ingen problemer med å skru og justere lyd 24/7 så skal bli godt å få startet endelig :)

Edit: er veldig lite singel pluss venter smårolling så nå er det bare å spurte igang så jeg blir ferrdig til mai 2006 iallefall :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen som har sagt det ikke var fortjent reklame:)

joda Calibraen er en bil jeg liker veldig godt,lett å få lyd i og pene linjer i karrosseriet.

eneste problemet med dem er jo rusten men det ser jeg du jobber med..

gleder meg til å se bilder fra bygget etterhvert(sleng gjærne opp noe bilder av rustjobben også)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir fett :)

Har ganske så likt oppsett i tankene selv:)

Bare jeg skal ha Dotech 5 (kom i posten i dag :D), 2 stk Sinfoni 45.2, og bare en sub.;) Skal heller ikke ha 6x9 settet.

Gleder meg veldig til å sette igang!

Får se hvordan du gjør detta her, og kanskje plukke opp litt ;)

Good luck! yodude

Edit: Hvordan spiller skal du ha/har du?

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk :)

Hater 6x9 så det slipper heller ikke til hos meg... skal ha Pulse 6 Coax i veggene bak (sitter 6" der originalt ;))

Dotech? gromt :D jeg prøver Pulse 6 først... er min første sq greie så begynner i det små :)

Jeg er en liten sucker for bass så satser på 2 stk. Elate 10.. muligheten for litt trykk skal være der om den trengs :)

Spillern er en Pioneer deh-7600mp men målet mitt er 8600mp... en vakker dag :)

Jeg er trolig en av de blakkeste byggerne her (pusser opp bil samtidig) så 150.2x og subberne kan det ta en stund før dukker opp hos meg... resten er oppnåelig innen når fremtid :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk :)

Hater 6x9 så det slipper heller ikke til hos meg... skal ha Pulse 6 Coax i veggene bak (sitter 6" der originalt ;))

Dotech? gromt :D jeg prøver Pulse 6 først... er min første sq greie så begynner i det små :)

Jeg er en liten sucker for bass så satser på 2 stk. Elate 10.. muligheten for litt trykk skal være der om den trengs :)

Spillern er en Pioneer deh-7600mp men målet mitt er 8600mp... en vakker dag :)

Jeg er trolig en av de blakkeste byggerne her (pusser opp bil samtidig) så 150.2x og subberne kan det ta en stund før dukker opp hos meg... resten er oppnåelig innen når fremtid :)

Ah, leste litt feil. Trodde du skulle ha 6x9 coax høytalere. men det skal du jo ikke. Tror Pulse skal låte bra det også. og etterhvert om du skal oppgradere så kan du plassere Pulse elementene bak ;)

Blir bra dette her, du har et litt annet valg på spiller enn meg. Tenkte meg en Alpine spiller jeg. Er vel ganske hipp som happ om det er pioneer eller alpine?

Blir konge uansett :crazysant

Hold oss oppdater fremover i prosessen happyhappy

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem sier det at Alpine har litt bedre lyd enn pioneer men at pioneer har bedre holdbarhet/feilprosent... Jeg liker lyden i pioneer så derfor har jeg likt å bruke de som spiller :)

Pulse 6 comp.sett forran og pulse 6 coax bak er det jeg skal ha :)

Frontsettet drives av 45.2x og coaxene bak skal drives av spillern.

Skal slenge inn bilder så fort kabler er i hus :) tenker om et par ukers tid...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare å bygge i vei :D

Vil se BILDER !!

:pics

Veit at dette kommer til å bli bra...

så... LYKKE til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunders :)

Venter til Januar... da skal bilen inn å få nye skjermbuer, kanaler lakk og litt diverse... orker ikke å begynne (tror jeg) før det.

Regner med å ha alt utenom 150.2x og Elate 10"erne klart til Mjøstreffet. Kanskje Kr.sand litt usikker :)

Lector: Samme som over... men jeg skal ta bilder av sakene når de kommer om ikke så velvid lenge ;)

TAKK til alle :D

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg fått endel av greiene (les: Julegave! Takk til dama ;) og Morel (Pål Bergene)

Følgende ligger i stua mi nå :D

Frontsett:

genscrap.aspx?id=3462

Strømkabel 50mm2:

genscrap.aspx?id=3464

33mm2 Kabel:

genscrap.aspx?id=3465

Høytaler kabel:

genscrap.aspx?id=3466

ANL sikringsholder med Voltmeter (250a anl sikring)

genscrap.aspx?id=3467

Polsko/karosseri connectors

genscrap.aspx?id=3468

Fordelingsblokk:

genscrap.aspx?id=3469

Signalkabel:

genscrap.aspx?id=3470

Noe ble sendt feil... så 33mm2 kabelen og fordelingsblokka skal sendes i retur.

Oppsettet blir litt anderledes... forandringene blir 50mm2 kabel til strøm og jord istedenfor 33mm2... synes 50mm2 så deiligere ut :P

Resten av greiene kommer vel i løpet av januar håper jeg :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider