Gå til innhold

Perry -Prosjekt Morel/EVUS/Sinfoni/Pioneer

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her skal det sies til Fusion's forsvar at en bass ikke "sprenger" av seg selv, det ligger stort sett hos den som styrer volumet:) Den sprenger hvertfall ikke uten forvrengning og det bør brukeren høre lenge før uhellet er ute.

Hadde du ment det var bassen det var no galt med så hadde du nok sendt inn en reklamasjon:) Vi har solgt dusinvis av disse kassene og ingen har klaget ennå

Lykke til videre med prosjektet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruud: Hadde jeg ment det var noe galt med den så hadde jeg kontakta deg :)

Er brukerfeil sikkert.

Earthquake: Den spillte fint til siste slutt. Den lukta brent hver gang jeg spillte "normalt" (volum 20, spiller jeg høyt er jeg oppe i 30)

Er sikkert noe jeg har oversett. Er mange rare innstillinger på HR4'en som jeg ikke har blitt helt klok på enda :P

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

----Er sikkert noe jeg har oversett. Er mange rare innstillinger på HR4'en som jeg ikke har blitt helt klok på enda :P----

ville tro at den HR har en såkalt LSE.Q equalizer, og om du stiller den feil vil den gi VELDIG mye effekt mellom 20-50Hz... og om den Fusion kasse var en bassrefleks så vil du fort ta liv av den om den får mye informasjon under den tunings frekvens.... kanskje derfor luktet de svidd allrede ved normal lytte nivå. Hvis du hadde justert den eq riktig så hadde du begrenset nedre frekvens og heller tunet effekten til portens frekvens med 100% bedre kontrol, mer akustisk output og med mindre forsterker effekt... savner den LSE.Q i nyere versjoner!! med lukket kasse er det mindre kritisk ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

båndpass kasse ja.... :hammerself på HR skal det være 2 justerings skruer med følgende tekst:" 0,7-2,8 BOOST" og "17-60 FREQ" det er LSE.Q Eq fra SoundStream... som sagt SS sluttet å integrere dette i ampene pga "amatører" ikke greide å bruken og sprengte subbene sine... :iconsm men en ypperlig Eq til subb om man vet å justere det... :titties:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider