Gå til innhold

Perry -Prosjekt Morel/EVUS/Sinfoni/Pioneer

Ranger emnet


PerryZaphire

Anbefalte innlegg

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut til å bli bra dette Perry :) Mye gromt utstyr. Skal bli spennende og se hvordan det blir seende ut til slutt.

OT:

Takk for hjelpa med stoff til oppgaven btw :)

 

Kan hende det blir noen endringer vedrørende forsterkere og elementer faktisk... men vil ikke røpe noe enda ;)

foreløpig er det Alpine CDA9835R spiller og EVUS kabling :)

 

Inga problem ang. oppgaven.. hvis du gidder.. kan du eventuellt sende en kopi av oppgaven til meg? intressant å lese sikkert :D

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser surt ut dette :( Fikk kjøper på pioneer spillern...2800kr inkl. frakt men så var det noe trøbbel med en viss russebiljævel så spillern er til salgs igjen til h.b. over 2500kr

Faen !

Begynner å koble opp i midten/slutten av mai håper jeg :)

Gått snart 1 år uten noe annet enn frontsett og spiller så begynner å lengte etter skikkelig lyd nå :/

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser surt ut dette :( Fikk kjøper på pioneer spillern...2800kr inkl. frakt men så var det noe trøbbel med en viss russebiljævel så spillern er til salgs igjen til h.b. over 2500kr

Faen !

Begynner å koble opp i midten/slutten av mai håper jeg :)

Gått snart 1 år uten noe annet enn frontsett og spiller så begynner å lengte etter skikkelig lyd nå :/

 

Virkelig surt det der ja... :\ Men du må skrike når du har fått penga på konto :) holder den av til deg jeg vettu ;)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau... en liten update kan jo ikke skade... :)

Etter mye usikkerhet og frem og tilbake så blir oppsettet for i "år" veldig simple..

 

Pioneer deh-p8600mp hovedenhet (TAKK Jonka!)

Morel Pulse 6 frontsystem (TAKK til dama :D)

Morel Pulse 6 coax baksystem

Enkel Pioneer 12" inntil videre (TAKK Typhon!kisskiss)

Soundstream Human reign 4 (TAKK Jonka!)

Evus kabler og koblinger. (TAKK Onkel Pål!)

 

Dette blir satt opp slik at spiller drar pulse 6 coax'ene og SS HR4 drar frontsett på 2 kanaler (2x125w rms i 4ohm) og så brokobler jeg de to siste kanalene og kjører på Pioneer 12" (500wrms i 4ohm)

 

Håpet på å få prøvd Alpine spilleren til Woodbeach men salget av min spiller gikk ikke så bra som håpet så da har Jonka ordnet meg en pioneer 8600 istedenfor... spent på om jeg får til time alignment for det var så sinnsykt morro i bilen til typhon atte :D Forhåpentligvis så er ikke Pioneer 8600 så JÆVLIG mye dårligere løsning :)

 

Eneste jeg mangler er Pulse 6 coax men de er ikke så dyre at de burde jeg få ordnet illøpet av våren/sommeren.

Mangler og litt av kabler og koblinger men det skal kanskje forhåpentligvis ordnes i mai.

Jeg begynner med byggingen etter 17mai engang (får igjen bilen fra lakkering og excessive rustjobb da) så JA jeg gleder meg enormt... ikke hatt lyd fra anna enn frontsystem og spiller på 1 år snart så gleder meg :)

 

Skal jobbe aktivt med å finne meg en egen 4-5 kanaler fremover siden SS HR4 er lånt ifra Jonka og jeg ønsker ikke å sitte på sakene hans for samvittigheten og den såkalte stoltheten (om den finnes) tilsier at jeg heller bør rulle noen kroner i min egen rettning ... i verste fall så må jeg spare i 3-5 måneder men det er til en god sak :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da passerte vi 1 år uten godlyd... juhu... sitter uten spiller (8600 bør vel snart leveres tilbake :)) og ikke gjort noe annet enn å stange huet i veggen... denne helga reiser bilen tilbake til lakkering i 3 uker pga drittarbeid hos lakkerer...

 

Har senket stanga enda litt og håper nå på å i det minste få kobla opp forsterker og en spiller av noe slag illøpet av juli ca...

 

Heldigvis skal jeg hjelpe en kompis med å montere morel/evus/pioneer/Inphase anlegg så jeg får iallefall lekt meg litt...

 

Litt irriterende siden lyd aldri var noe problem før... nå som jeg har fått smaken på "bedre" lyd så har ting blitt forferdelig dyrt og komplisert så er nødt til å prioritere fremfor å kjøre meg på rævva..

Nøtteskallet passer enda mere for hver dag som går.

 

Men det er EN god ting som kommer ut av dette... jeg begynner å få veldig respekt for folk som bygger med kvalitet i tankene... for å handle anlegg til mange tusen er neimen ikke lett... å da samtidig skulle montere det rett osv ser jo ut til å være en vitenskap i seg selv :)

 

Tjohei...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår