Gå til innhold

Perry -Prosjekt Morel/EVUS/Sinfoni/Pioneer

Ranger emnet


PerryZaphire

Anbefalte innlegg

Da kan jeg med glede og litt sorg oppdatere litt..

Etter endel frem og tilbake har det blitt til at jeg har kjøpt div. så det blir fart i anlegget igjen..

dette er det som skal inn:

Hovedenhet:

Pioneer DEH-P8600MP

Frontsystem:

Morel Pulse 6

Sub:

Hertz Mille ML3000

Forsterker:

Soundstream Human Reign 4.

Kabling:

Husker ikke helt men det funker iallefall :) 50mm2 kabler blant annet.

 

Bilen kommer hjem fra estland den 9ende så da skal dette begynnes på.

Første pri er kabel trekking, så kommer vinkling av diskanter/støping av diskant hus, så blir det bygging av ny hattehylle (ML3000 subben skal visst funke bra i free air) og så skal jeg prøve meg frem med å lage noe fancy opplegg ang. plassering av HR4 :)

Nok en gang tusen takk til Jonka som er så altfor snill!

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel har ingen erfaring med Hertz eller SS hr4 men vil anta at det vil gi en viss form for god lyd iallefall... jeg er av typen som liker å spille høyt men kontrollert og med en fin sq med ett hint av spl :P

 

 

Ja ting ordner seg... jeg er heldig som har en venn som jonka for å si det slik!

Morel pål har hjulpet meg masse og stått på for å imøtekomme meg og mitt økonomiske opplegg men i den bua så er det snakk om år før jeg hadde fått noe å vise frem....og men valgte å gå for en billigere løsning og brukt (kun forsterker og spiller+ kabler er "brukt") og med jonkas hjelp så tror jeg kanskje jeg har funnet en fin løsning JEG kan leve med :)

Nå har jeg 14500 i anlegget istedenfor 20-30-40!

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe ala meg det da, vil spille høyt, men samtidig med en god del sq inn i bildet :) Og det er jeg på god vei med etter i går :) Mangler selv noe erstating for cadencene, for å få den virkelige gode lyden :) Men kan ikke med min fattige forstand se for meg at det utstyret ditt ikke vil spille bra.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott... første gangen jeg har noe spesiellt i mine hender... hr4 har ligget i stua i noen måneder :P Hertz 12'ern kommer i slutten av juli/starten av august... alt skal være klart til 12 august da jeg skal konkurrere på mjøstreffet... så er spent på om jeg får til detta hehe

 

Fra en Per Arne til en annen Per Arne.. Håp finnes i de merkeligste former :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Per ARNE sier jeg... lol visste det var Anders... bare blingsa litt i cpu'en min :P

 

På hertz sin side så står det at den er designet for free air/store kabinetter ?

iallefall slik jeg tolket det :P

 

Sakset fra http://www.hetzaudiovideo.com

 

 

 

 

 

 

 

 

The protagonists of the dreams of power which all enthusiasts have, ML subwoofers are the ideal solution for any installation. Designed in order to work in free air or in large volumes like trunks or boots, these components are extremely musical and can ensure the same feelings as live music. When they are connected to suitable power amplifiers, they immediately prove their strong, resolute nature. Very good at providing bass with vital energy through real, thrilling “punch”, ML subwoofers have the listeners perceive the sizes of the instruments membranes, respecting phrasing and pointing out the most difficult passages of percussions and contrabass. Their high efficiency and power handling indicate the subwoofers bursting, apparently endless dynamics, completed by exceptional tonal accuracy regardless of what musical genres they are reproducing. Installed in the seats back, in the rear deck or in the spare tyre location, they have to be supported by suitable structures, which can stand the vibrations these subwoofers can generate with low frequency signals. Their very versatile parameters allow their use also in vented boxes; if the latter are correctly sized, they can ensure wonderful musical emotions to those who really live music.

tec_ml3000.gif

img_ml3000.jpg

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo så enkelt ut når de andre gjør det, men kvier meg for å sette igang med glassfiber jeg og, har jo erfart at 1000+tommeltotter ikke nødvendigvis er noe sjakktrekk. Men en gang må en jo begynne å da. valgets kvaler er ofte større innenfor bilsjangern enn andre plasser har jeg funnet ut, To do or not to do! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du skal prøve free-air. Funker dette på den måten at elementet bruker bagasjerommet som en slags kasse? Hva er forskjellen mellom "vanlig" og free-air?

 

Ser knall ut, kremkomponenter =)

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår