TommyO Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Hei! Har en Optima Yellowtop i bilen min, som har kortslutta. Skulle prøve å lade den, så kortslutta laderen.. Er det noen firma på nettet fra norge som selger disse, og hva er prisen ? Finnes det et bra alternativt batteri ? Mvh, Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Odessey er et meget bra alternativ og Autod.no har skikkelig hyggelige priser på endel modeller:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 jeg anntar batteriet er helt tomt, og da trekker det ekstremt mye strøm når det skal lades opp. men det har hendt at det har fungert å lade de opp forde, bare man bruker en lader med kortsluttingsbeskyttelse eller en som klarer den høye lasten. hadde selv dette problemet på ene batteriet mitt, at det var Helt tomt. laderen skrudde seg av og på annen hvert sekund pga den høye ladestrømmen i ca 30 - 60 min, så begynte den å lade normalt igjen, og batteriet fungerer den dag i dag. det skal sies at dette var et blysyrebatteri da men. vil ikke gi falske forhåpninger, for kortsluttning er ikke noe batteriet liker spesielt godt akkurat, men det Kan hende du kan klare å lade det opp igjen med en veldig kraftig lader eller en lader som den jeg hadde (skrudde seg av og på konstant). hvilken spenning måler du på polene hvis batteriet ikke er tilkoblet noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 http://www.mekonomen.no selger Optima batteri.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Jeg har kortsluttet mitt redtop et par ganger (står veldig klønete montert i bilen og har deiset pluss polen i chassis uten at jord var fjernet). Ladet det opp igjen og det funker, men ikke så godt som før ;) Siter prosjekttråd McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyO Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 hvilken spenning måler du på polene hvis batteriet ikke er tilkoblet noe? Har ikke fått målt det enda. Er en gammel lader jeg brukte.. Den ble veldig varm og stod og "bråkte" og nåla viste mellom 6-8 Ampere.. Nå er den laderen ødelagt.. Så blir vel å kjøpe en ny med sikring ja. Fant det ikke på siden til mekonomen jeg men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Har du ikke noen du kjenner med litt massiv lader da? Dumt å kjøpt nytt batteri om det fungerer å lade det opp. Selv ble jeg lei av dette problemet med en billiglader på 5-8A, så kjøpte en fra biltema på 40A+, og den har ikke gitt seg enda. Men har du allerede bestemt deg for nytt batteri så vet jeg at maxxima exide 800 DC har fungert veldig bra for meg. Ikke hatt noen problemer med det, og det tåler juling så det holder også (laget for å tåle total utladning osv). Vet at torshov selger dette for ca 2000,- i allefall. Vet ikke hvordan dette er om det blir satt opp mot et yellowtop, men begge skal yte meget bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 om du ikke kan skaffe en større lader så kan du koble en 12v/5-10watts lyspære og ha det i serie på pluss siden -samme oppleg som for å ladde en kondis, eneste er at det går kanskje et par døgn før lampa sløkner... om det går en uke og den fremdeles lyser så har du rett og slett et kortsluttet batteri, mye strøm laderen kan levere er bare viktig for hvor "rask" batteriet skal laddes... ;-) mindre amper=lengre tid å ladde. på den gamle ladderen din skal det finnes en sikring som går så fort du overstiger det dobbelte av maksimal laddestrøm.... tror ikke den er defekt, da det består av en enkel spole trafo og en veis likereter som er montert med enkle kjøleribber. Skulle den ikke ha sikring så er det et smelte sikring i trafoens kjerne pga krav fra Nemko... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg