zumman Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 noen som har en god forklaring på "majones" i ventildekselet og i slangene ut til luftfilterboks og mot innsug? .. er ikke noe ellers i toppen.. motor 1.8 8v k-jet Siter 95mod Audi s6 2.2t 85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Er nok toppakningen din som er gåen. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Den "majonesen" har med fuktighet og gjøre. Trenger ikke å være toppakningen som gjør det. Hvis det blir kondens inne i motoren så blir det slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zumman Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Den "majonesen" har med fuktighet og gjøre.Trenger ikke å være toppakningen som gjør det. Hvis det blir kondens inne i motoren så blir det slik. ja.. hm hva kan jeg gjøre for og finne ut og topp pakningen er hele eller ikke?... hm.. den bruker litt kjøleveske.. det tyder jo ikke bra.. :\ er det veldig mye pes og skru av toppen og bytte..? Siter 95mod Audi s6 2.2t 85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 ja.. hm hva kan jeg gjøre for og finne ut og topp pakningen er hele eller ikke?... hm.. den bruker litt kjøleveske.. det tyder jo ikke bra.. :\ Er ikke bra hvis den bruker kjølevæske nei. Hvis det ikke er noen utvendig lekkasje så har du sikkert feilen der ja. Kan skru ut pluggene og se oppe på stempeltoppen. Er det lekkasje inn til sylinderene så vil det være reinere på minst en stempeltopp. Har også spesialverktøy som du kan finne det ut med, men da må du nok på et bilversted. er det veldig mye pes og skru av toppen og bytte..? Kommer jo ann på hvor mye du har skrudd før det. Går ganske fort vis en har gjort det før. Bør planslipe toppen også da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zumman Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Er ikke bra hvis den bruker kjølevæske nei.Hvis det ikke er noen utvendig lekkasje så har du sikkert feilen der ja. Kan skru ut pluggene og se oppe på stempeltoppen. Er det lekkasje inn til sylinderene så vil det være reinere på minst en stempeltopp. Har også spesialverktøy som du kan finne det ut med, men da må du nok på et bilversted. Kommer jo ann på hvor mye du har skrudd før det. Går ganske fort vis en har gjort det før. Bør planslipe toppen også da. har jo blitt noe skruing.. :P hehe får prøve.. har du noen forslag til hvor og hva jeg må kjøpe? helst rundtom her toten/gjøvik og ikke på as bil :P :) hvor viktig er det med plansliping av toppen...? takker for svar Siter 95mod Audi s6 2.2t 85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Du må kjøpe et slipesett til toppen. Det får du kjøpt på en bilrekvesita butikk. Er ikke sikker på om du må ha nye topplokksbolter, men jeg tror det. Disse må du kjøpe orginalt tror jeg. Hør me A/S bil eller sjekk det med et bilverksted som har toleranse data. Og du må skifte olje og oljefilter. Like greit å skifte frostvæsken også. Du kan jo sjekke toppen med en rettholdt, så ser du om den er rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zumman Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Du må kjøpe et slipesett til toppen. Det får du kjøpt på en bilrekvesita butikk.Er ikke sikker på om du må ha nye topplokksbolter, men jeg tror det. Disse må du kjøpe orginalt tror jeg. Hør me A/S bil eller sjekk det med et bilverksted som har toleranse data. Og du må skifte olje og oljefilter. Like greit å skifte frostvæsken også. Du kan jo sjekke toppen med en rettholdt, så ser du om den er rett. topplokksbolter? ikke strekkbolter til og feste ele toppen med du mener? Siter 95mod Audi s6 2.2t 85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 topplokksbolter? ikke strekkbolter til og feste ele toppen med du mener? Jo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zumman Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 legger til: har tappet av olja... ikke noe i den. var bare inne i ventildekselet akkurat rundt der ventilasjons pluggen sitter. og ut i di slangene som går til luft filter boks og innsug ... kan det ha blitt kondens i motoren? den stod uten ventildeksel i ei uke omtrent... +- 10grader... Siter 95mod Audi s6 2.2t 85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Kan være kondens ja. Du får sjekke om det er noen utvendig lekkasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Majonesen heter emulsjon, dette er en blanding av olje og vann! Dette er helt normalt på motorer utsatt for hyppig småkjøring der motoren sjelden er skikkelig gjennomvarm, da som oftest i områder med høy luftfuktighet. Har som erfaring at dette problemet forekommer mer ved bruk av Shellolje, har brukt Mobil1 5W-50 på en annen motor med samme kjøremønster uten at det har dannet seg emulsjon under toppdekselet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zumman Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 takk :) Siter 95mod Audi s6 2.2t 85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.