gambos Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Vurderer å kjøpe grenrør til is`n min, men har noen peiling på hvor man får tak i grenrør, bortsett fra kollevold( 4500kr er litt i det drøyeste laget). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Vurderer å kjøpe grenrør til is`n min, men har noen peiling på hvor man får tak i grenrør, bortsett fra kollevold( 4500kr er litt i det drøyeste laget). Gjør som meg,bygg selv. enklere og billigere happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fritz Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 http://www.mobeck.com <-- men det er vel mere racing...tror jeg Siter [-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34 eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS] (Ja, er hekta på "Initial D" anime serien) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaasin Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Gjør som meg,bygg selv. enklere og billigere happyhappy Hvordan gjorde du det? Sveisa du bare på det originale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Nå må man ikke glemme at det er vesentlig forskjell på et grenrør og en manifoil. Det som kollevold selger er nok et grenrør, derfor er det dyrt. Lage et grenrør tar utrolig lang tid for alt må være 100% rett, men du kan komme lett fra det med og sveise om det orginale med flens fra en volvo manifoil eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Znip Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Nå må man ikke glemme at det er vesentlig forskjell på et grenrør og en manifoil. hva er egentlig forskjellen? manifold er til turbo? eller omvendt? eller ingen av delene? violin Siter - 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK] X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt! X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK] Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 man får manifoil og grenrør til både biler med og uten turbo.....det er oppbyggningen av de som bestemmer hva det er egentlig. Men mange tror at du ikke får grenrør til annet en turbo,men det er bare tull. Manifoil er stortsett laget i støpegods grenrør er laget av rør og har de riktige bøyene og lengdene for at du skal få mest mulig "effektiv eksos" Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Unnskyld meg, men er det noe å hente på å sette grenrør på en iS uten Turbo da? Høres for meg ut som det koster mer enn smaken..? Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Unnskyld meg, men er det noe å hente på å sette grenrør på en iS uten Turbo da? Høres for meg ut som det koster mer enn smaken..? Et grenrør til IS kostet ikke mange pengene før hos Kollevold. Har kjennskap til en sierra IS som ble påmontert grenrør og 2" anlegg heleveien. luftfilter kit og en"litt" vassere kam.......Den bremset 139,7hk. Synes det er helt greit på en slik motor. Tror han betalte under 10000,- ferdig montert på bilen. Og vill si det er ganske billige hester på en sugemotor uten turbo. Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 139,7 hk på en "litt" trimmet is?? Heller han bensin rett i innsuget da eller?? klare aldrig de hk med det oppsettet der.... kanskje med dobble gassere og mere comp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 er sikkert snakk om litt porting også.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 139,7 hk på en "litt" trimmet is?? Heller han bensin rett i innsuget da eller?? klare aldrig de hk med det oppsettet der.... kanskje med dobble gassere og mere comp så vidt jeg veit så har ikke IS gassere men elektriske bensindyser!!! Derav navnet INJECTION :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Han mener vel at du må ha gassere for at det skal flowe bra nok, samt nok bensin, ev custom manifold med datasprut. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 gassere bedre enn injection ??? HALLO! Vi lever ikke på 60tallet lenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 gassere bedre enn injection ???HALLO! Vi lever ikke på 60tallet lenger faktisk er gasseren bedre en injection på en is når du porter eller øker komp. Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.