Gå til innhold

Termobryter EL-vifte..?

Ranger emnet


Goop

Anbefalte innlegg

trenger man 2 vifter? noen som vet hvor/hvem som selger el. vifte? eller like greit å stikke på skroten?

 

 

 

 

 

Kjører selv med to trinns el vifte fra 940 97 mod.De første modellene hadde

kun en hastighet tror jeg.

Er du heldig får du tak i dette på huggern.Husk å få med deg termostater 0g dobbelt rele i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger man 2 vifter? noen som vet hvor/hvem som selger el. vifte? eller like greit å stikke på skroten?

jeg tok en vifte fra en peugeot 205 gti og ramme fra en peugeot J5TD.. ble ikke så ille.. men jeg har ikke enda fått på termostatbryter :crazysant

har det sånn at når jeg starter går vifta;)

 

her er bilde

http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/viftamontertpradiatoren.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/prvemontering.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok en vifte fra en peugeot 205 gti og ramme fra en peugeot J5TD.. ble ikke så ille.. men jeg har ikke enda fått på termostatbryter :crazysant

har det sånn at når jeg starter går vifta;)

 

 

 

 

Litt av vitsen med el vifte er at den ikke skal snurre når det ikke er behov for det.

En el vifte drar ganske mye strøm og stjeler effekt fra motor.

Som ekstra sikkerhet kan du jo montere en bryter på dærsjen i paralell med termostaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av vitsen med el vifte er at den ikke skal snurre når det ikke er behov for det.

En el vifte drar ganske mye strøm og stjeler effekt fra motor.

Som ekstra sikkerhet kan du jo montere en bryter på dærsjen i paralell med termostaten.

jepp.. vet det.. glemte å si at jeg har en bryter inne på vifta også, har også en forsinker som gjør at vifta ikke starter før 10-15min etter at jeg har startet bilen;) så den kan bli litt varm før jeg avkjøler motoren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg tenkte å motere den foran radiator og IC. spiller det noen rolle på kjølinga? men må jo ha en vifte som blåser og ikke suger, eller regulerer jeg dette ved å bytte + og -?

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg tenkte å motere den foran radiator og IC. spiller det noen rolle på kjølinga? men må jo ha en vifte som blåser og ikke suger, eller regulerer jeg dette ved å bytte + og -?

for å endre dreieretningen på viften er det bare å endre polariteten.. DVS bytte om på + og -

men er en vifte beregnet for en dreieretning vil den ha best kapasitet når den står rett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lurer egentli hovedsakli hvor det er best å sette termobryteren.

Har ikke så lyst å smelte den inni radiatoren (nettopp kjøpt ny)

 

Om noen har bilder av hvordan de har gjort det hadde det væer supert :popcorn

er det ikke bare å ta å montere den på slangen? kappe av så du får inn et lite metallrør hvor du får montert brytern? var dette jeg tenkte å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bare å ta å montere den på slangen? kappe av så du får inn et lite metallrør hvor du får montert brytern? var dette jeg tenkte å gjøre

 

 

Var nettopp det eg og hadde tenkt. Men ville vite hvor det va best å plassere han. Om oppe med termostaten, eller nede??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår