Gå til innhold

Innkjøp av racing/bøttestol. Sparco vs OMP?

Ranger emnet


0ddis

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå bestemt meg for å investere i en skikkelig racingstol, type bøtte. De jeg har sett på er Spaco Evo, må vel helst ha XL jeg, er litt brei, hehe :) Det andre alternativet er OMP stoler fra pedersens racing.

Jeg sendte de en mail og de sa at OMP stolene generelt var store.

 

Info:

Evo%2520XL.jpg

EVO XL

Exstra,exstra bred

Vnr.: spa-00856

Vekt: 8,2 kg

Finnes i fargene Rød - Blå - Sort

Kr. 4.790,- inkl. mva

 

(Hentet fra Gundersenmotorsport.no)

 

 

Det andre alternativet:

omp_stoler_extra.jpg

 

OMP Extra

Stålrørstol. Ekstra stor

Kr 3.230,-

 

(hentet fra pedersens-racing.no)

 

Så jeg har et par spørsmål:

 

- Noen som har erfaringer med noen av disse ? Sparco setet SER ut som det er bedre å sitte i.. men dyrere.

- Dette setet skal i E30'n, så man må vel tenke litt på at man ikke kjøper FOR bredt sete pga av girkassetunellen..?

 

Hva mener dere? Er i sterk tvil jeg..

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ville spandert de ekstra 1500kronene og kjøpt evo stolen.

det er ett mye bedre sete på alle måter.

Men det beste er å kjøpe brukt hvis du ikke skal kjøre i rally/trenger fia lisens.

stikk til gundersen og prøvesitt?

Der har de en haug med seter på utstilling så finner du ut hvilken smak baken din har.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satset på sparco. Jeg kjøpte meg en ny Sparco evo xl til rallybilen for kort tid siden og den er bedre og sitte i en omp sine. Måtte ha en stor stol for er litt bred over skuldrene, så måtte ha no puter for og holde ræva på plass. he he

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satset på sparco. Jeg kjøpte meg en ny Sparco evo xl til rallybilen for kort tid siden og den er bedre og sitte i en omp sine. Måtte ha en stor stol for er litt bred over skuldrene, så måtte ha no puter for og holde ræva på plass. he he

 

Sorry OT. men hva fikk deg til og kalle deg det samme som homs'e baren i bergen? hehe :) (Greit og vite om du vil styre unna bergensere som mobber deg av nicet ditt)

 

Back to topic: Hadde valgt evoXL men mener og huske att sparco hadde ett sete som het big og, hva er forsjellen?

 

Recaro er jo svin dyrt, noen som kan forklare dette?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bror har sparco og j har recaro

 

begge er justerbare såkalte gatestoler men som en fortsatt har endel sidestøtte i

 

 

jeg liker mine for den får en ikke vondt i ræva av. samtidig som jeg bøir mere "sugd" fast i setet.

 

sparkoen til brodern syns j har noen harde punkter men dete r mulig det er bare det at stoler en litt hardere og at den ikke helt passer meg meg så jeg liker recaro.

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun en ting som virker med tanke på å velge sete: PRØVESITT.

 

Greit at en kan få innspill på hvordan finish og holdarehet etc er. Men en bør ikke legge noe som hels vekt i hva folk mener med passformen.

En kropp og følelsene den gir er like unikt som et finngeravtrykk. Så eneste er å prøve stolene 10-15min. Kanskje du ender opp med en trang stol pga den er den eneste som ikke presser skulderpartiet for langt frem i forhold til hoftepartiet.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst.. Ingen racingseter bøtteseter er gode å sitte i.. Men man sitter støtt og holder seg våken..

 

En annen ting: Skal man ha en stol for bruke er det sjeldent bøttestolene er riktig, prøv også en justerbar gatestol. Jeg heiv bøttestolene mine etter ett halvt år siden de rett og slett ikke er ment for å ha det komfortabelt i.. I justerbare stoler har du både sportligheten og litt komfort.. De koster ofte litt mer, men da orker du kansje å beholde de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst.. Ingen racingseter bøtteseter er gode å sitte i.. Men man sitter støtt og holder seg våken....

 

I beg to differ. 3 timer i min Sabelt Indianapolis er ikke noe problem

 

indianapolis.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bror har sparco og j har recaro

 

begge er justerbare såkalte gatestoler men som en fortsatt har endel sidestøtte i

 

 

jeg liker mine for den får en ikke vondt i ræva av. samtidig som jeg bøir mere "sugd" fast i setet.

 

sparkoen til brodern syns j har noen harde punkter men dete r mulig det er bare det at stoler en litt hardere og at den ikke helt passer meg meg så jeg liker recaro.

 

Dine er nok bedre å sitte i ja, for de er litt mykere. Men mine og fortsatt UTROLIG gode å sitte i, og de er behaglige for baken.

 

+ mine er tøffere=)

saabfestival2005200adobe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I beg to differ 2.

 

Kjørte 22 timer med kun fyllinger og spising. Og Cobra Monaco stolen var mer komfortabel en M-tech stolen. Var ikke sliten i baken/lår i det hele tatt, og jeg er ikke akkurat utstyrt med mye naturlig polstring :afro

Men med de nye Omp Wrc stolene med høye og trange lårstøtter tar det nok ikke mange timene før krampen kommer.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun en ting som virker med tanke på å velge sete: PRØVESITT.

 

Greit at en kan få innspill på hvordan finish og holdarehet etc er. Men en bør ikke legge noe som hels vekt i hva folk mener med passformen.

En kropp og følelsene den gir er like unikt som et finngeravtrykk. Så eneste er å prøve stolene 10-15min. Kanskje du ender opp med en trang stol pga den er den eneste som ikke presser skulderpartiet for langt frem i forhold til hoftepartiet.

 

Måtte bare quote siden det var det jeg også skulle skrive. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår