tikka Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 har ikke helt skjønt dette med vw golf 3 g60/g40/vr6/ hva er min? har en golf 3 gt 94 mod med 90 hk. er vell en standar 8 ventiler da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Ingen av delene er din.. :) G60 og G40 er G-ladere, tallene står for noe, men husker ikke.. :P Trodde ikke G3 kom i G-utgaver..? VR6 er vel en 6-sylindra rekke/V-stilt motor, ganske grom sådan..? Så VR6 er en annen modellutgave enn GT. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 VR6 er bare en V motor med veldig lav vinkel på V slik at den kan støpes i samme blokka samt tar mindre plass en ordinær V6 i bredderetning. G er vell kun på Golf 2 og en del Passater ja. G40 var en spesialutgave av Polo som hadde. Sånn som jeg har forstått det riktig. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Ah, alltid lurt på den VR6-greia, åssen løsningen var.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Du kan forresten lese her. står mye interessant. http://www.autozine.org/technical_school/engine/tech_engine_packaging.htm G60 er jo bare vanlig Rekke 4 med kompressor. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 har ikke helt skjønt dette med vw golf 3 g60/g40/vr6/ hva er min? har en golf 3 gt 94 mod med 90 hk. er vell en standar 8 ventiler da din er nok bare en gt :p stort sett det samme som gti, bortsett fra motoren og forsikringa? mulig jeg tar feil. Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Litt bedre seter og mer hester. men 3seriens GTI var den lateste av alle Golf GTIer Edit: Ja sammenlignet med standardutgaven og vekt/hk forhold Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet Desember 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 VR6 er vel en 6-sylindra rekke/V-stilt motor, ganske grom sådan..? Så VR6 er en annen modellutgave enn GT. nå begynner jeg igjenn. kan en vr6 motor passe i min gt? uten mye forandringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 din er nok bare en gt :p stort sett det samme som gti, bortsett fra motoren og forsikringa? mulig jeg tar feil. Helt riktig. Og at det står GT bakpå og på bredderne, istedenfor GTI. Og det er en 1.8l 8v motor. G60 var på Golf 2, G40 var på gamle poloer, og de heter vel det fordi de har G-lader (kompressor). Golf 3 kom vel med 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 8v, 2.0 16v og VR6 (i 2.8 og 2.9 syncro) hvis jeg ikke tar helt feil. Og olehenri, hva mener du med BARE en GT? :D Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 kan en vr6 motor passe i min gt? uten mye forandringer? Det står diskutert her Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Helt riktig. Og at det står GT bakpå og på bredderne, istedenfor GTI. Og det er en 1.8l 8v motor. G60 var på Golf 2, G40 var på gamle poloer, og de heter vel det fordi de har G-lader (kompressor). Golf 3 kom vel med 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 8v, 2.0 16v og VR6 (i 2.8 og 2.9 syncro) hvis jeg ikke tar helt feil. Og olehenri, hva mener du med BARE en GT? :D hehe :D visste den kom av deg :P :P :P :P Bare GT, og ittno GTI :P Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 G40G60 .. Kompressor som "ser" ut som en type G .. tallene tilsier hvor stort inntak/uttakk det er i mm .. G40 = 40mm etc.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VipS_VimS Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 VR6 har en vinkel på 15 grader mellom sylindrerekkene. De to VR6 motorene og GTI16v er vel de tre eneste motorene med DOCH i golf 3. Siter <3 VW <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 VR6 har en vinkel på 15 grader mellom sylindrerekkene. De to VR6 motorene og GTI16v er vel de tre eneste motorene med DOCH i golf 3. VR6 står oxo for "Vertikal Rehen 6" (Vertikal Rett 6) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.