Gå til innhold

Turbokit - Honda


olehenri

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan fint lade alt du orker, men ryker fort gjør det uansett, HKS pakning eller ikke... Ser ingen grunn til og kjøre med noe annet enn org. pakning så lenge du ikke skal bygge 500+ hk motor. Men og bygge turbo på en D15 uten og bytte råder og stempler er dumt, spesielt om man har ett håp om at det skal gå en stund...

 

Hvordan er det å å bruke dobble pakninger med ARP bolter på D15 motorene? Vet det går greit på 300 hk ++ 2,0L 16v VW motorer

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal være sikkert og visst!

De har ok priser på en del ting, men vet att de er litt dyre ja.. :iconsm

 

Synes de prisene var litt stive. Får vel bra priser på andre siden av dammen.

 

Men fordi som tror det å bytte råder og stempler er dyrt så tar man feil.

 

Har du først kjøpt deg et turbo kit (ikke ebay/XSautocrome). Så koster det ikke mange slantene ekstra for stempler etc (så sant du kjøper det på den andre siden av dammen).

En hondata er heller ikke det som koster mest. Men når man har alt kjøpt dette i tilegg så får du lengre levetid, og ikke minst, man kan lade mer som igjen gir mer krutt.

 

JHS er vel den personen som kan utale seg mer om dette. Lytt på han.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å å bruke dobble pakninger med ARP bolter på D15 motorene? Vet det går greit på 300 hk ++ 2,0L 16v VW motorer

På D-serie-motorene til Honda har det vist seg at mange som tar ut mye effekt nøyer seg med å decke blokka og korreksjonsplane toppen så alt er perfekt flatt innenfor en brøkdels millimeter. Deretter skrur man ARP-studs inn i blokka, legger på ei ny, original OEM Honda toppakning (med eller uten kobberspray på), trer toppen over studsene og skrur toppen fast med mutterne fra ARP i toppen. Noen bruker også å o-ringe blokka med ståltråd rundt sylindrene for best mulig tetting. Ellers, hva gjelder kompresjonsforhold kan mix & match av OEM Hondadeler brukes for å skaffe de fleste kurante kompresjonsforhold man kan tenke seg; men ringlandene er jo svake som glass likevel (det er derfor man får slengt etter seg stempler fra Arias, Wiseco, CP, JE og den gjengen for svært lite penger). Men derimot B-serie-motorene - de er nært nok bombesikre så snart man har ARP-studs i toppen - det er ekstremt sjelden man hører om noen som klarer å løfte toppen og/eller blåse en toppakning på disse. Ringlandene takker for seg lenge før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår