Gå til innhold

Bilavgiftene økes igjen

Ranger emnet

Latsæbb

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ville jo fått problemer jeg og egentlig.. siden jeg jobber 2 mil fra hjemme ..

og buss er det værre med i området her desverre.. ville gått bra til jobb. men ikke hjem desverre

uansett..

staten ville tjent penger på busskjøringa, og da hadde sikkert buss taksten gått opp tilsvarende for å tjene inn igjen det de ville tapt på de som ikke gidder og kjøre

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har litt for dårlig vilje til å gjøre noe med ting her i norge, folk står lixom ikke like mye sammen som mange andre steder.

Hva tror dere f.eks hadde skjedd dersom alle i hele norge dreit i å betale veiavgifta? Tror dere det hadde bydd på mye styr hos de som administrerer dette? Sende ut puringer til alle sammen - som igjen ikke ble betalt, sende inkassovarsel - som ikke ble betalt... skal de fortsette med å sende hele norge til inkrevning tror jeg de bør ansette flere folk der oppe i mo i rana... ting hadde kanskje begynt og skje, og politikere måtte begynt å tenke alternativt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringen har funnet ut at de vil gi oss en førjulspresang, derfor øker de avgiftene igjen! Hurra! Måtte de brenne i ¤%#%#¤%#¤%#¤%#¤. Noen som vet hva dem IKKE skal stemme ved neste stortingsvalg?! :mad:

Det kom jo ikke som noen bombe. AP vant valget så det er jo nettop det flertallet av det norske folk vi ha.

De fleste jeg kjenner klager på høye avgifter her til lands, men likevel stemmer de AP eller SV. Nytter ikke å klage da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

dette her funker ikke lengere. hvor skal det egetlig ende??

nytter ikke . gir litt der tar litt der. også ender det i null om ikke i minus hos den enkelte borger.

Eks: maks pris på barnehage endte med reduksjon i kont støtten.

skulle likt og sett et regne stykke som viste hvor mange kr vi satt igjen med etter at alt av skatt på hver enste krone vi bruker er betalt det er f... kke mye.

den dagen et parti sier: valg flesket vårt i år er og reduser alle skatter avgifter med 10%. det hadde vært noe det. eller: Neste år blir akkurat likt som i år.

det kommer aldri, les ALDRI til og skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv betaler jeg gladelig de avgiftene vi har her i landet... Ny bil har de straffet såpass at jeg fremdeles kjører gammel haug, og kommer til å fortsette med det kun for å framskynde drivhuseffekten.

11-12kr litern for bensin er ærlig talt til å leve med, selv på lærlinge lønn (Minimumslønn, kjip forhenværende arbeidsgiver) som jeg har levd på i to år. Og da kjørte jeg Trans Am'en året rundt til daglig.

Nei, vi har så bra her i landet at vi skjønner det ikke selv engang, og grunnen til at klaginga gir seg er fordi man underbevisst skjønner det selv etterhvert.

Så lenge det lønner seg kommer jeg til å kjøre gammel bil, og kommer ALDRI til å betale over 200k for noe så stusselig som en ny Yaris. Vil dem bli kvitt forurensning bør de senke nybilavgiftene flere hakk, og øke vrakpanten betraktelig.

DA skal de jaggu få se fornying i bilparken du! Skaffer de et anstendig kollektiv tilbud til en fornuftig pris hjelper det nok enda mer! Der jeg bor går det 6 busser i døgnet, første kl 7 (8 i skoleferiene, altså man rekker ikke jobben), og den siste kl 18 (17 i skoleferiene, altså et totalt kutt på to ruter i ferietidene, noe som medfører at det bare er 4 busser igjen).

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider