golfnos Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 epiFant: hvordan kan vi sette foten kraftig ned?? høres ut som om du har vært med på dette før? politiker? hehe (kødda) :bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Politiker?! Nå skal du passe deg litt her... :D Man må i det minste finne noen punkter å samle seg rundt. Om alle drar i hver sin retning kommer man ingen vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Skulle gjort som de gjør i Frankrike. Fått folk til å streike og demonstrere til politikerene gir seg. Eller så kunne alle sultestreika som han som nekta kommunen å bygge vei :P Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Kan vi ikke bare samle noen hundre biler å sperre E6 inn og ut fra oslo da? Får jo skapt litt kaos da... ;) For vi som ikke har allverden i inntekt er jo disse økningene døden! Jeg ser veldig mørkt på betalingen for denne avgiften nå. Forbanna dritt land... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Skulle gjort som de gjør i Frankrike. Fått folk til å streike og demonstrere til politikerene gir seg.Eller så kunne alle sultestreika som han som nekta kommunen å bygge vei :P mat må en ha! bil kan en faktisk klare seg uten gitt! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 mat må en ha! bil kan en faktisk klare seg uten gitt! Spørs litt hvor man bor det gitt. Jeg kan f.eks. ikke klare meg med det kollektivtilbudet som er her jeg bor, derfor trenger jeg bil... Men det var satt litt på spissen det eksempelet med sultestreik, enig at det er litt tullete. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 ville jo fått problemer jeg og egentlig.. siden jeg jobber 2 mil fra hjemme .. og buss er det værre med i området her desverre.. ville gått bra til jobb. men ikke hjem desverre uansett.. staten ville tjent penger på busskjøringa, og da hadde sikkert buss taksten gått opp tilsvarende for å tjene inn igjen det de ville tapt på de som ikke gidder og kjøre Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Avgift på alt snart!! anger2 Skal til og med kanskje bli avgift på pc bruk i arbeide. Haha, latterlig røva. Bo i sverige og jobbe i norge hadde vært tingen! Vi burde fått til en skikkeli demonstrasjon ja. Med medlemmene her. :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 BILAKSJONEN.NO Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 vi har litt for dårlig vilje til å gjøre noe med ting her i norge, folk står lixom ikke like mye sammen som mange andre steder. Hva tror dere f.eks hadde skjedd dersom alle i hele norge dreit i å betale veiavgifta? Tror dere det hadde bydd på mye styr hos de som administrerer dette? Sende ut puringer til alle sammen - som igjen ikke ble betalt, sende inkassovarsel - som ikke ble betalt... skal de fortsette med å sende hele norge til inkrevning tror jeg de bør ansette flere folk der oppe i mo i rana... ting hadde kanskje begynt og skje, og politikere måtte begynt å tenke alternativt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Regjeringen har funnet ut at de vil gi oss en førjulspresang, derfor øker de avgiftene igjen! Hurra! Måtte de brenne i ¤%#%#¤%#¤%#¤%#¤. Noen som vet hva dem IKKE skal stemme ved neste stortingsvalg?! :mad: Det kom jo ikke som noen bombe. AP vant valget så det er jo nettop det flertallet av det norske folk vi ha. De fleste jeg kjenner klager på høye avgifter her til lands, men likevel stemmer de AP eller SV. Nytter ikke å klage da..... Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pef Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Ja, er litt rart det der. Kjenner veldig mange som klager hele tiden på skatter, avgifter, byrokrati, dårlige veier osv, og når muligheten kommer, så stemmer de AP og SV. Også fortsetter de å klage etter valget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 dette her funker ikke lengere. hvor skal det egetlig ende?? nytter ikke . gir litt der tar litt der. også ender det i null om ikke i minus hos den enkelte borger. Eks: maks pris på barnehage endte med reduksjon i kont støtten. skulle likt og sett et regne stykke som viste hvor mange kr vi satt igjen med etter at alt av skatt på hver enste krone vi bruker er betalt det er f... kke mye. den dagen et parti sier: valg flesket vårt i år er og reduser alle skatter avgifter med 10%. det hadde vært noe det. eller: Neste år blir akkurat likt som i år. det kommer aldri, les ALDRI til og skje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Selv betaler jeg gladelig de avgiftene vi har her i landet... Ny bil har de straffet såpass at jeg fremdeles kjører gammel haug, og kommer til å fortsette med det kun for å framskynde drivhuseffekten. 11-12kr litern for bensin er ærlig talt til å leve med, selv på lærlinge lønn (Minimumslønn, kjip forhenværende arbeidsgiver) som jeg har levd på i to år. Og da kjørte jeg Trans Am'en året rundt til daglig. Nei, vi har så bra her i landet at vi skjønner det ikke selv engang, og grunnen til at klaginga gir seg er fordi man underbevisst skjønner det selv etterhvert. Så lenge det lønner seg kommer jeg til å kjøre gammel bil, og kommer ALDRI til å betale over 200k for noe så stusselig som en ny Yaris. Vil dem bli kvitt forurensning bør de senke nybilavgiftene flere hakk, og øke vrakpanten betraktelig. DA skal de jaggu få se fornying i bilparken du! Skaffer de et anstendig kollektiv tilbud til en fornuftig pris hjelper det nok enda mer! Der jeg bor går det 6 busser i døgnet, første kl 7 (8 i skoleferiene, altså man rekker ikke jobben), og den siste kl 18 (17 i skoleferiene, altså et totalt kutt på to ruter i ferietidene, noe som medfører at det bare er 4 busser igjen). Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blown Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Er det noen som har sett de faktiske avgiftssatsene som skal innføres?? Jeg har nettopp henta bil fra USA og tenkte egentlig å vente til etter nyttår med å fortolle og registrere, men hvis avgiftene stiger MYE så kan det jo faktisk være rimeligere å registrere den FØR nyttår! Anyone?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg