Gå til innhold

hjelp motorfeil: w124 mb300


audi 100

Anbefalte innlegg

Har et problem med våres mb300 1986 mod (automat).

 

Når motoren blir varmkørt så hender det at bilen bare kutter ut (den stopper helt, dette hender også av og til når den er kald). Den er vanskelig å få start på etter dette....

 

Nå har jeg ikke bytta fordelerlokk og rotor, men kan det være det?

 

Prøvde med kondensvæske, men det funka ikke...

 

Noen som har tips om hva det kan være??

Bil nå:

1985 Audi 100 2,2 CS Quattro

 

Antall biler tidligere: 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230 E er en driftsikker bil,kjenner mange som har hatt disse bilene og de har både passert både 3 og 400.000 km.,vet at svakheter som utette soltak og slitte kamaksler og differensial,et annet problem jeg har sett er at de er utsatt for fukt i lyktene. Men totalt sett er 230 E (W124) en svært solid,kansje den beste Mercedesen totalt sett som er laget kvalitetsmessig.

Generelt er også 230 E med manuelt gear og uten soltak mer tungsolgt enn de med automat og soltak. En vanlig listepris på den du fåreslo bruker og ligge på rundt 20.000 i den standen den er nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med våres mb300 1986 mod (automat).

 

Når motoren blir varmkørt så hender det at bilen bare kutter ut (den stopper helt, dette hender også av og til når den er kald). Den er vanskelig å få start på etter dette....

 

Nå har jeg ikke bytta fordelerlokk og rotor, men kan det være det?

 

Prøvde med kondensvæske, men det funka ikke...

 

Noen som har tips om hva det kan være??

 

Ett lite tips... Neste gang den plutselig stopper, så hør om bensinpumpa slår inn når du skrur på tenninga! Det har skjedd på flere biler at relèet ikke slår inn... Da hjelper det å gi den "litt" hard behandling alla slag og kjefting!

 

Bare sjekk dette neste gang det skjer... Irriterende problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
setter også tommelen på at det kan være dårlig jording eller dårlig relè til bensinpumpen. Det kan også være bensinfilteret som er tett eller selve bensinpumpens termiske vern som slår ut.

 

Det er ikke beninfilteret for det er byttet, men det andre har jeg ikke sjekket opp ennå

Bil nå:

1985 Audi 100 2,2 CS Quattro

 

Antall biler tidligere: 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips... Neste gang den plutselig stopper, så hør om bensinpumpa slår inn når du skrur på tenninga! Det har skjedd på flere biler at relèet ikke slår inn... Da hjelper det å gi den "litt" hard behandling alla slag og kjefting!

 

Bare sjekk dette neste gang det skjer... Irriterende problem!

 

Ja, den slår seg på når jeg vrir om tenninga

Bil nå:

1985 Audi 100 2,2 CS Quattro

 

Antall biler tidligere: 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den slår seg på når jeg vrir om tenninga

 

 

Joda, men en periodevis feil trenger ikke å være der hele tiden.

 

Bilen har mekanisk innsprøytningssystem, dvs at motoren går selvom det elektroniske i forbindelse med systemet konker ut. (blandingsjustering og slikt, ikke tenning eller bensinpumpe)

 

Årsaken til at det da stopper er en av 2. enten problemer med tilførsel av bensin eller ingen gnist.

 

Kan være pumpa som er gåen. Hadde en på MB forumene som hadde problemer med fusking når motor ble varm. Skyldtes slitt bensinpumpe.

 

 

Lenge siden filter ble bytta?

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men en periodevis feil trenger ikke å være der hele tiden.

 

Bilen har mekanisk innsprøytningssystem, dvs at motoren går selvom det elektroniske i forbindelse med systemet konker ut. (blandingsjustering og slikt, ikke tenning eller bensinpumpe)

 

Årsaken til at det da stopper er en av 2. enten problemer med tilførsel av bensin eller ingen gnist.

 

Kan være pumpa som er gåen. Hadde en på MB forumene som hadde problemer med fusking når motor ble varm. Skyldtes slitt bensinpumpe.

 

 

Lenge siden filter ble bytta?

 

Filteret er byttet for ca et par ukers tid siden.... Jeg fikk også tips av den lokale bilopphuggeren og han mente på at det var pumpa som var slitt... Han hadde nesten det samme problemet, men var ganske sikker på at det var pumpa

Bil nå:

1985 Audi 100 2,2 CS Quattro

 

Antall biler tidligere: 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Joda, men en periodevis feil trenger ikke å være der hele tiden.

 

Bilen har mekanisk innsprøytningssystem, dvs at motoren går selvom det elektroniske i forbindelse med systemet konker ut. (blandingsjustering og slikt, ikke tenning eller bensinpumpe)

 

Årsaken til at det da stopper er en av 2. enten problemer med tilførsel av bensin eller ingen gnist.

 

Kan være pumpa som er gåen. Hadde en på MB forumene som hadde problemer med fusking når motor ble varm. Skyldtes slitt bensinpumpe.

 

 

Lenge siden filter ble bytta?

 

Viss det er mekanisk bensinsystem så har vel ikke elektronikken noen innvirkning på det overhodet? motoren går vanligvis ikke når elektronikken til pumpa kobles ut. BEnsinfilteret er forbruksvare->bytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår