Gå til innhold

Hjelp ingen clutch!!

Ranger emnet

quattro kåre

Anbefalte innlegg

Clutchen min har i det siste blitt dårligere og dårligere (Tok seinere og seinere), så i dag bestemte eg meg for og gjere noko med det! Når eg skulle lufte clutchen mista den all effekten og står i ro heilt til bånns!

Så det eg lurar på er:

Er det samme tank til bremseveska og clutchveska?

Nokon som har nokon tipps?

Audi 80 Quattro 2E

VOLVO 760 tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske sikkert egen tank til clutchen...

hvis du har lufta den, og ikke etterfylt kan du ha tømt systemet. da får du ikke trøkka inn clutchen. (lufte er for lett å komprimere;) )

finn beholdern, sjekk at den er full, er den tom er jo det dumt, fyll den opp, og luft på nytt....

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få se om jeg tok dette rett..

Du har 0 peil på lufting av clutch.

Du prøvde å lufte clutchen.

Det gikk skevt.

????

Tåpelig.

Du må finne beholderen, hvor den er er det bare du som kan finne ut, men den er mest sannsynlig til høyre for bremseveskebeholderen sett forfra. Audi har jo fullt i jalla deksel å drit, kanksje den er gjemt?

HVis du prøvde å lufte uten å fylle på ny bremseveske (haha), så er det ikke så rart du ikke har clutch nei:) Hvordan fant du lufteskruen i det hele tatt? Følger du røret fra den, så finner du nok beholderen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Få se om jeg tok dette rett..

Du har 0 peil på lufting av clutch.

Du prøvde å lufte clutchen.

Det gikk skevt.

????

Tåpelig.

Du må finne beholderen, hvor den er er det bare du som kan finne ut, men den er mest sannsynlig til høyre for bremseveskebeholderen sett forfra. Audi har jo fullt i jalla deksel å drit, kanksje den er gjemt?

HVis du prøvde å lufte uten å fylle på ny bremseveske (haha), så er det ikke så rart du ikke har clutch nei:) Hvordan fant du lufteskruen i det hele tatt? Følger du røret fra den, så finner du nok beholderen.........

Breial, tøff i trynet?:rolleyes:

Er jo sånne som lærer da. Ikke sånne som setter bort alt med engang man støter på et problem. Tøfft gjort å starte på noe man ikke har peil på. :D

Og når det går skeis så er det greit å ha forum slik som dette.

Og da burde man forvente normale svar.

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg reknar med du luftar chlutchen på samme måte som bremsene!?

Det einaste røyret eg ser som kan ha noko med chlutchen og gjere går ut av girkassen opp i ein spiral, og inn til chlutch sylinderen/bremsepedalen!

Rett over der dette røyret går inn på girkassen er lufte nippelen!

Kan tanken vere inni girkassen ein plass?

Audi 80 Quattro 2E

VOLVO 760 tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorollaGT

Breial, tøff i trynet?:rolleyes:

Er jo sånne som lærer da. Ikke sånne som setter bort alt med engang man støter på et problem. Tøfft gjort å starte på noe man ikke har peil på. :D

Og når det går skeis så er det greit å ha forum slik som dette.

Og da burde man forvente normale svar.

Joda, er den typen selv jeg (dessverre?), men litt kritikk må man tåle av og til.. Det var jo kanskje litt tåpelig å ikke spørre før han hoppet på det..

forum som dette er svært nyttig, jeg hadde ikke vhert der jeg er i dag uten.

Uansett, så synes jeg jeg gav et bra svar på hva han skulle gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quattro kåre

Eg reknar med du luftar chlutchen på samme måte som bremsene!?

Det einaste røyret eg ser som kan ha noko med chlutchen og gjere går ut av girkassen opp i ein spiral, og inn til chlutch sylinderen/bremsepedalen!

Rett over der dette røyret går inn på girkassen er lufte nippelen!

Kan tanken vere inni girkassen ein plass?

Hvis du ser på clutchsylinderen, er det ikke et rør\slange eller noe som går til en beholder? Er bremseveskebeholderen tom kanskje? Kan aldri tenke meg den ligger inne ikassen, da varme er noe vi vil ha minst mulig av i bremse\clutchveske.. Dessutven er da alltid påfyllingspunktet øverst i en slik krets!?!?!?!!!

Du må nok demontere rundt sylinderen om det er vanskelig å komme til, for vesken kommer INN i den fra et eller annet sted, og det er ikke underifra! Let mer! Og hold muligheten med den bremseveskebeholderen åpen, selvom jeg må si jeg tviler sterkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er den typen selv jeg (dessverre?), men litt kritikk må man tåle av og til.. Det var jo kanskje litt tåpelig å ikke spørre før han hoppet på det..

forum som dette er svært nyttig, jeg hadde ikke vhert der jeg er i dag uten.

Uansett, så synes jeg jeg gav et bra svar på hva han skulle gjøre.

Er det der vi skal legge lista så blir det er dårlig forum. Hvorfor spørre først? Det er bedre å prøve og feile selv da......

Quattro Kåre: Jeg har ikke peiling på Audi.

Sikker på at det ikke er samme beholderen til klutsjen som det er til bremseveska? Bare et tips..

Forresten skål, HEYHEY:D:D:D:D

VW Golf '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kobl en el.pumpe med slamge fra en bremseveske dunk og inn på luftenipelen til slavesylinderen, kjør så trykk inn på slavesylinderen og luft den denne veien og da ser du jo va som er clutshveske boholderen når det renner over;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorollaGT

Er det der vi skal legge lista så blir det er dårlig forum. Hvorfor spørre først? Det er bedre å prøve og feile selv da......

Quattro Kåre: Jeg har ikke peiling på Audi.

Sikker på at det ikke er samme beholderen til klutsjen som det er til bremseveska? Bare et tips..

Forresten skål, HEYHEY:D:D:D:D

BLahjjk, ser ik epoenget dit, jeg ssssire noe vel det er toøig om jeg menr det!!!! Prøv å fel iveiii fo rmin del, har gjort fe slev, men fet det er bedre å gjr det riktig nr d i først er i gang!!!!!!!!! JAhhh1!! Ikke at det bnyr meg!!!! MENMEN!!!!!!! ROCEKER CLUTHEN?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLahjjk, ser ik epoenget dit, jeg ssssire noe vel det er toøig om jeg menr det!!!! Prøv å fel iveiii fo rmin del, har gjort fe slev, men fet det er bedre å gjr det riktig nr d i først er i gang!!!!!!!!! JAhhh1!! Ikke at det bnyr meg!!!! MENMEN!!!!!!! ROCEKER CLUTHEN?????

Gå å heng deg, taper!

VW Golf '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ille.

Kan forøvrig ikke hjelpe deg med ditt problem quattro kåre, da jeg ikke har peiling på dette.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider