Jeanett Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Lurer litt angående stereoanlegget mitt egentlig.. For en stund siden så koblet vi litt om i bilen..koblet til en kondensator og byttet til ny cd-spiller og sånt...har strekt kabler i tillegg, og egentlig gjort slik jeg alltid har gjort før og da har det fungert fint. Har selvfølgelig adskilt strøm og signal og det greiene der.. Plutselig en dag så begynner det å støye i diskantene..en sånn veldig tynn pipelyd som følger turtallet, irriterende!..Det var ikke sånn rett etter at det var koblet, da var det ikke støy..men noen dager etter så begynte det å pipe... Det er kun i diskantene foran man hører støyen.. Noen råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Du har nok en dårlig jording på spiller, kondensator eller forsterker. Puss helt rent ned til metallet og fest jordingene med en god skrue. Det kan hende at du må prøve deg fram til de rette jordingspunktene så det kan være greit å ha et multimeter tilgjengelig slik at du kan måle deg fram til disse punktene så slipper du å lage flere hull til skruene. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Sjekket jordingen(e)? Det kan være dynamostøy. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeanett Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Sjekket jordingen(e)?Det kan være dynamostøy. Ja sikkert....har ikke sjekket noe som helst jeg, fordi jeg aldri har hatt sånn støy før. Har egentlig brukt akkurat samme jordingspunkter og slikt som jeg har hatt før...har jo hatt anlegget i bilen i flere år, bare det at jeg har skiftet ut litt nå... Må hvertfall bli kvitt det..har hatt det der i noen dager nå og det er jo nesten til å bli sprø av...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Send en PM til matador på forumet her. Han bor i ditt nærområde og er ekspert på dette. Husk å hilse fra meg! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeanett Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Send en PM til matador på forumet her. Han bor i ditt nærområde og er ekspert på dette. Husk å hilse fra meg! Mvh Pål OK :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 en ganske "typisk" grunn er gåen jording i cd-spiller. Men trenger selvsagt ikke å være det.. Når JEG skal hjelpe folk med å finne støykilden så pleier jeg å gjøre ca som følgende: Koble lydkortet til min bærbar PC til forsterker. remote er fremdeles fra cd-spiller i bil slik at forsterker er på, men signalkabler er koblet til bærbar PC i steden for cd-spiller i bil. Da finner jeg ut om det er cd-spiller som er problemet (jording osv). Om dette fremdeles gir støy så pleier jeg å teste med en annen signalkabel (tar med bærbar pc bak i bagasjerommet og tester med en kort kabel jeg har liggende.. Om støy forsvinner så er det dårlig kabel eller støykilde som påvirker kabel (litt samme grunn da.. men gåen skjerming osv kan være problemet) Om DETTE ikke hjelper så prøver jeg med min lange "til overs" strømkabel og kobler denne som jordkabel til forsterker.. rett fra batteriet.. finner stort sett ut om det er jordproblem da.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg