Gå til innhold

Problem med at forsterkeren kutter - går i protect!

Ranger emnet

magnus_primera

Anbefalte innlegg

Denne tråden er egentlig allerede igang under prosjekt-tråden min, men kopierer bare siste inlegget her, for jeg har større sjangs for å nå målgruppen min her.

Problem: Forsterker går i protect med høyt volum, må skru spilleren av og på igjen for å få forsterkeren igang igjen..

Til opplsyning har jeg 25mm2 fra forsterker til batteri, er det noe jeg evt kan måle?

Måle spenningen på batteriet og sammenligne med spenning på forsterken evt?

Hvor mye spenning jeg skal ha er vel avhengig av hvor mye forsterkeren krever?

Skjønner ikke dette altså, ny opplysning;

Har prøvd å spillt en sang nå flere ganger på volum 27 på spilleren, opp og opp igjen, da går forsterkeren i protect når jeg har spillt akkurat 57sekunder i sangen. Dvs den kutter da jeg når det punktet. Antar at det da kommer en spes/høy/dyp frekvens/effekt e.l. - Som blir for mye for forsterkeren.. Uten at jeg har noe fagbrev på dette : haha :

Tar imot alle forslag, skal sette av litt tid ikveld å kikke på det.

Edit: Forsterken kjøres brokoblet slik den er nå, en Emphaser E2200, kjøres nå på 750w RMS på en 12" Rockford fosgate bass m\kasse, for de som ville vite det. Står om den på www.emphaser.com

Lurer faktisk på om det er den som er gåen, den var slik i en annen bil den ble testet i også... Men, den har vært på service da, der fant de ingen feil!

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rett og slett ut som du spiller mer en utstyret klarer....

Ja, du kan måle spenningen inn på forsterkeren, mål den mens du spiller høyt, og se hvor mye spenningen faller, den bør ikke gå under 12v... gjør den det, kan du prøve med en kondensator.... Er det ikke for lite strøm, så er det enten deg som spiller med masse forvrengning slik at forsterkeren ikke "orker" mer, eller det er noe feil med forsterkeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider