Gå til innhold

Spørsmål ang. Boost Controller på 230fk

Ranger emnet


Glenn`

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har som sagt en b230fk som er chippa å litt snacks.Har BSR chip.Den ladder i 2 forskjellige steg.Først 0,5 fra ca 2000 og 1,2 fra 4000 og opp.

 

Det jeg lurer på er: -Hvis jeg monterer på boost controller for å justere trykk.Justerer jeg bare topptrykker da eller?Ladder den fortsatt 0.5 fra 2000?

 

Takker for svar :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Har som sagt en b230fk som er chippa å litt snacks.Har BSR chip.Den ladder i 2 forskjellige steg.Først 0,5 fra ca 2000 og 1,2 fra 4000 og opp.

 

Det jeg lurer på er: -Hvis jeg monterer på boost controller for å justere trykk.Justerer jeg bare topptrykker da eller?Ladder den fortsatt 0.5 fra 2000?

 

Takker for svar :)

Sitter det Turbo + på motoren? Hvis ikke så har jeg vanskelig for å tro at chipen klarer å styre ladetrykket. Er kun mekanisk styring av ladetrykket på en FT/FK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ladetrykket ditt oppfører seg slik, så er det vel heller at wastegate`n ikke er helt god... Turbo+ skal heller ikke øke ladetrykket med 0,7 bar...!

 

J har samme fenomen med min bil, den drar jevnt på 0,5 bar helt opptil 3500-3700 RPM, og da skyter ladetrykket opp til 1,2 bar...! Dette skjer hver gang hvis j gir bånn gass og bilen må jobbe litt, som f.eks i en slakk oppover bakke... så j prøver å kjøre minst mulig med fullgass over 3500 rpm helt til j får ny BSR wastegate og vikingchip, siden bilen min ikke er chippa... (Og nei, er ikke turbotryksmålerenen min som er feil, bilen går MERKBART bedre så fort den er over 3500 ved litt belastning...)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. det forklarer jo hvorfor jeg sleit så jævlig med å justere trykket på min med strupeventil (og orginalturboen).. Det hoppa jo bare opp i langt over 1 bar (var oppe i 1.5 bar 1. gangen.. uten chip. ikke spesielt sunt)

 

men nå får jeg større turbo. noe t3/4 hybridgreier. den har vel noe større wastegate så den fikser det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår