Gå til innhold

problem med kjøleveska

Ranger emnet


jannis

Anbefalte innlegg

hei. sliter litt med at bilen Audi 80 coupe 2,0 bruker litt kjøleveske, har sett etter lekasjer, men finner ingen, og er ikke noe i oljen, hva kan dette være? er litt frustrerende

 

Mye hvit eksos kan være tegn på at kjølevannet går gjennom motoren. Om ikke kan det være lekk varmeapparatregister, men da ville det ha blitt vått på gulvet i bilen. Kan også være vannpumpa der simmerringen er slitt og vann lekker ut, eller pluggen i underkant har ramla ut. Har selv vært ute for sistnevnte.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, den bruker ca en liter på 2-3 dager med mye kjøring, er noe hvit eksos, men vil det ikke da være tegn til vann i oljen??

 

Tror ikke du skal tenke så mye på det egentlig men, du sier; Noe hvit eksos...??

 

(Nå kjører jeg diesel i tillegg da men) det er\kan være VELDIG kaldt ute i disse dager, og da bruker du å kunne se veldige mye "hvit" eksos frese ut av bakpotta, og dette vil nok ikke bare gjelde diesel.

 

:cocain:

 

Konkl: Er ikke sikkert topp-pakn. er gåen selv om du ser litt hvit eksos, men da skal du som sagt også se det i oljen. Holder olje-nivået seg på det normale og stabile er det sjanser for no anna vil jeg tro!

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være topp pakningen selv om d ik vises i oljen, kan være lekkasje mellom kjølekanal og sylinder, og da vil d ik vises i oljen hvis alt vann sendes ut ved forbrenning... Ganske logisk... Få målt om det er pakningen, event. bare skift den og, kontroler toppen for skeivheter og skift gjerne ventil tettinger samtidig... Lykke til..

--- =) ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar, ja er noe hvit eksos, mye jobb å bytte pakkning eller? må ha nye bremser osv i tilleg nå, begynner å koste noen kroner nå ink, nye batteriet og dynamoen jeg måtte kjøpe, en kompis har akkurat samma problemet på sin audi 80 2,0L bruker ca 1L på 2-3 dager ved mye kjøring, skal sjekke det meste, men hvordan sjekker jeg pakninga på lettest måte?

BMW er best! enkelt å greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår