Gå til innhold

Noen som har S40 ???

Ranger emnet

volvofasII

Anbefalte innlegg

Noe har jo skjed .... Volvo'n er en fasII med k&n filter (åpent) eksosen er et ferrita (fra kat og bakover 2,5" med 4" ennetut) understell er av type h&r (justerbart), felger er noen 18" ere som jeg ikke kan huske navnet på (lemans) eller no, motor forøvrig er en svak 1,8 :mad: men klarer seg i på vente av nytt bil prosjekt om noen år.

Ikke veit jeg om det er noen andre som har S40 norge, men det ser da sån ut. SÅ hvorfor ikke skriv inn spesifikasjoner i dette forumet.

P.S

Er det noen som vet om en T4 motor til go bilen min. Eller en 2,0 T så gi lyd fra deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg vil ikke anbefale deg 2.0T motoren da den hat en tendens til å brenne ventilene sine... T4 eller B4194T motoren er derimot en god sak! Men den har et annet styresyste(lucas) så da må du bytte ledningsmatte. Forøvrig har FAS3 kommet nå. Du MÅ bare kjøpe en grill fra den!!! Den er lik XCgrillen til V70 og kler s40'n!

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Jeg vil ikke anbefale deg 2.0T motoren da den hat en tendens til å brenne ventilene sine... T4 eller B4194T motoren er derimot en god sak! Men den har et annet styresyste(lucas) så da må du bytte ledningsmatte. Forøvrig har FAS3 kommet nå. Du MÅ bare kjøpe en grill fra den!!! Den er lik XCgrillen til V70 og kler s40'n!

Jasså, men den T4 motor du sikter til er ikke den jeg vil ha, det er den nye som er 2,0 liter ( 2,0 T4 motor kom fra 01- og oppover) Takk for tipset angående 2,0 T lavtrykk motoren... Og ja, det er planene å få has på en grill ser du, men det er en fordel at den kommer på markede først.. hehehehehe Er fortsatt ikke fått info om den passer helt, men etter det jeg tror så gidder ikke Volvo å fikse et nytt panser på denna modelen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har målt og den passer like godt som den gamle. Kan skaffe deg delenummer til mandag (jobber på volvo)

Deg kan jeg også spørre om andre ting da..... :D:D:D Få delenr. det hadde vært kjempe fint... Trodde det ikke var og oppdrive side den ikke er til salgs enda... Takker og bukker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
  • 3 weeks later...

Hvor har du hørt dette hen?

I min bilklubb som jeg har vært på daglig i nesten et år (http://www.x40nordic.com) så har jeg aldri hørt noe som helst om brente ventilseter. Og jeg mente at styresystemet heter EMS 2000 eller noe. (Kan sjekke når jeg kommer hjem)

Den som har trimmet mest på x40nordic har en 2.0T med 657HK i.

Jeg har forsåvidt en 2.0T motor tilsalgs snart, nesten komplett med turbo, grenrør osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...