Gå til innhold

åssen er det å breie med 740?

Ranger emnet


Bjune

Anbefalte innlegg

740 er det letteste å ligge breit med som jeg har kjørt hvertfall.

Er ikke så vanskelig å ligge breit på asfalt heller, hvertfall ikke våt asfalt.

 

Nå på snøen er det bare helt sykt. Jeg kan legge så lange 3.girs breier med 100% kontroll.

Utrolig lett, og kontraen er lett som en lek.

Forutsigbar og nesten alltid lett å rette opp igjen... Lett og holde sladden bortover på flata også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På tørr asfalt kommer kontraen til tider noe brått, men på vått føre, grus og snø og is så er den enkel som bare det... Du satser litt så kommer den, og da er den lett og kontrolere og veldig enkel og få inn igjen.. Du bare holder gassen og ratter den inn igjen:) Kjempemorro:) Pass på og ikke kjøp altfor gode dekk, det har jeg gjort sånn i forhold til tidligere og da mistet jeg litt av fun faktoren... Men det er greit, må bare satse enda litt til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740 er det letteste å ligge breit med som jeg har kjørt hvertfall.

Er ikke så vanskelig å ligge breit på asfalt heller, hvertfall ikke våt asfalt.

 

Nå på snøen er det bare helt sykt. Jeg kan legge så lange 3.girs breier med 100% kontroll.

Utrolig lett, og kontraen er lett som en lek.

Forutsigbar og nesten alltid lett å rette opp igjen... Lett og holde sladden bortover på flata også.

 

 

Word:) Det er nesten litt for lett, du kan ligge breit på rett vei langt **** bortover... Også så lett:) Mine erfaringer er at den kan kjøres med full kontroll på 3 gir i sladd opp til ca. 70 km/t... Da blir iallefall min litt mindre forutsigbar:) Ohh, må ut og kjøre litt nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på vinters tid er det vell ikke så mye som slites! men på sommer så blir det vell litt værre ja!

 

740n er ikke så enkel å kontrolere viss du har kappa fjærer frem og orginalt bak! da er den helt får jævli på snø! men go på sommer! å det er litt ekkelt og når turboen slår inn! får da blir det liksom mer kraft! hehe! d går fint og ligge i 3. gir men da helst under 2500rpm! men går fint ellers å! lite problem å kjøre skrens i 120 også! hehe! men da helst i kontrolerte baner! hehe! kjedeli å møte en bil i en sving da liksom!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv ikke fått testa min så masse sieslngs på tørt enda, pga den VIL IkkE sidelengs! men har fått en kompis som kjører 242 orginal i nasjonalklasse rally( kjørte riktignok, kommer til å savne "rallyen") også noteleseren hans kjørte en tur, og de satser jo noe hardere enn de jeg som har hatt lappen 1mnd..og det begge sa v<r den for det første var vanskeligere å få ut, mne når den kom, så kom den..samme med kontraen, eller returen som jeg kaller det, i etterkant av sladd retter den seg rett opp og drar rett frem, men når returen først kommer, så må en vite hva en gjør, for da går det også nokså fort, så en har ikke tid til å nøle osv, da må en ratte og vite hva man gjør med pedalene..

 

"rallyen" kjører jo orginal, så eneste som er gjort med understell der er etter hva jeg veit kun bilsteim dempere, tilsvarende R-sport dempere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er dette for bilen når mann tenker motor og driv verk? vil ikke ødelegge noe mer nå på ei stund:) he he

 

husk du kjører VOLVO..hvis du bøyer deg ned under og ser dimensjonen, og etterpå kikker under på andre biler, så ser du at det meste er rimelig overdimmensjonert, og i tillegg er det en grunn for at folk i rallykross miljøet bygger om bilene til volvo drivverk og motor;) men pass på at du har olje rundt forbi, og se etter pluggene i ny og ne, så du veit at motoren har det bra, da er det bare å mate på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk du kjører VOLVO..hvis du bøyer deg ned under og ser dimensjonen, og etterpå kikker under på andre biler, så ser du at det meste er rimelig overdimmensjonert, og i tillegg er det en grunn for at folk i rallykross miljøet bygger om bilene til volvo drivverk og motor;) men pass på at du har olje rundt forbi, og se etter pluggene i ny og ne, så du veit at motoren har det bra, da er det bare å mate på:D

 

Det e guud, då ska det ikkje sparast :) he he

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@B230FT.

Va jort någe me motoren åg i volvoen speedy ;)

 

petter smart: ka då? å i såfall meine du at d e de 20-30 hesteanne så gjør at den oppfør(t)e så sykt anderledes enn min..? rektignok e der jo forskjell på en 240 og en 740, men aligavel..å d har jaffal ikkje någe me de hestanne å gjør!

 

d blei forresten og mein at rallyen ikkje jekk så sykt mye bedre enn min heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår