bean Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 740 er det letteste å ligge breit med som jeg har kjørt hvertfall. Er ikke så vanskelig å ligge breit på asfalt heller, hvertfall ikke våt asfalt. Nå på snøen er det bare helt sykt. Jeg kan legge så lange 3.girs breier med 100% kontroll. Utrolig lett, og kontraen er lett som en lek. Forutsigbar og nesten alltid lett å rette opp igjen... Lett og holde sladden bortover på flata også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 På tørr asfalt kommer kontraen til tider noe brått, men på vått føre, grus og snø og is så er den enkel som bare det... Du satser litt så kommer den, og da er den lett og kontrolere og veldig enkel og få inn igjen.. Du bare holder gassen og ratter den inn igjen:) Kjempemorro:) Pass på og ikke kjøp altfor gode dekk, det har jeg gjort sånn i forhold til tidligere og da mistet jeg litt av fun faktoren... Men det er greit, må bare satse enda litt til:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 740 er det letteste å ligge breit med som jeg har kjørt hvertfall. Er ikke så vanskelig å ligge breit på asfalt heller, hvertfall ikke våt asfalt. Nå på snøen er det bare helt sykt. Jeg kan legge så lange 3.girs breier med 100% kontroll. Utrolig lett, og kontraen er lett som en lek. Forutsigbar og nesten alltid lett å rette opp igjen... Lett og holde sladden bortover på flata også. Word:) Det er nesten litt for lett, du kan ligge breit på rett vei langt **** bortover... Også så lett:) Mine erfaringer er at den kan kjøres med full kontroll på 3 gir i sladd opp til ca. 70 km/t... Da blir iallefall min litt mindre forutsigbar:) Ohh, må ut og kjøre litt nå:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Men hvordan er dette for bilen når mann tenker motor og driv verk? vil ikke ødelegge noe mer nå på ei stund:) he he Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 på vinters tid er det vell ikke så mye som slites! men på sommer så blir det vell litt værre ja! 740n er ikke så enkel å kontrolere viss du har kappa fjærer frem og orginalt bak! da er den helt får jævli på snø! men go på sommer! å det er litt ekkelt og når turboen slår inn! får da blir det liksom mer kraft! hehe! d går fint og ligge i 3. gir men da helst under 2500rpm! men går fint ellers å! lite problem å kjøre skrens i 120 også! hehe! men da helst i kontrolerte baner! hehe! kjedeli å møte en bil i en sving da liksom! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 har selv ikke fått testa min så masse sieslngs på tørt enda, pga den VIL IkkE sidelengs! men har fått en kompis som kjører 242 orginal i nasjonalklasse rally( kjørte riktignok, kommer til å savne "rallyen") også noteleseren hans kjørte en tur, og de satser jo noe hardere enn de jeg som har hatt lappen 1mnd..og det begge sa v<r den for det første var vanskeligere å få ut, mne når den kom, så kom den..samme med kontraen, eller returen som jeg kaller det, i etterkant av sladd retter den seg rett opp og drar rett frem, men når returen først kommer, så må en vite hva en gjør, for da går det også nokså fort, så en har ikke tid til å nøle osv, da må en ratte og vite hva man gjør med pedalene.. "rallyen" kjører jo orginal, så eneste som er gjort med understell der er etter hva jeg veit kun bilsteim dempere, tilsvarende R-sport dempere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Men hvordan er dette for bilen når mann tenker motor og driv verk? vil ikke ødelegge noe mer nå på ei stund:) he he husk du kjører VOLVO..hvis du bøyer deg ned under og ser dimensjonen, og etterpå kikker under på andre biler, så ser du at det meste er rimelig overdimmensjonert, og i tillegg er det en grunn for at folk i rallykross miljøet bygger om bilene til volvo drivverk og motor;) men pass på at du har olje rundt forbi, og se etter pluggene i ny og ne, så du veit at motoren har det bra, da er det bare å mate på:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 @B230FT. Va jort någe me motoren åg i volvoen speedy ;) Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 å sladde med 740 er nada problema da :) asfalt som snø. bare å mase litt :) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 husk du kjører VOLVO..hvis du bøyer deg ned under og ser dimensjonen, og etterpå kikker under på andre biler, så ser du at det meste er rimelig overdimmensjonert, og i tillegg er det en grunn for at folk i rallykross miljøet bygger om bilene til volvo drivverk og motor;) men pass på at du har olje rundt forbi, og se etter pluggene i ny og ne, så du veit at motoren har det bra, da er det bare å mate på:D Det e guud, då ska det ikkje sparast :) he he Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 har erfart at på tørr asfalt i passe stor fart, så slipper 740'n min ganske brått/overaskende hvis jeg prøver å kjøre litt fort i sving.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Det er da ikke no problem og kjøre på vinterføre med turbo. Den har da mye bedre bunndrag enn en standard sugemotor. 740in min er det ihvertfall ikke noe problem og holde lange breie med på vinterføre me od'en innkoblet, men ligger på rundt 4-6000rpm da :volvsmile Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 @B230FT.Va jort någe me motoren åg i volvoen speedy ;) petter smart: ka då? å i såfall meine du at d e de 20-30 hesteanne så gjør at den oppfør(t)e så sykt anderledes enn min..? rektignok e der jo forskjell på en 240 og en 740, men aligavel..å d har jaffal ikkje någe me de hestanne å gjør! d blei forresten og mein at rallyen ikkje jekk så sykt mye bedre enn min heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 KONGE å sladde me 740 (tic) uansett føre:) bare å trene. fordel å ha gode dekk foran da.. viss du skal satse litt i gata :) helst me manuell da.. Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Ingen som har nevnt om bilene har sperre eller ikkje.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.