Gå til innhold

åssen er det å breie med 740?

Ranger emnet

Bjune

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes 740ien jeg har nå med B230A er litt bedre å sladde med enn gamle TiC'en. Er mye jevnere kraftkurve i A motoren.

Jeg bruker å venstre bremse for å holde farta nede i gata, da er det bare å ratte 90 grader på 90 grader så langt du bare orker uten at du får den enorme farta.

Gode Hakkapelitta 4 dekk sitter som faan på framenden.

Men Volvo'ene klarer fortsatt ikke 18-årsbilen min som var en 77" Mazda 929, den sladda bare man snakka om snø inni den.

viewpic.asp?id=38716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sperre på min! er ikke noe problem å holde skrensen men den kommer litt overraskende når turboen kommer! er jo ikke verdens beste bak dekk heller da! hehe! men morro er det! lite problem og holde skrensen i 120km/t heller men det spørs hvor mye en vill satse da! hehe

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la en fin-fin sladd tvers over alle tre filene på E6 inn mot oslo opp bakken rett etter hvam her om dagen.

Det var ikke helt planlagt da... Har ikke de beste bakdekka, visste at det var litt glatt og holdt ca 110 på 5. gir, men men at det var SÅ glatt visste jeg ikke... Det slapp bak fullstending uten forvarsel, BANG, var over i innerste venstre felt før jeg fikk tatt inn sladden..... Flaks det ikke var noen andre biler der :) Om jeg ikke hadde hatt litt "sladde" erfaring fra før hadde det garantert gått åt skogen...

Tipper ambulansen bak meg tenkte sitt :)

Jeg fikk meg en bra støkk selv.

Nye dekk skal handles i nærmeste framtid :)

Bil: 91 940 GL

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal legge inn noen bilder om hva som skjer når du får ufrivillig sladd i 80 km/t med dårlige piggfrie pirelli vinterdekk på 4 felts motorvei i bergen.... Jeg taket jeg da... det var 3 år siden nå i desember ,og jeg byttet ikke bilen ut før nå i vår.

PICT0345.JPG

PICT0180.JPG

Dette er i sommer. måtte ha en ny bakluke da bilen var nærmere 10 cm skjev i taket... en siderute og panard-staget måtte byttes da mellomaksel plutselig gnagde i bensintanken...

Bilder som viser skadene kommer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobler dere inn og ut sperra med en spak eller noe slikt?

Kan ikke huske å ha sett dette på noen Volvoer.

Det er ikke diffbrems dere mener da?

det er nok det ja..

i tillegg, så er det jo vanskeligere å få den til å slippe med drift på begge hjula egentlig, motoren må jo dra dobbelt så tungt, da den med en gang slipper på det ene hjule, hugger til å må dra rundt det andre og i tillegg( satt lit åp spissen og litt 1-2-3 forklart..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 740tic uten sperre med kappa fjører fremme og orginal bak, den var helt forferdelig å kjøre sleng med, måtte ha stor fart inn i svingen å lirke å lure, vist jeg bare gassa på utfra en sving satte den seg bare på rumpa å ploga me framhjula.. Men det er vel ganske naturlig når den er stiv som f. framme å myk bake da...

Aladin Oil

Lenke til kommentar
Del på andre sider