Gå til innhold

BMW suser forbi Mercedes

Ranger emnet

bimmer_boy

Anbefalte innlegg

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bor i drammen :lol

Er jo en grunn til at BMW miss liker at de har fått stempelet som nye landsmenn tralle nr.1.

Jeg synes synd på BMW der.

DET ER DET DUMMESTE JEG NOEN SINNE HAR HØRT HER PÅ FORUMET!!!!

-MB 190E 1988 modell (artig bil).

-BMW 518I 1990 modell (solgt *savne*)

-MB 190E 1989 modell (solgt)

BARE BMW og MB!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET ER DET DUMMESTE JEG NOEN SINNE HAR HØRT HER PÅ FORUMET!!!!

Ja er jo noe å værra stolt av det....;)

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som vil velge BMW fremfor MB pga rust.

Ta en titt på BMWCCN sitt forum, søk på rust+E46 (eller rust+E39).

Ta også en titt her

Det som går igjen er: Rust i bakluke, panser og dører.

Forøvrig begynte MB med helgalvanisering på C og E klasse fra 2003. (føler meg rimelig sikker på at de andre modellene også er galvanisert fra 03.)

En ting er sikkert; Når jeg en gang i framtida skal bytte bil igjen så kommer jeg til å ha noen enkle krav:

-RWD eller 4wd.

-Automatgir

-Effektiv motor, gjerne diesel.

-Midtarmlene

-AC

-Tempomat (eller cruisecontrol som dere proletarer velger å kalle det! ;) )

-God plass.

Hvilke bilmerker står man igjen med da? (oppgave til dere som liker å søke etter ting på nettet!)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er værst i denne tråden, rasismen eller forsøkene på å overtale hverandre om hva som er den beste bilen...

Noen ytrer sin mening om at de foretrekker et bilmerke foran det andre så er det full krig? Unger... :rolleyes:

Jeg liker ikke Mercedes på et enkelt grunnlag: Setene. Nei, jeg er ikke så glad i de supermyke setene i en amrikaner heller, de er bare gode på korte turer.

Men det må finnes en mellomting mellom kirkebenker og gåsedun?

De har blitt bedre med åra, ingen tvil om det.

BMW liker jeg fordi det gir MEG en helt annen kjøreopplevelse enn en Mercedes.

BMW er spennende, über grom lyd av seksern og artige egenskaper.

Mercedes gir meg mere enn slik VIP følelse av å kjøringen, ingen inspirasjon, ingen følelse og langt mer sivilisert låt av maskineriet.

Men du skal nok se at jeg blir flambert for dette og, det er jo tross alt ikke lov å foretrekke et merke over et annet...

Tror forresten mye av grunnen til at Mercedes kommer så høyt på lister av biler som går langt,med unntak av at de er uslitelige, er nettopp fordi de er i bevegelse døgnet rundt som taxier.

Sier selvsagt ikke at det ikke finnes andre taxier, men Merce har helt klart flest.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er værst i denne tråden, rasismen eller forsøkene på å overtale hverandre om hva som er den beste bilen...

Noen ytrer sin mening om at de foretrekker et bilmerke foran det andre så er det full krig? Unger... :rolleyes:

Jeg liker ikke Mercedes på et enkelt grunnlag: Setene. Nei, jeg er ikke så glad i de supermyke setene i en amrikaner heller, de er bare gode på korte turer.

Men det må finnes en mellomting mellom kirkebenker og gåsedun?

De har blitt bedre med åra, ingen tvil om det.

BMW liker jeg fordi det gir MEG en helt annen kjøreopplevelse enn en Mercedes.

BMW er spennende, über grom lyd av seksern og artige egenskaper.

Mercedes gir meg mere enn slik VIP følelse av å kjøringen, ingen inspirasjon, ingen følelse og langt mer sivilisert låt av maskineriet.

Men du skal nok se at jeg blir flambert for dette og, det er jo tross alt ikke lov å foretrekke et merke over et annet...

Tror forresten mye av grunnen til at Mercedes kommer så høyt på lister av biler som går langt,med unntak av at de er uslitelige, er nettopp fordi de er i bevegelse døgnet rundt som taxier.

Sier selvsagt ikke at det ikke finnes andre taxier, men Merce har helt klart flest.

Nå greide du faktisk selv å komme med noen meninger du og da...;) Bu-hu

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå greide du faktisk selv å komme med noen meninger du og da...;) Bu-hu

Er fullstendig klar over det, det var jo ikke meningene jeg rakket ned på heller. Det var folks reaksjoner på meningene.

Jeg mener akkurat hva jeg vil, fordi jeg gir har en egenskap til å ignorere og gi faen i folk som slenger dritt og usakligheter til meg på internett.

Men jeg prøver da også å begrunne mine meninger, og ikke bare si den er bedre enn den fordi sånn er det. Det fungerer bare ikke i alle tilfeller.

Finnes selvsagt fakta rundt hva som er best, men i dette tilfellet er konkuransen såpass tett at ingen er bedre enn den andre. Og da må man ty til magefølelsen.

BMW har en periode der motoren koker i hytt og gevær og drar med seg topp pakningen i samme slengen, og Mercedes har en periode med rust og kvalitetsproblemer. Noe jeg har tro på at de har fått bukt med nå, uten å si noe sikkert.

Har selv jobbet både på merkeverksted og uavhengig verksted, og de inntrykkene man får på de ulike stedene er overraskende like.

Var på Nissan en stund, fikk egentlig inntrykk av at det er solide biler med unntak av rust, var på VAG en stund og fikk inntrykk av at dem suger. På frittstående fikk jeg samme inntrykket. Vel VAG greiene er vel en sannhet med modifikasjoner, er i all hovedsak Audi A4 og Passat som var rammet, og da med samtlige kuler i forstillingen byttet hver 50.000km.

Men fortsatt er det folk som kjøper og elsker de bilene. Hva kommer det av?

Joda, opplevelsen under kjøring. Min mor kjøpte seg en 98 Audi A4 for 2mnd siden, har ikke hatt noe annet enn problemer, men det er liksom greit fordi det er en Audi, og den er ålreit å kjøre.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider