Gå til innhold

tips til trim

Ranger emnet


lknest

Anbefalte innlegg

enig med deg der.

 

Men det går jo ann å bruke brukte deler. Sånn som jeg kjøpte jo 2,5 tommers eksos for 15ookr. Det var nytt en fyr som solgte som ikke hadde bruk for det lenger. og en kam får man vell for 1000kr.

 

Det er det vært. for en k motor går elendig orginalt. det er ikke så mange volvo motorer som bra org da. (sug motorer)

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eller hva med å bytte ut hele motoren?

 

K-motoren er ikke kjent som å være en vinner akkorat

Men jeg har troen på at dem går ganske bra med grenrør og eff anlegg å weber forg.

 

Kan også montere A kam drar litt lenger på turtall.. (gjorde det på min, funka litt bedre) men den begynte å fuske etter på da :D men stakkarn hadde jo gått nesten 400 tusen...

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en slik k-kam til salgs da? Eller andre brukbare trim saker?

 

Tror jeg har 2 stk K-kammer, står en i en topp jeg nettopp kjøpte, så tror jeg det står en på prosjerkt bilen min å :P

 

 

:mat

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en sugemotor begrenser seg selv på HK, for om du gjør for mye, mister du dreiemoment, og da er du like langt...bytte kam, topp, innsug, gasser/innsprut og eksosmanifoil. dette er dyre deler om man regner i forhold til hva man får av hk/nm...

 

 

billigste måten å trimme sugemotor, er vel å bytte fra 4 stempler til 8...fordi enkleste løsningen for å få mye effekt i en sugemotor, er å øke slagvolum... :D

 

jeg bygger en chevy 350 (5.7liter) den ender opp med 250-300 hk og 450 - 500 nm dreiemoment. dette er fullt mulig under 20' hvis man ikke har noe som helst fra før. ulempen er at det baller litt på seg med ombygging av radiator, motor/girkassefester og mellomaksel...

 

There is no REAL replacement for displacement!

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en sugemotor begrenser seg selv på HK, for om du gjør for mye, mister du dreiemoment, og da er du like langt...bytte kam, topp, innsug, gasser/innsprut og eksosmanifoil. dette er dyre deler om man regner i forhold til hva man får av hk/nm...

 

 

billigste måten å trimme sugemotor, er vel å bytte fra 4 stempler til 8...fordi enkleste løsningen for å få mye effekt i en sugemotor, er å øke slagvolum... :D

 

jeg bygger en chevy 350 (5.7liter) den ender opp med 250-300 hk og 450 - 500 nm dreiemoment. dette er fullt mulig under 20' hvis man ikke har noe som helst fra før. ulempen er at det baller litt på seg med ombygging av radiator, motor/girkassefester og mellomaksel...

 

There is no REAL replacement for displacement!

 

Da har jeg et lite spm..

Har hørt at biler med V8 blir jævlige å kjøre og overstyrt eller understyrt pga. motoren som er så tung.. At det er umulig å få noen lunde BRA kjøreegenskaper??

Stemmer det ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg et lite spm..

Har hørt at biler med V8 blir jævlige å kjøre og overstyrt eller understyrt pga. motoren som er så tung.. At det er umulig å få noen lunde BRA kjøreegenskaper??

Stemmer det ?

 

det var vel uansett en avsporing, men v8'ern var vel ikke tyngre enn volvo-dieselen, og med riktige motorfester og alu topper og innsug så burde det være mulig å få det til å funke... (ihvertfall i dragracing! :D )

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vil du selge en av de da? Hva skal du eventuelt ha for dem? :)

 

Vet ikke helt om jeg skal selge dem, kjekt å ha om jeg kjøper en volvo til å vil ha litt futt i den..

 

Skal foresten selge grønne volvoen :???:

Så kanskje om jeg kjøper en bruksbil så må jo den gå lit bra den også..

 

Men er ikke helt sikker enda da..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår