Gå til innhold

Rudskogen kan bli stengt

Ranger emnet


2bb1nordli

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Punkt 1: De fleste anlegg her til lands sliter med dette problemet. Vi driver Elvedalen Gokartutleie 25 min fra Gjøvik, midt ute i skogen. Selv her har det vært et problem, selv om det kun eksisterer tre naboer, og vi kjører med Honda 4-taktere som nesten ikke høres... Dette skulle også bli et stort anlegg med baner for ALT en gang i tiden, men det prosjektet falt i grus, og kun gokartbanen står igjen, dog som en av de finere her i landet.

 

En vanlig grunn er at anlegg bygges på et øde sted, og stedet blir brått litt mindre øde. De som bor i nærheten og har godtatt støyen får naboer. Disse naboene godtar det ikke, og krangelen er i gang.

 

Hvorfor flytter alltid folk som liker fred og ro til bråkete steder?

 

Punkt 2:

 

Eggemoen som nasjonalanlegg? Den idéen er ikke like ille som Mo i Rana, men den er ikke meget god. Rudskogen er en ideell plass av enkle grunner, som gjør andre alternativer ubetydelige. Det ligger nær grensen, derfor har det alltid vært lett for svensker og dansker og ta turen. Området er så og si klart, og det kan kjøres løp der uavhengig av utbyggingen som planlagt skal finne sted. Og "ALLE" vet hvor og hva Rudskogen er. Eggemoen? Hæ? Jeg skal da **** ikke til no militærgreier.........

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et nasjonalanlegg så må vi først og fremst tenke på oss selv og ikke svensker og dansker! Med et anlegg på Eggemoen, så ville f.eks de som kommer fra Bergen spare 2 timer på reiseveien sin. Og det samme med de som kommer fra f.eks Trondheim! Det ligger jo midt i smørøyet!

Dessuten så ville det være en politisk katastrofe hvis ikke Eggemoen skulle få dette. Les litt på nettaviser ol. om hele saken, så vil du nok skjønne. Er jo ufattelig at et privateid anlegg skulle få statsstøtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et nasjonalanlegg så må vi først og fremst tenke på oss selv og ikke svensker og dansker! Med et anlegg på Eggemoen, så ville f.eks de som kommer fra Bergen spare 2 timer på reiseveien sin. Og det samme med de som kommer fra f.eks Trondheim! Det ligger jo midt i smørøyet!

Dessuten så ville det være en politisk katastrofe hvis ikke Eggemoen skulle få dette. Les litt på nettaviser ol. om hele saken, så vil du nok skjønne. Er jo ufattelig at et privateid anlegg skulle få statsstøtte!

 

Det burde fremdeles ikke bli et nasjonalanlegg. Det er min mening, og som aktiv motorsportsutøver osv hele mitt liv kommer den tvilsomt til å endres for at bergensere skal få kortere vei.

 

Men jeg håper det blir stort anlegg begge steder, vi tjener mer på to halvstore anlegg som utøvere, enn å ha et stort "F1-anlegg" på en plass....

 

Og til de som eventuelt skulle finne på å tro at jeg har noe med Rudskogen å gjøre, så har det seg slik at jeg har et verv i Norges Motorsport Forbund... Ooops...

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde fremdeles ikke bli et nasjonalanlegg. Det er min mening, og som aktiv motorsportsutøver osv hele mitt liv kommer den tvilsomt til å endres for at bergensere skal få kortere vei.

Det var jo en veldig konstruktiv grunn?? :iconsm

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært fint med flere halvstore anlegg. Slik jeg ser det i dag, så har vi bare 2 brukbare anlegg i Norge. Våler og Mo i Rana. Rudskogen er grei, men fy for et kaotisk høl! Har aldri værtt på Artic, men utifra bilder og andres synspunkt, så virker det som en helt rå bane! Bare synd det ligger langt inne i "Sibir"...:(

Men svenskene har flere bra baner, og da burde også olje-nasjonen Norge klare det samme ;)

 

Men Eggemoen fikk først anbefaling av Idrettstyret, og etter det har det blitt brukt betydelige summer på å realisere prosjektet. Bla. av Ringerike kommune. Men plutselig ble vedtaket omgjort av uforståelige grunner! Aner jeg endel lobby- virksomhet og penge flyt her? Korrupt er vel kanskje det rette navnet på dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en veldig konstruktiv grunn?? :iconsm

 

Ja, det synes jeg ;) Men jeg forklarte det egentlig mer under. Les hele;)

 

Jeg sier ingenting mot at Rudskogen er et kaotisk høl, men beliggenheten og baneområdet er bra. Og som nasjonalanlegg vil det trolig bli en utbedret og systematisert kaotiskhet:S hehe...

 

Men som sagt, det ideelle i mine øyne er flere halvstore anlegg med muligheter for utbygging, hvis en plass viser seg å utmerke seg hva ang. deltagelse, publikum osv... En stor bane må jo også være økonomisk forsvarlig. Mo i Rana er jo et glimrende eksempel på hva som IKKE er økonomisk forsvarlig å gjøre en gang til.....

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm i ett vannglass! Sef kommer de som styrer dette til "å få ut fingeren".

 

Men til de som er så veldig for Eggemoen:

 

Eggemoen skal, etter som jeg forstår, drives og eies av Motorsportforbundet. Kikka litt på lovene til motorsportforbundet:

 

§23 (Baner og anlegg)

NMF fastsetter regler for godkjenning av baner og anlegg.

Baner og anlegg som eies/drives av medlemsklubber i NMF skal være forbeholdt aktiviteter/grener innenfor forbundet. Bruksendring for baner/anlegg krever behandling og skriftlig godkjenning av forbundet.

 

http://www.motorsportforbundet.no/files/%7BEE7CE90A-0838-4233-8A74-EE6F6A5761AE%7D.pdf

 

Det gjør det jo enkelt å kunne leie banen til aktiviteter utenom motorsport...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et nasjonalanlegg så må vi først og fremst tenke på oss selv og ikke svensker og dansker! Med et anlegg på Eggemoen, så ville f.eks de som kommer fra Bergen spare 2 timer på reiseveien sin. Og det samme med de som kommer fra f.eks Trondheim! Det ligger jo midt i smørøyet!

Dessuten så ville det være en politisk katastrofe hvis ikke Eggemoen skulle få dette. Les litt på nettaviser ol. om hele saken, så vil du nok skjønne. Er jo ufattelig at et privateid anlegg skulle få statsstøtte!

 

hva med oss fra sørlandet da?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et nasjonalanlegg så må vi først og fremst tenke på oss selv og ikke svensker og dansker! Med et anlegg på Eggemoen, så ville f.eks de som kommer fra Bergen spare 2 timer på reiseveien sin. Og det samme med de som kommer fra f.eks Trondheim! Det ligger jo midt i smørøyet!

Dessuten så ville det være en politisk katastrofe hvis ikke Eggemoen skulle få dette. Les litt på nettaviser ol. om hele saken, så vil du nok skjønne. Er jo ufattelig at et privateid anlegg skulle få statsstøtte!

Lest Ringblad nå eller? Eller er det http://www.motorsportforbundet.no/ du har vært innom. Mener å huske at det var en sak om at de hadde fått ett "sinna" brev fra departementet (KKD), om at de hadde gitt noen utsagn i media som IKKE var av det helt riktige slaget.

 

Når ble Rakkestad Kommune privateid? For så vidt jeg har forstått det så kan ikke ett privateid anlegg få statsstøtte av denne typen, og derfor skal Rudskogen eies av Rakkestad Kommune i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært fint med flere halvstore anlegg. Slik jeg ser det i dag, så har vi bare 2 brukbare anlegg i Norge. Våler og Mo i Rana. Rudskogen er grei, men fy for et kaotisk høl! Har aldri værtt på Artic, men utifra bilder og andres synspunkt, så virker det som en helt rå bane! Bare synd det ligger langt inne i "Sibir"...:(

Men svenskene har flere bra baner, og da burde også olje-nasjonen Norge klare det samme ;)

 

Men Eggemoen fikk først anbefaling av Idrettstyret, og etter det har det blitt brukt betydelige summer på å realisere prosjektet. Bla. av Ringerike kommune. Men plutselig ble vedtaket omgjort av uforståelige grunner! Aner jeg endel lobby- virksomhet og penge flyt her? Korrupt er vel kanskje det rette navnet på dette....

 

Er veldig enig når det gjelder Rudskogen.. Men det andre? Banen har i alle fall ikke noen bra standar, men er helt ok til og bruke for trening osv..

Har nå kjørt løp i supporterklassen til STCC o år og må si at Sverige har utrolige bra anlegg. Så hvorfor kan da ikke Norge som er så "rike" gjøre dette?

Ett anlegg på Eggemoen hadde vært bra for oss som driver med baneracing her i Norge, men det sies at "styrene" ikke vil ha noen nye baner.. Har fulgt dette prosjektet siden start og det har kommer en del motstand til dette prosjektet..

Er greit at Rudskogen nå skal bli "så stor", men det er vel bra at det blir flere steder i norge som man kan bruke til gatebil arrangemanger vel?? :thumb

Syntes det hadde vært topp for min del..

Har drivi med motorsport i 8 år og jeg må si at Sverige ligger LANGT føre oss i utvikligen av motorsport..

 

Også er det ALLTID folk som klager på støy fra en motorsport arena..

Er nesten sikker på at alle baner i norge har det problemet, og som sagt Gjøvik tom..! Langt oppe i reindalen.. :P

 

Må vel være bedre og få flere baner og kjøre på enn att folk da tester sine ferdigheter og biler på veien.. ?? :D

..Audi - The lord of the rings..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Eggemoen fikk først anbefaling av Idrettstyret, og etter det har det blitt brukt betydelige summer på å realisere prosjektet. Bla. av Ringerike kommune. Men plutselig ble vedtaket omgjort av uforståelige grunner! Aner jeg endel lobby- virksomhet og penge flyt her? Korrupt er vel kanskje det rette navnet på dette....

Sterke ord. Står du ved det du sier? Du bør vel kanskje sette deg inn i hva som har skjedd, før du utaler deg.

 

Du kan kanskje begynne med å lese denne, og ja før du begynner, så vet jeg at den er skrevet av en i NBF. Men les den først, si noe etterpå.

 

Deretter kan du lese denne. Samme her, les først, tal etterpå...

 

Man skal ikke alltid tro på alt som står på nettet og i aviser. Men det går ann å bruke hodet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke ord. Står du ved det du sier? Du bør vel kanskje sette deg inn i hva som har skjedd, før du utaler deg.

 

Du kan kanskje begynne med å lese denne, og ja før du begynner, så vet jeg at den er skrevet av en i NBF. Men les den først, si noe etterpå.

 

Deretter kan du lese denne. Samme her, les først, tal etterpå...

 

Man skal ikke alltid tro på alt som står på nettet og i aviser. Men det går ann å bruke hodet også...

Vil anta at jeg er godt informart ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår