Gå til innhold

Rudskogen kan bli stengt

Ranger emnet


2bb1nordli

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jo snu på terskelen da. Hvor godt informert er du? Føler du deg godt nok informert til å kunne uttale deg??

 

Visst ikke jeg husker helt feil så jobber han på rudskogen :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så kan vi sitte her og diskutere oss gule og grønne uten å bli enige! Og jeg håper at det kan bli et nytt anlegg på Eggemoen.

 

OT: Hva er støygrensa på Rudskogen?

Støygrensa? Det kommer ann på hva du mener. Hva hver enkelt bil kan ha, eller hva max nivå er hos naboene?

 

Biler skal ha støy iht. vognkortet, men aldri over 100 dB. (Det er vel ingen som jeg har vært borti som har hatt mer enn 100dB i vognkortet.) Dette fordi det er vegtrafikkloven som gjelder.

 

Maks nivået hos naboene varierer, alt etter når noe foregår på banen.

 

 Dag: (06-18) LA(Maks) = 60 dB(A)

 Kveld: (18-21) LA(Maks) = 55 dB(A)

 Søn- og helligdager (13-22) LA(Maks) = 55 dB(A)

 

 

Er du utøver, eller vil du bare kjøre på bane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støygrensa? Det kommer ann på hva du mener. Hva hver enkelt bil kan ha, eller hva max nivå er hos naboene?

 

Biler skal ha støy iht. vognkortet, men aldri over 100 dB. (Det er vel ingen som jeg har vært borti som har hatt mer enn 100dB i vognkortet.) Dette fordi det er vegtrafikkloven som gjelder.

 

Maks nivået hos naboene varierer, alt etter når noe foregår på banen.

 

 Dag: (06-18) LA(Maks) = 60 dB(A)

 Kveld: (18-21) LA(Maks) = 55 dB(A)

 Søn- og helligdager (13-22) LA(Maks) = 55 dB(A)

 

 

Er du utøver, eller vil du bare kjøre på bane?

På Gatebil trffene f.eks... På Våler er jo grensa 90 db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Gatebil trffene f.eks... På Våler er jo grensa 90 db

Våler har ett støyovervåkningssystem som sier i fra når støyen overskrider en fastsatt grense ved målestasjonen. Våler har derfor satt 90 dB for registrerte biler som max, mens ved løp er det reglene til de respektive klassene som gjelder. Men det skal vel ikke være over 100 dB uansett. Det er regler på dette, hvertfall i bil-racing. §307-B sier som følger:

Alle biler skal ha eksosrøret munnende ut bak bakhjulene, min.10 cm over bakken. Ingen del av eksosrørets utmunning skal stikke utenfor karosserisiden, og heller ikke munne ut under bilen. Støygrensen for alle biler er maks. 100 dB målt i henhold til § 303.

 

En nordisk klasse har 110 dB, men de må tilpasse seg eventuelle strengere krav banene måtte ha.(Supercar)

 

Er ikke så mye inne på RR, er bil-mann jeg... :D Men de har heller ikke over 100 dB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette here med at eggermoen ikke ble anbefalt kom vell ikke som noe sjokk, og jeg er veldig glad for det. Rudskogen trenger sårt en opprustning. Denne oprustningen hadde kommet uansett vill jeg tro, men hadde da tatt lengere tid.

 

Grunnen til at jeg ikke vill ha bane på eggermoen er av den enkle grunn, er at vi har 2 baner innenfor 2 timers kjøring ifra oslo og vi trenger ikke en til. Der de trenger en bane er på vestlandet/sørlandet. Altså rund stavanger området.

 

Nå finnes det en bane i trondheim. Lånke, denne er ja veldig liten, men skal etter det jeg har hørt rykter om, vere under utbedring og utvidelse. Noe som gjør at de har et tilbud der oppe også.

 

Så mitt standpunkt er nei til en ekstra bane på østlandet. Og jeg vet ikke hvordan det hadde blitt med konkuranse med 3 baner. Nå er rudskogen full booket hele sommern. Men med mulighet for 3 mindre baner så vill det vere mye mere banetid på området, selv om jeg vill kjøre full bane.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette here med at eggermoen ikke ble anbefalt kom vell ikke som noe sjokk, og jeg er veldig glad for det. Rudskogen trenger sårt en opprustning. Denne oprustningen hadde kommet uansett vill jeg tro, men hadde da tatt lengere tid.

 

Grunnen til at jeg ikke vill ha bane på eggermoen er av den enkle grunn, er at vi har 2 baner innenfor 2 timers kjøring ifra oslo og vi trenger ikke en til. Der de trenger en bane er på vestlandet/sørlandet. Altså rund stavanger området.

 

Nå finnes det en bane i trondheim. Lånke, denne er ja veldig liten, men skal etter det jeg har hørt rykter om, vere under utbedring og utvidelse. Noe som gjør at de har et tilbud der oppe også.

 

Så mitt standpunkt er nei til en ekstra bane på østlandet. Og jeg vet ikke hvordan det hadde blitt med konkuranse med 3 baner. Nå er rudskogen full booket hele sommern. Men med mulighet for 3 mindre baner så vill det vere mye mere banetid på området, selv om jeg vill kjøre full bane.

Bare en liten rettelse, det var 23 av ca 60 utleiemuigheter ledig i juli 2005, juni hadde 5, August 12, september 9. Før og etter dette var det mye ledig.

Så det var ikke fullt, bare begrenset med leiemuligheter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S90R: da kan det gå til både lånke og rudskogen.. hadde vært morro å sett på mo i rana (artic circle) i virkeligheten og :) synd den er så langt opp..

Virker som folk vil ha rudskogen, uten å lese noe om Eggemoen.. Følger liksom bare den dumme "trenden"

Feks kenneth fra bilforumet, som jeg har på msn.. prata litt med han igår, og han mente rudskogen var tingen, men han visste ikke engang at eggemoen er påbegynt, åssen baner/muligheter vi får der eller noenting.. Så les litt før dere dømmer :)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart å lese at noen ikke vil ha flere baner her i Norge. Med en bane til, så ville bla. rekrutteringen innen motorsport bare øke.

Men hvis nå ikke KKD går inn for Eggemoen, så vil jeg heller at de pengene skal gå til vedlikehold av de banene vi har. Ikke bare Rudskogen

 

Det er ikke snakk om å ikke ha flere baner i norge. Det er vell mere snakk om at man trenger ikke 3 baner på østlandsområdet enda. Det er andre steder det trengs en utbygging først. Self hadde det vert fint for de som på fra drammen og nedover og oppover telemark at det hadde kommet en bane på eggermoen. Men nå tar det ikke lange tiden til rudskogen fra disse stedene.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår