audiman Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Har lest litt rundt på formuet å har fått inntrykk at dere sitter på MYE kunnskap og erfaringer innen bilstereo. Jeg har planer om å kjøpe meg en nissan kingcab 86mod snart, og som dere sikkert vet så er det ikke mye plass baki der. har en 12" poweracoustik som jeg skal bruke. Men så kommer jeg til spørsmålet, hvilket frontsett ville dere anbefalt ? så tenkte jeg at jeg skulle ha et par bak høytalere også. Har ikke så mye penger så skulle hatt en rimelig forsterker+fronsettet og eventuelt bakhøytalere.. Har sett litt på bilradiospesialisten på Pioneer TS-A2011 (passer min prisklasse) til å ha i dørene forran, noen som anbefaler det ? ville dere gått for 6,5" eller 8" i dørene om det er plass ? Siter pi21/pøl i Brei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 bakhøytalere er det bare å sløyfe,er så liten coupe i kingcaben at det er bare bortkastet. det du trenger er en 3/4 kanaler for å drive høytalere og sub. en audison srx3 skulle passe bra eller en Helix blue.4. fronthøytalere tja...focal sin nye acces til rett over 1000lappen funker bra se http://www.lydibil.no for mere info. dette er selvfølgelig bare en av uendelig mange comboer men dette er kvalitetsprodukter til en rimelig pris Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 De pioneer høyttalerne er sikkert greie til prisen og har du plass til 8" i dørene så er det bare å slå til på det:) Skal du ha en billig forsterker å drive hele anlegget ditt med så ville jeg vurdert Soundstream LW5.830, det er en 5-kanals forsterker til kr 3995,- som du kan drive bass, frontsett og evt bakhøyttalere hvis du velger det. Jeg ville heller anbefale deg å kjøre kun fronthøyttalere og heller kjøre de aktivt på de fire kanalene i forsterkeren og den siste kanalen til å drive bassen din, da vil du oppnå best resultat i den lille kupeen. Tar du kontakt med en av våre forhandlere så kan de hjelpe deg med å skaffe en forsterker og være behjelplige med å justere anlegget når du har montert det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiman Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Takker for svar. Fikk anbefalt denne forsterker til suben : http://www.amerikanskebildeler.no/product_info.php?products_id=206&osCsid=9ae3af46ac55b0341ea2e043376bb9b3 Den poweracoutiken min skal vist være ganske tungdreven, vil der eanbefale egen forsterker til den ? har dere linker til noen gode høytalere/diskanter jeg kan ha framme ? er det nødvendig med en kondensator på et så lite anlegg ? Siter pi21/pøl i Brei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Takker for svar. Fikk anbefalt denne forsterker til suben : http://www.amerikanskebildeler.no/product_info.php?products_id=206&osCsid=9ae3af46ac55b0341ea2e043376bb9b3 Den poweracoutiken min skal vist være ganske tungdreven, vil der eanbefale egen forsterker til den ? har dere linker til noen gode høytalere/diskanter jeg kan ha framme ? er det nødvendig med en kondensator på et så lite anlegg ? Hvis den er så tungdreven så bør du jo vurdere en egen forsterker på den, men uten å vite noe om hvilken modell det er så kan jeg ikke hjelpe deg no mer med det:) Kondensator trenger du ikke hvis du legger opp skikkelig kabler til forsterkeren. Neste oppgradering da er nytt batteri, gjerne av AGM type. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiman Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 har bare blitt fortalt at den er veldig tungdreve, har ikke vært noe borti bilstereo før så (er bare 17år) men er denne suben: http://www.amerikanskebildeler.no/product_info.php?cPath=45&products_id=159&osCsid=bc5d58973204e0eed988ab95cdfe13d0 å har jeg forstått det rett så driver noen av dere egen sjapper ? kan dere komme med en god pakke med: frontsett,forsterker så jeg har muliget til å smette på bakhøytalere i tilegg, strømkbaler,signalkbaler og evetuelt en forsterker til kun suben. er enda et par måneder til jeg ska bestille anlegg men er greit å ha en sånn viss pekepinne på hva man skal ha :well Siter pi21/pøl i Brei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Titt litt inne på http://www.lydibil.no se hva du finner interessant så lager jeg pakkepris :) Trenger du ellers hjelp bare kontakt meg via nettsiden . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiman Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Skal se litt rundt så sende jeg mail ellerPM når tide ner inne.. Har hørt noe snakk om at noen frontsett har gått til fans pga fukt osv.. jeg bor i finnmark dvs det er kald her på vinter...tar elementene skade av å stå i en kald bil som blir varmet opp osv ? tenke på om det blir fukt av tempratur svingningene.. Siter pi21/pøl i Brei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Det tåler de om det er litt kvalitet og ikke bare papp . Men det er en fordel å lage noe som hindrer at vann renner rett ned på høyttaleren . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiman Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Det tåler de om det er litt kvalitet og ikke bare papp .Men det er en fordel å lage noe som hindrer at vann renner rett ned på høyttaleren . Mvh er FOCAL 165A1 god kvalitet? må man bygge kasse osv inn i døra med di ? Siter pi21/pøl i Brei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 God kvalitet, spiller meget bra til prisen . Trenger ikke kasse men lurt å dempe døra skikkelig . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiman Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 God kvalitet, spiller meget bra til prisen .Trenger ikke kasse men lurt å dempe døra skikkelig . Mvh den er grei:) Siter pi21/pøl i Brei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg