Gå til innhold

AMS Evo gjør 826 AWHP på dyno!


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Det er forresten også kanskje verdt å nevne at dette ikke er demo-bilen til AMS, som er sølv, men deres heftigste customer-car. 826 awhp, bare helt sykt! Forresten, legg merke til custom-arbeidet i motoren. :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skyter i hvertfall ikke på seg en kalkulert effekt i motoren ;)

 

_____________________________________________________________________

R33 GTR med 406Awhk ved 7000rpm/337.8 ft/lbs ved 3.700rpm @1.1bar peak boost

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skyter i hvertfall ikke på seg en kalkulert effekt i motoren ;)

 

Hmmm.. Hvem er det som gjør det?

Har jeg gått glipp av noe?

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skyter i hvertfall ikke på seg en kalkulert effekt i motoren ;)

 

Hmmm.. Hvem er det som gjør det?

Har jeg gått glipp av noe?

 

Sitat:

OK ON TEXACO SUPER UNLEADED AT 1.7 BAR IT MADE

 

493.4 BHP AT THE WHEELS @7000 RPM (631.5 AT THE FLY)

396.5 LBFT AT THE WHEELS@6000 RPM (495.6 AT THE FLY)

 

ON TEXACO SUPER ULEADED AT 2.1 BAR IT MADE

 

523.0 BHP AT THE WHEELS@6500 RPM (669.4 AT THE FLY)

452.8 LBFT AT THE WHEELS@5500 RPM (566.0 AT THE FLY)

 

AND ON RTE RACE FUEL 106 OCTANE AT 2.1 BAR IT MADE

 

561.1 BHP AT THE WHEELS@6500 RPM (718.2 AT THE FLY)

486.7 LBFT AT THE WHEELS@5500 RPM (608.3 AT THE FLY)

 

her er det vel noen Flywheels kalkulasjoner ;) men hvis du stiller opp så hadde det vært spennende å tatt noen runder på rudskogen mot deg til sommeren, men jeg har bare 406Awhp da ;)

 

_____________________________________________________________________

R33 GTR med 406Awhk ved 7000rpm/337.8 ft/lbs ved 3.700rpm @1.1bar peak boost på 98 oct, nytt map og 1.6bar blir bra

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet ditt!

 

De tallene du refferer til der er tall tatt fra GT ART sin målinger!

Hvis DU Reidar mener du har mer ekspertise enn Garry på GT ART i ENgland.

Så skal jeg personlig betale for å hente over Garry til norge så skal du diskutere de tallene med han!

 

Om du ønsker så kan jeg oxå scanne bremse papirene..

Jeg er på ingen måte noen ekspert innen tuning.. Jeg ønsker heller ikke å være det! Jeg bare forholder meg til hva de som har laget/bremset "Monster" Evo`n sier!

 

Jeg oxå forholder meg til de resultatene bilen har bevisst de 3 gangene den har vært på bane... Med slitte gatedekk, understell satt opp for drag og meg som rimelig uerfaren sjåfør så klarte "Monsteret" å henge glatt med i toppen av de store gutta! Det viser video opptak som "The Final Movie" fra Osenworks og Gatebil filmen...

 

Her legger jeg ut et sitat fra en fyr i England postet på MLR for noen dager siden:

I'll post the dyno sheets as soon as I can get my scanner working.

The result seems to confirm the 24% loss assumption generally used for DD rollers on here. It works back to 684 HP ATF, whilst the engine was bench tested on Simon's dyno at 680 HP at the same boost using the same fuel and mapping parameters.

 

Og Reidar, ingen problem.. Jeg kan leie Rudskogen en ettermidag til sommeren og du å jeg kan race litt! Jeg er IKKE redd for å tape for noen som er bedre enn meg :kiss Det vil bli filmet og brukt i DVD`n min "The Monster Tour 2006"

 

Gi meg en PM når det passer for deg mellom Mai og Sept!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta helt av nå da.. hehehe :D:D

 

synes det bare er artig å se oppegående mennester nekte å tenke logisk :D:D når man har bygget en bil å fått bra tall hvorfor ødlegge de med å gjette frem noen fantasi tall. selv om det må være fristende å legge på 200hk for å få mere street cred ;) I et av de siste Japanese performens bladene så var det EVO mot Impreza, der var det 3 STIer som hadde ca 450-550hk som kjørte 10.2-10.5sek 402m. der var det vel et par EVOr med 700hk og 900hk mener jeg å huske men de kom ikke blant de 3 beste en gang ;) blir litt som med Barte Hans spør du meg. men det er bare morro å se bremse papirer så hvis du gidder å scane så hadde det vært kult :)

 

som du selv paster så gjelder 24% tap Dyno dynamics ruller.. får plutselig en bil som bremser samme tall på hjula (på DD og DJ) mere hk i motoren bare pga at man bremser på Dyno dynamics en hvis man bremser på en Dynojet. kan det være noe med DD rullene som gjør at biler får et annet tap en på alle andre ruller? kan det være noe rart ved dette? det er lov å sette spørmsmåls tegn ved sånt vel? kongens nye klær osv.

 

jeg blir med å spleiser på bane leie jeg, kunne tenke meg å få testet bilen litt før første gatebil :)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Reidar, ingen problem.. Jeg kan leie Rudskogen en ettermidag til sommeren og du å jeg kan race litt! Jeg er IKKE redd for å tape for noen som er bedre enn meg :kiss Det vil bli filmet og brukt i DVD`n min "The Monster Tour 2006"

 

Gi meg en PM når det passer for deg mellom Mai og Sept!

 

Høres bra ut! :)

 

Dette blir spennede!

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta helt av nå da.. hehehe :D:D

 

synes det bare er artig å se oppegående mennester nekte å tenke logisk :D:D når man har bygget en bil å fått bra tall hvorfor ødlegge de med å gjette frem noen fantasi tall. selv om det må være fristende å legge på 200hk for å få mere street cred ;) I et av de siste Japanese performens bladene så var det EVO mot Impreza, der var det 3 STIer som hadde ca 450-550hk som kjørte 10.2-10.5sek 402m. der var det vel et par EVOr med 700hk og 900hk mener jeg å huske men de kom ikke blant de 3 beste en gang ;) blir litt som med Barte Hans spør du meg. men det er bare morro å se bremse papirer så hvis du gidder å scane så hadde det vært kult :)

 

som du selv paster så gjelder 24% tap Dyno dynamics ruller.. får plutselig en bil som bremser samme tall på hjula (på DD og DJ) mere hk i motoren bare pga at man bremser på Dyno dynamics en hvis man bremser på en Dynojet. kan det være noe med DD rullene som gjør at biler får et annet tap en på alle andre ruller? kan det være noe rart ved dette? det er lov å sette spørmsmåls tegn ved sånt vel? kongens nye klær osv.

 

Jeg blir med å spleiser på bane leie jeg, kunne tenke meg å få testet bilen litt før første gatebil :)

 

 

Jeg gjentar! Jeg KUN forholder meg til hva Norris Design, GT ART og andre sier! De sier at 24% tap er gjennomstlig på en Evo! Jeg påstår ingenting! Det er andre som gjør.. Og sorry for å si det.. Men må jeg velge å lytte til Garry på GT ARt eller deg reidar så tror jeg at du ligger tynt ann!

 

Jeg er MER enn fornøyd med den effekten som "Monster" Evo`n har visst til nå.. Og jeg tror det er mer å hente!

 

Jeg er liksom ikke så opptatt av hva bilen har klart eller kan klare på rulla!

De få gangen til nå jeg har vært på bane. Har "Monsteret" bevisst at det ligger et kjempe potensiale der, selv med 1460kilo+ som vekt.

 

 

Her har du bremsepapirene mine scannet.

 

Brems 1: 523whp

523whp.jpg

 

 

 

 

 

Brems 2: 561whp

561whp.jpg

 

 

 

Når det gjelder banekjøring så skal jeg si fra til deg litt nærmere!

Regner med at det kan bli en hverdag i April.

Jeg betaler for det selv. Og du med bilen din er velkommen.

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste du har bevis på er jo det du har på papiret, men men.. gutta i England sier at GTR har 25% tap også, da skal jeg ha 508hk på 1.1bar og 1.1bar trykk ved 3.700rpm.. ;)

 

Kjempe snillt av deg å la meg få kjøre, April hadde vært fint ;)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår