Gå til innhold

AMS Evo gjør 826 AWHP på dyno!


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Kan alle Evo'er bli med? :D

 

 

Ikke denne første gangen nei!

Jeg kommer til å leie bane flere ganger for filming av "The Monster Tour 2006"

 

Og da vil jeg innvitere flere med...

Dette kommer jeg tilbake til...

 

Poenget med det jeg skrev i tidligere poster er at jeg selv skal teste ut nye oppsettet av understellet og dermed leier jeg banen alene noen timer..

 

I den sammenhengen kan Reidar komme alene med bilen sin..

Så kan vi teste litt sammen! Dette er kun for moro fra min side...

Jeg er ingen dårlig taper om det ikke skulle bli jeg som har beste runde tid!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende tall å skryte av. Er nok redd det er noe turbo lag i den vogna der når dem er ute å kjører :)

 

Det er litt, men ikke såå mye. Chris har tatt Viper fra rundt 30 mph med det gamle oppsettet, hadde sikkert en 700 hk på hjula da... Jeg tror dette er det nye oppsettet, og det virker ikke så mye mer lagga... Jeg skal sjekke med ham...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt, men ikke såå mye.

 

Litt???

Jeg sliter som pokker med lag i min, å jeg har 2,2L motor med GT3542 Turbo!

AMS kjører med 2.0L motor og GT42R turbo som omtrent er en halvgang større enn min!

 

Tro om igjen om du tror at den bilen er er lett å kjøre på eksempel en bane som Rudskogen.. Så klart gutta fra AMS sier noe annet :lol

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt???

Jeg sliter som pokker med lag i min, å jeg har 2,2L motor med GT3542 Turbo!

AMS kjører med 2.0L motor og GT42R turbo som omtrent er en halvgang større enn min!

 

Tro om igjen om du tror at den bilen er er lett å kjøre på eksempel en bane som Rudskogen.. Så klart gutta fra AMS sier noe annet :lol

 

Denne er ikke laget for Rudskogen, men for rette, amerikanske veier. Imponerende er det, uansett... Dessuten, gutta fra AMS? Chris har fått sin bil tunet av AMS, han eier dette monsteret selv, betaler for alt selv, og sier alt selv...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er ikke laget for Rudskogen, men for rette, amerikanske veier. Imponerende er det, uansett... Dessuten, gutta fra AMS? Chris har fått sin bil tunet av AMS, han eier dette monsteret selv, betaler for alt selv, og sier alt selv...

 

Nå blir vell laget likt uansett hvor man er i verden, det er noen fysiske lover som tilsier det!

 

Jeg bare vet hvor mye lag jeg har og uansett hvordan du vrir å vrenger på det

så blir lagget i den bilen der større enn min.. Og det er ikke noe jeg vil annbefale... ;)

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir vell laget likt uansett hvor man er i verden, det er noen fysiske lover som tilsier det!

 

Jeg bare vet hvor mye lag jeg har og uansett hvordan du vrir å vrenger på det

så blir lagget i den bilen der større enn min.. Og det er ikke noe jeg vil annbefale... ;)

 

Prøver ikke å vri på det, men du merker jo selvfølgelig laggen mer i 60 km/t enn 120 km/t på fullt turtall...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver ikke å vri på det, men du merker jo selvfølgelig laggen mer i 60 km/t enn 120 km/t på fullt turtall...

 

 

Og med mener du?

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ja, men man merker ikke noe til det med fullt turbotrykk" med andre ord?

Det der var ikke noe argument, det var en forklaring på hva turbolagg er. Jeg tror alle skjønner at man merker mer til at turboen er treg til å reagere når den ikke reagerer enn når den lader fullt trykk....

 

Det sier seg selv at det er lettere å oppnå fullt turbotrykk flat out, enn i en krapp sving... Ergo, MrLeone merker kanskje turbolagen bedre enn Chris med hans GT42?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg selv at det er lettere å oppnå fullt turbotrykk flat out, enn i en krapp sving... Ergo, MrLeone merker kanskje turbolagen bedre enn Chris med hans GT42?

 

Lag = tiden det tar å spole opp turboen..

Jo større turbo desto større lag! Så enkelt er det!

 

Sving eller ikke, det spiller ingen rolle... Det er mengden luft som må til for

å få turboen til å spinne!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag = tiden det tar å spole opp turboen..

Jo større turbo desto større lag! Så enkelt er det!

 

Sving eller ikke, det spiller ingen rolle... Det er mengden luft som må til for

å få turboen til å spinne!

 

Jaja...

 

Eksempel da:

 

Stillestående, kjøre av gårde uten å spole merkes lagen veeeldig godt.

 

Stillestående, gi veldig mye gass, spole opp turbo, launche, av gårde med mindre lag...

 

I en sving, når du må bremse, motor ned til 3k, turbolag på vei opp igjen.

 

I 130 km/t, tredje gir, 5000 rpm, 1.2 bar i trykk, gi full gass, 1.7 bar f.eks, mindre lag, pga høyere turtall...

 

Dette er iallfall det jeg tror er riktig...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...

 

Eksempel da:

 

Stillestående, kjøre av gårde uten å spole merkes lagen veeeldig godt.

 

Stillestående, gi veldig mye gass, spole opp turbo, launche, av gårde med mindre lag...

 

I en sving, når du må bremse, motor ned til 3k, turbolag på vei opp igjen.

 

I 130 km/t, tredje gir, 5000 rpm, 1.2 bar i trykk, gi full gass, 1.7 bar f.eks, mindre lag, pga høyere turtall...

 

Dette er iallfall det jeg tror er riktig...

 

Men kjære Eirik.

Teori og praksis er 2 vidt forskjellige ting!

Hva du tror kan skje og hva som virklig skjer er 2 vidt forskjellige ting!

 

Det er uten tvil mye hk i den bilen!

Det er HELT GARANTERT at den har et massivt turbo lag!

Det er UTEN TVIL sikkert at et bredt kjøreregister har en 2.0L motor med en slik turbo IKKE!

 

MEN.... SKal man vise flotte tall på rulla, skal man kjøre drag, så er det derre en riktig motor å bruke!

 

 

EDIT: Du skal få sitte på noen runder på bane så snart våren kommer!

Da tror jeg du lettere forstår hva jeg mener :)

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære Eirik.

Teori og praksis er 2 vidt forskjellige ting!

Hva du tror kan skje og hva som virklig skjer er 2 vidt forskjellige ting!

 

Det er uten tvil mye hk i den bilen!

Det er HELT GARANTERT at den har et massivt turbo lag!

Det er UTEN TVIL sikkert at et bredt kjøreregister har en 2.0L motor med en slik turbo IKKE!

 

MEN.... SKal man vise flotte tall på rulla, skal man kjøre drag, så er det derre en riktig motor å bruke!

 

 

EDIT: Du skal få sitte på noen runder på bane så snart våren kommer!

Da tror jeg du lettere forstår hva jeg mener :)

 

Hehe, tror deg som bare pokker jeg... Mitt eneste lille poeng var at den Evoen aldri har vært, eller skal brukes, på Rudskogen, eller noen annen rund bane for den saks skyld. De sirompa amerikanerne har ikke hørt om noe annet enn drag... Men i drag, er det noe av det beste som finnes i Evo-verden... Tar gjerne noen runder med MonsterEvoen jeg. ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår