Volvokid Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Vi har en Volvo 940 1997 modell lavtrykksturbo.. Skal montere RFL dump nå.. Noen som vet hvor den orginale dumpen befinner seg? Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Sitter på kompressorhuset på turboen. Går en vakumslange inn på den som kommer fra innsuget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvokid Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Takker:) men hvordan skal jeg montere den nye dumpen og få fjernet den orginale? Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Fjern ventilen på turboen og lag en plate som dekker over hullet. Nye ventilen setter du på røret mellom intercooleren og innsuget. Men husk at røret er av aluminium, så du må få noen til i TIG sveise det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Kan nesten garantere at du får problemer med tomgangen,men lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Hadde dump på den gamle 230ET motoren min. Virka kjempebra det! Men det er mange her som sliter med at det ikke fungerer ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Hadde dump på den gamle 230ET motoren min. Virka kjempebra det! Men det er mange her som sliter med at det ikke fungerer ja. Går bra på b230et...er vell på b230fk/ft der lmm sitter etter turbo di blir plaget :) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Lmm sitter på samme sted på ET og FK/FT. Føre turboen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 hmmm...oki.har bare hørt at man ikke skal bruke åpen dump på disse motorene vertfall.mente etter turbo.sitter vell rett etter filteret Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Større sjans for at det virker på B230ET med LH2.2 enn på en B230FT med LH2.4... har noen kompiser som kjører med både B230ET og B230FT med LH2.2, der funker den eksterne dumpen perfekt, mens på B230FT/FK med LH2.4 sliter dem ræva av seg for å få den til å virke optimalt... Selv ble j gal av alle de problemene den eksterne dumpen ga meg, bilen stoppa i ny og ne, røk svart som pokker noen ganger, lamda lampa begynte plutselig å lyse og bilen gikk i "nødmodus" med en tomgang på 2000 RPM, tomgangen pendla mellom 400 RPM og 1500 RPM, så j solgte den med en gang, og monterte på et rep-sats til orginal dumpen istedet... noe j ikke angrer et fnugg på! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Men det kan vel løses ved å sette lmm mellom IC og innsug? Ser det er gjort på noen 240'er. Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Større sjans for at det virker på B230ET med LH2.2 enn på en B230FT med LH2.4... har noen kompiser som kjører med både B230ET og B230FT med LH2.2, der funker den eksterne dumpen perfekt, mens på B230FT/FK med LH2.4 sliter dem ræva av seg for å få den til å virke optimalt... Selv ble j gal av alle de problemene den eksterne dumpen ga meg, bilen stoppa i ny og ne, røk svart som pokker noen ganger, lamda lampa begynte plutselig å lyse og bilen gikk i "nødmodus" med en tomgang på 2000 RPM, tomgangen pendla mellom 400 RPM og 1500 RPM, så j solgte den med en gang, og monterte på et rep-sats til orginal dumpen istedet... noe j ikke angrer et fnugg på! B230ET har Motronic, ikke LH 2.2 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 B230ET har Motronic, ikke LH 2.2 :) Sorry, gikk litt fort i svingene der, mente B230ET med motronic, og B230FT (som satt i 740 osv...) med LH2.2... Regner med at du skjønte det... :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 min fk funket ikke med ekstern dump, men nå har forige eier ikke fjernet orginal dump. så jeg vet ikke om min vil fungere hvis jeg fjerner orginal dumpen...? er den med vakum slangen helt nederst ikke sant? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 men vil det ikke være en optimal løsning å ha dump før ic og lmm mellom ic og innsug? ingen som vet? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.