Gå til innhold

hvilke 19" dekk burde jeg handle til sommeren

Ranger emnet

Marius__

Anbefalte innlegg

Jeg har et sett med Pirelli P-Zero ROSSO dekk og et sett med Michelin Pilot Sport på 8x18'' felger... Dekk dim: 235/40-18

Begge merkene fungerer utmerket etter min mening, men synets PS dekkene henger litt mer på veien og går litt stillere.

Dette er to sett kostbare dekk og er absolutt verdt prisen de koster!

Koster rundt 2000kr pr dekk.

Det er jo disse dekkmerkene mange av de heftigste sportsbilene kommer med fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ser det ut som det må bli goodyear eller continental da....

Hvis du vil bytte dekk 2-3 ganger i løpet av en sommer vil jeg anbefale Continental på det sterkeste.

Vil du klare deg med en har du mange valg.

Gode dekk som også er billige.

Marangoni, Fulda, Tyfoon.

(Kjørt 18.000km med Tyfoon 215/40-16) Slå den!!

Har også vert fornøyd med Good Year, Michelin og Nokia.

Toyo er så vidt prøvd, og fikk intrykk av litt rask slittasje der også.

Styr unna veldig billge dekk.

De sliter fort og er elendig på vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Dunlop P9000 dekkene. Sitter veldig bra både på tørr og våt asfalt. Må tipse deg om å ikke bare se på prisen når du handler dekk. Hvis eksempelvis Sharif selger dekket for 1200,- og en Dekkpartner selger det for 1800,- så er det en grunn til det. Denne grunnen kalles sorteringer, og går ut på at de beste dekkene i en serie som oftest koster mere i butikken. Billigsjapper tar inn sene sorteringer, og da blir både sideveis og høydeveis kast noe man må regne med i større eller mindre grad. Dette kan veies opp med å tilpasse dekket skikkelig til felgen (rotere det slik at minst mulig lodd er nødvendig), men jeg har hatt så mye dårlige erfaringer med billigsjapper at jeg aldri vil handle i en igjen.

Anbefaler eksempelvis Dekkpartner på Bryn, eller Kolbotn Bilpleie (hils fra Øyvind, så får du en meget god pris!)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rabatt på dekk er ikke noe problem, problemet er heller det at jeg skal ha noen gode dekk som er bra på alle slags forhold(vått, tørt) og som ikke sporer og tuller i veibanen. har en kammerat som hadde noen billigdekk på felg og de sporet og var helt *****er på veien, så lånte han noen felger med bra dekk(goodyear eagle f1) og da var problemet borte.

så jeg innbiller meg at gode dekk har litt å si på sporing og slikt også eller er dette bare tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rabatt på dekk er ikke noe problem, problemet er heller det at jeg skal ha noen gode dekk som er bra på alle slags forhold(vått, tørt) og som ikke sporer og tuller i veibanen. har en kammerat som hadde noen billigdekk på felg og de sporet og var helt *****er på veien, så lånte han noen felger med bra dekk(goodyear eagle f1) og da var problemet borte.

så jeg innbiller meg at gode dekk har litt å si på sporing og slikt også eller er dette bare tull

Uten at jeg skal si det sikkert så ville jeg nok tro at sporingen kommer av hvordan dekket er slitt.

Breie, lave dekk på senka biler vil nesten alltid spore på dårlige veier.

Har hatt mye både dyre og billige, nye og brukte dekk, men har ikke merket noen stor forskjell ang sporing.

Men det er jo forskjellig hvor breie dekkene er etter seg hvis du skjønner.

Ett 235 dekk er ikke på mm like bredt fra alle leverandører.

Good Year F1 er en av de som er smalest etter seg.

Jo smalere dekk, jo mindre sporing. Det kunne rett og slett verdt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider