Gå til innhold

intercooler og turbo tips?

Ranger emnet

eNeRgYs

Anbefalte innlegg

Leter etter en ic som kan passe min Bluebird turbo.. .

Har tenkt på Cossie ic fordi d er jo lett å få tak i (og billig), men da må jeg modifisere en del (flytte radiator + sveise om noen fester)

Noen som har tips til alternative ic'er? Rørstussene bør helst peke oppover, og den må ikke være like dyp som cossie ic'en...

Noen som vet hvor mye ladetrykk en Garret T25 tåler i lengden? Har justerbart trykk og gidder ikke blåse turboen i fillebiter...

Tenker også på å bytte til større turbo. Noen som har tips om hva jeg kan bruke?

alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thorvald?

SAAB 9000 2,3l ville jeg vurdert. denne er veldig vanlig å bruke på middels trimmede 200sx`r. den er relativt rimelig, ikke veldig vanskelig å få tak i og fungerer bra :) men du kan jo kjøpe 2 av mine orginale 200sx intercoolere :D legger ved et bilde som sammenlikner orginal 200sx IC og saab 2.3l IC gjett hvem som er hvem :D

projekt_saabic1.jpg

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eNeRgYs

Noen som vet hvor mye ladetrykk en Garret T25 tåler i lengden? Har justerbart trykk og gidder ikke blåse turboen i fillebiter...

Tenker også på å bytte til større turbo. Noen som har tips om hva jeg kan bruke?

alle tips mottas med takk :)

hvilken motor sitter i denne bilen? er det ca18et? uansett så holder t25 til 1.0-1.1 kansje tilogmed 1.2 på ca18det. t28 er et fint aggregat å bytte til fordi det passer rett på og er fint for moderat trim. ellers så er jo t3 et alternativ. men da må du sveise om manifolden eller lage nytt grenrør. hvilke effekter er det snakk om her da?

x '84 Nissan Silvia s12

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er Thorvald...

9000 ic'en ser ganske passe ut. Får skaffe meg en sånn .)

Jeg har ca18et ja, og hadde tenkt på en T28 etterhvert. Men først blir det IC og en dump. Hadde ikke tenkt meg de helt store effektene med den motoren jeg har i bilen nå. Kanskje noen rundt 200...

Men det får bli etterhvert. Bilen går greit nok med regulerbart trykk og fjernet pop-of.

Har også sett folk som har dytta nedi 200sx (20det?) og sunny GTIr motorer i birden... :D

Har du gitt opp prosjekta dine eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eNeRgYs

Ja det er Thorvald...

9000 ic'en ser ganske passe ut. Får skaffe meg en sånn .)

Jeg har ca18et ja, og hadde tenkt på en T28 etterhvert. Men først blir det IC og en dump. Hadde ikke tenkt meg de helt store effektene med den motoren jeg har i bilen nå. Kanskje noen rundt 200...

Men det får bli etterhvert. Bilen går greit nok med regulerbart trykk og fjernet pop-of.

Har også sett folk som har dytta nedi 200sx (20det?) og sunny GTIr motorer i birden... :D

Har du gitt opp prosjekta dine eller?

gitt opp nei :) men skal selge til fordel for noe litt vassere :)

x '84 Nissan Silvia s12

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice, hum, størrelsen på den, husker ikke helt gitt.

Men han hadde satt på en større turbo på sin + den intercooleren.

2500,- er vel endel for en brukt IC, men du kan jo høre med GIK i kongsberg hva den koster ny.

Har endel deler til Bluebird hvis du noen gang er på leting etter noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...