Gå til innhold

Problemer med div. småting

Ranger emnet

veliro

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen kabler en plass som ikke er helt som de skal... Det har nemlig skjedd et par ting i det siste:

- Først så ville ikke lyset for at håndbrekket var på lyse

- Deretter så var den ene baklykta helt defekt

- Så kunne jeg plutselig ikke tute, helt dødt liksom...

Nå virker alt som det skal igjen, men er frustrerende, alle disse tinga har bare vært defekte i et par dager, så virker de igjen!

Så lurer på om det er en kobling av noe slag som er løs, så når jeg greier å riste den på plass igjen så virker det, eller en jording... Noen som har peiling?

Spørsmål 2:

Lyset på varmeanlegget har og gått, tok av dekselet, men vet ikke hva jeg må skifte for å få det til å lyse igjen :). Noen som vet dette?

- 2001 VW Golf Highline 1.9TDI

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er noen kabler en plass som ikke er helt som de skal... Det har nemlig skjedd et par ting i det siste:

- Først så ville ikke lyset for at håndbrekket var på lyse

- Deretter så var den ene baklykta helt defekt

- Så kunne jeg plutselig ikke tute, helt dødt liksom...

Nå virker alt som det skal igjen, men er frustrerende, alle disse tinga har bare vært defekte i et par dager, så virker de igjen!

Så lurer på om det er en kobling av noe slag som er løs, så når jeg greier å riste den på plass igjen så virker det, eller en jording... Noen som har peiling?

Spørsmål 2:

Lyset på varmeanlegget har og gått, tok av dekselet, men vet ikke hva jeg må skifte for å få det til å lyse igjen :). Noen som vet dette?

På varmeanlegget så er det en pære i midten som du må bytte , denne har alle bensinstasjoner o.l!!

Spørsmål 1 : Hva rister du på ?

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde jo en syndrom som begynte forrige vinter.. (har nevnt det før her)

abs`n min hadde begynt å lyse gult å den fungerte ikke..kjørte sånn heile sommeren og no plutselig slutter lyset å lyse å abs`n funker..

har fungert i 2-3mnd no kiddie :peace:

:???:

Kan vel ha vært no dritt på abs sensorn som har blitt vaska bort igjen.. Har hørt om folk som har fått understellsmasse på sensorn under understellsbehandling.. og abs'n har kutta og lampa har begyndt å lyse

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, var vanskeligere å skifte den pæra til varmeanlegget enn jeg trodde :) Hva er den letteste måten?

Tok av deksele ytterst nå jeg, men så må jeg jo få komme til pæra som ligger bak plastikkdeksele der igjen... Tenkte først at det bare var å skru ut hele greia, men da må jeg jo av med lister osv rundt alt, blir jo bare kanonstress! Så hvordan får jeg skifta den pæra på en ok måte?

- 2001 VW Golf Highline 1.9TDI

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, var vanskeligere å skifte den pæra til varmeanlegget enn jeg trodde :) Hva er den letteste måten?

Tok av deksele ytterst nå jeg, men så må jeg jo få komme til pæra som ligger bak plastikkdeksele der igjen... Tenkte først at det bare var å skru ut hele greia, men da må jeg jo av med lister osv rundt alt, blir jo bare kanonstress! Så hvordan får jeg skifta den pæra på en ok måte?

som du sa til meg i en anna tråd..bare riv å røsk:)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å ta ut cd spilleren og dra ut "lysdekselet"(hvit plastikkdings) fra baksiden(sitter i 2-3 klips, er bare å dra ut..) Skift pæra, men før du setter inn en ny vil jeg anbefale deg å stramme "pæreholderen" (4 metalldingser som holder glasssokkelen)

- VW Touran 2.0 TDI `06

-Peugeot 407 SW `06

X-VW Polo OA `01

X-Passat 2,5TDI V6 4M `01

X-Audi A4 1,8 avant `96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt.. Ta av dekselen slik at du ser pæren også tar du å benytter f.eks "krympestrøme" slik at du får dratt ut pæren..... (noe som du kan få tak i pæren med).

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider