Gå til innhold

Min Volvo går isje ?? Lamdasonde , kan u hjelpe meg ???????

Ranger emnet

Volvo90

Anbefalte innlegg

bytt temperaturføleren din i toppen. du spør hva som er galt. du har fått beskjed om at temp. føleren er gåen og da syns jeg du kan bytte den før du spør etter mer hjelp.

Fint at noen bare bytter det de har fått beskjed om her, fort gjort å tulle litt da, er forrsten på tide å klippe plenen din....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
bensinpumpe-relè sier jeg bare! mulig jeg har oversett noe her nå, men husk at når den "du har tapt - lamdasond-lampa" lyser, så sjekk først bensinpumpe-relè (som oftest sitter det under hanskerommet) før du bytter alt mulig annet..

Jeg ville startet med å sjekke hva slags feilkode som har blitt lagret.. Ikke kasta meg over releet. Hva hjelper det å sjekke releet dersom det er egr-systemet som gjør at lampa tennes f.eks? :P

Og til trådstarter: har du byttet riktig tempsensor? Altså den som er til innsprøytnigna, ikke den som er til instrumentpanelet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde lignende problem med 740'en min. det var temperaturføleren på toppen som var defekt. det gjorde at bilen gikk når den var kald ,men ikke når den er varm. Da drukner den i bensin fordi hjernen tror temperaturen er 0 grader hele tiden. Det vil også føre til at lambdalyset lyser og at det settes feilkode på den...

Den sitter på toppen, under innsuget. Er 2 følere der; 1 med 1 pol, og 1 med 2 poler.

Den med 1 pol er til instrumentet så den er bare å drite i.

Den med 2 poler er til hjernen. Bytt den! Koster bare 100kr eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider