Gå til innhold

Endelig fått meg gti!

Ranger emnet

sink

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk tak i et brukt powerrohr for slik og en ingen ting:)

Var stygt som juling i lakken og tilsølt med dritt, men etter litt gnukking med silikonfjerner og et par monzablå lakkstrøk + klarlakk så ble jeg ganske så fornøyd med sluttresultatet. Skal montere det på imorgen da jeg har tilgang til varm garasje.

Før:

5e_1_b.JPG

Etter:

bonrath.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thanks

Lakk-koden er LD5Y

Har ikke fått det på enda men er ikke lenge før... kjøpte et supersprint effekt anleg temlig billig på nett, men for å dra ned kostnadene så ble det sendt med laveste pri :( angrer på det nå, men ska være rett rundt hjørnet. håper på presang i posten på mandag :D

ska ta opplitt lyd ja! håper bare ikke det blir problemer med høy db på eu godkjenning neste gang, er vist et såkalt racing system hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha..Takker!

Har en golf som er monzablå og en annen som har vært det. Begge er det org fra fabrikk. Kan ikke forstå hvorfor den ble lakket grønn istedenfor..

Så du har kjøpt deg komplett eksos nå. Bytter ut HELE org systemet?

Det blir nok rått!!

Skulle hatt meg ett grenrør selv. Du fikk jo ditt jævlig billig syns jeg!.

Er det de orginale setene som står i?

Har helt identisk selv!

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp hele orgninale dritten skal bort! Blir 54mm eksos helt fra der grenrøra samler seg. Fikk grenrøret billig ja:) Let på ebay osv. Du må da stole på selgern, men det beste er at du slipper moms. Gikk først på torsjov og forhørte meg, rimligste supersprint grenrøret var 7 laken noe som er helt sprøtt.

Har orginale seter enda ja, er slitt på fører siden i sedvanlig golf vis.

Syns monzablå er en fin farge, ble enda mere fan etter å ha sett hvordan den tar seg ut nylakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har jeg endelig fått på sportseksosen med grenrør :)

Dette var noe helvetes trælsomt!! Begynte ganske greit.. Måtte banke ut endelydempern. Så pga et gjnnomgåene hælvete for hele jobben med morkne muttere som nesten var trill runde så brukte vi vinkelsiper på de gamle klemmene. Så kom vi til downpipen som vi til slutt fikk av med hjelp av ei skralle med ca 80cm med "pinner" + et sånn leddsak.

Da vi skulle ta ut den downpipe saken gjorde lydempern som sitter i enden på den delen sånn at vi ikke fikk den ut :( Løsning: Vinkelsiper!

Da var det plutselig ingen veg tilbake, og vi skulle gyve løs på manifolden, men det var rettere sag en gjort! :hvaskjera

på undersiden var samtlige muttere ødlagte... Vi tok kvelden der igår, med et lite håp om at vi kunne rett og slett bånnslipe av mutterne av :wonder

Så pån igjen idag med sliper... tok vel 3 timer å få av manifolden, men viktigste er at den løsna :) Å få på eksos og grenrør gikk som en drøm, og kittet som ble kjøpt i forskjellige merker passa perfekt i sammen :D

Hadde tenkt til å ta noen bilder av prosessen, men med alle problema ble det helt glemt bort:( Skal ta noen bilder imorgen men. Så må jeg takke ulfern som så og si gjorde all jobben, og som klarte en umulig oppave å få av manifolden og resten av dritten:thanks

Fikk kjørt litt istad, og lyden er rett og slett helt rå::phatyo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke værst detta sturla.. håper det skal sitte der en stund! ;P

fikk aldri hørt lyden helt.. har vel kanskje en prøvetur til gode og? :D

hehe du har nokk det! ta det når jeg får megaspruten din!

ska sitte på det der ja, men ska ikke se bort fra litt mere skruing til sommer;)

har i allefall noen s4 råder som ska nedi:naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider