Stianmh Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 http://www.amotor.no/nyhet/bilnyheter/chevrolet_tahoe:_mot_slutten_i_norge/21529 På den siden står det at Chevrolet fra nyåret kunn importeres som Småbiler til Norge, årsaken er at GM har bestemt at Chevrolet US, ikke skal selges i europa, dvs. at vi får ikke inn fler NYE Chevroleter, som tahoe Cargovan, Duramax, Suburban, Sportside og Avalanche. Men istedenfor kommer Chevrolet-daewoo som nybiler til Norge.. Jeg personlig mener dette er en SKANDALE! At amcar miljøet skal bli skadet med sånne skadebiler er veldig trist. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :ex_machin :ex_machin Siter smil til verden, og verden gir deg en på tryne og lurer på hva FAEN du smiler av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Hva er det for no tull?? Piss meg i øret!!! Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Synes det er fint! Tenk deg kjøpe en Chevy til 170k ny!! Helt fantastisk... Er kanskje ikke det samme med tresylindra chevy men.... haha:P Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Synes det er fint! Tenk deg kjøpe en Chevy til 170k ny!! Helt fantastisk... Er kanskje ikke det samme med tresylindra chevy men.... haha:P Det er jo ikke en Chevrolet, det er Deawoo... Har til og med sett en de små Deawoo'ene med Deawoo merker og all ting, med Chevrolet brosjyrer liggende i frontruta! Uansett spiller det egentlig ingen rolle, etter at lastebil avgiftene ble slakta på amerkanske trucks har egentlig ikke blitt solgt noe videre av dem her i landet likevel... Og i resten av Europa er det ingen som kjøper dem likevel, hva skal man med en så stor pick-up? Vise at man har større fant enn naboen med tilsvarende Toyota? Sannheten er nok at han har gjort et bedre kjøp, som er bedre tilpasset folk flest sitt behov for et slikt kjøretøy og bedre tilpasset norske veier. Ikke noe stort tap egentlig, kanskje, i løpet av ti år, Amerikansk bilindustri klarer å gjenvinne Europeisk tillit til bilene de har blant menigmann, og kanskje redde seg selv fra konkurs den dagen trucks faller av moten der borte? For det er tross alt bare et tids spørsmål, og det er KUN disse som holder hodet deres over vannet. Ikke så veldig langt over da, for de har jo allerede begynt å legge ned fabrikanter og faller stadig i verdi og omsetning... Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Tja, det er slik verden har blitt. Take it or leave it. På den annen side har det jo ikke vært importert "ordentlige" amerikanske personbiler i særlig grad til Norge uansett. Biler som Tahoe, Suburban osv er sikkert ok for de som enten trenger eller liker slikt, men de er jo ikke personbiler. Vær glad til at ACCN har fått kjempet gjennom de nye reglene for import av nyere bruktbiler fra USA. Det sikrer ihvertfall muligheten for de av oss som absolutt vil ha nyere amerikansk personbil. Men den nye rød-grønne regjeringen har proklamert at fra 2008 vil importavgiftene på biler endres til også å ta hensyn til utslipp. Siden fabrikkenes offisielle utslippstall stort sett er proposjonale med motorstørrelse i kubikk, kan tradisjonelle US-biler fort bli temmlig u-oppnåelige for de fleste av oss. Verden er ikke som før. Vi får bare henge på, for hva er alternativet? Her er forresten et bilde av undersiden på CSB alu-innsuget jeg kjøpte fra USA: Life is a bitch and then you die..... :usa: Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Men den nye rød-grønne regjeringen har proklamert at fra 2008 vil importavgiftene på biler endres til også å ta hensyn til utslipp. Siden fabrikkenes offisielle utslippstall stort sett er proposjonale med motorstørrelse i kubikk, kan tradisjonelle US-biler fort bli temmlig u-oppnåelige for de fleste av oss. Utslipp er da sjelden proposjonalt høyere enn det motoren forbrenner. Det vil altså si at en Corvette vil få samme avgiftene som en Audi med stor sekser... Om det vil si lavere pris på Vetta eller sinnsyk pris på Audien er derimot ikke godt å si... Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 "Muskelbilen Tahoe" hmm... ikke akkurat tahoe jeg tenker på når noen sier muskelbil men... Relaterte artikler: * Nyhet : Chevrolet Captiva: Ny Korea-SUV * Test : Chevrolet Lacetti: En koreansk golf * Nyhet : Verdens minste Chevrolet * Nyhet : Korea-Chevrolet: Garantert i fem år * Test : Chevrolet Nubira; Mer fornuft enn følelser har noen sett så mange absurde og usakelige overskrifter noen gang?!?! koreansk golf?!?! verdens minste chevrolet?!?!?! WTF!?!?! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Det er jo ikke en Chevrolet, det er Deawoo... Har til og med sett en de små Deawoo'ene med Deawoo merker og all ting, med Chevrolet brosjyrer liggende i frontruta! Uansett spiller det egentlig ingen rolle, etter at lastebil avgiftene ble slakta på amerkanske trucks har egentlig ikke blitt solgt noe videre av dem her i landet likevel... Og i resten av Europa er det ingen som kjøper dem likevel, hva skal man med en så stor pick-up? Vise at man har større fant enn naboen med tilsvarende Toyota? Sannheten er nok at han har gjort et bedre kjøp, som er bedre tilpasset folk flest sitt behov for et slikt kjøretøy og bedre tilpasset norske veier. Ikke noe stort tap egentlig, kanskje, i løpet av ti år, Amerikansk bilindustri klarer å gjenvinne Europeisk tillit til bilene de har blant menigmann, og kanskje redde seg selv fra konkurs den dagen trucks faller av moten der borte? For det er tross alt bare et tids spørsmål, og det er KUN disse som holder hodet deres over vannet. Ikke så veldig langt over da, for de har jo allerede begynt å legge ned fabrikanter og faller stadig i verdi og omsetning... Daewoo, for guds skyld... DAEWOO! Ikke at det betyr noe, men slike skrivefeil..... :iconsm Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Daewoo, for guds skyld... DAEWOO! Ikke at det betyr noe, men slike skrivefeil..... :iconsm Du prøver vel ikke seriøst å forsvare stavinga på navnet til de mest tragiske moped bilene i historien? :lol Visste at de to bokstavene var der, men hadde glemt hvilken rekkefølge... Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Nei, overhodet ikke, bare vil at rett skal være rett ;) Menneh, i mitt hode ble de mest mopedbil når de ble forkledd som Chevrolet... Som Daewoo var de ihvertfall det de er.. Halvstygge, fornuftige småbiler fra Asia... Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 http://www.amotor.no/nyhet/bilnyheter/chevrolet_tahoe:_mot_slutten_i_norge/21529 På den siden står det at Chevrolet fra nyåret kunn importeres som Småbiler til Norge, årsaken er at GM har bestemt at Chevrolet US, ikke skal selges i europa, dvs. at vi får ikke inn fler NYE Chevroleter, som tahoe Cargovan, Duramax, Suburban, Sportside og Avalanche. Men istedenfor kommer Chevrolet-daewoo som nybiler til Norge.. Jeg personlig mener dette er en SKANDALE! At amcar miljøet skal bli skadet med sånne skadebiler er veldig trist. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :ex_machin :ex_machin Dette viser bare amerikanerens tanke gang. Det europeiske markedet er for å få opp volum, daewoo er for å få ned den gjenomsnittelige avgass mengde. Og da blir det naturlig å få vekk Chevrolet fra europa, og inn med Daewoo/Cehvrolet. Men egen inport blir vel fortsatt lov?? Det kan jo tenkes att Daewoo vill lage disse "prestisje" modellene beregnet for europa. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Utslipp er da sjelden proposjonalt høyere enn det motoren forbrenner. Det vil altså si at en Corvette vil få samme avgiftene som en Audi med stor sekser...Om det vil si lavere pris på Vetta eller sinnsyk pris på Audien er derimot ikke godt å si... 100% proposjonalt er det kanskje ikke, men GENERELT SETT vil motorsterke biler komme dårligere ut enn motorsvake dersom fabrikkenes utslippstall tas med i beregningsgrunnlaget for engangsavgift. En Audi med stor sekser er etter norske forhold en motorsterk bil og både den og Corvetten slipper nok ut mye mer enn en koreansk Chevrolet med motorvolum på størrelse med to brus. Jeg høres kanskje ut som den reneste miljøverner her nå, men dette er (dessverre) fakta. Jo mer drivstoff som forbrennes pr tidsenhet, jo mer utslipp skapes jo. Det er fysiske lover ikke får gjort mye med. Og uansett hva slags utslipps-begrensende teknologi man kan henge på Corvetten og Audien, så kan jo koreaneren utstyres på samme måte, ikke sant? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Ta nå ikke sorgene på forskudd. Tahoe og lignende vil bli ca 20% dyrere over nyttår.Tilgjengjeld blir de da Varebiler klasse to med totalvekt under 3,5 kg. MAO kan de kjøres på vanlig sertifikat, EU kontroll bare annet hvert år, du slipper dobbel pris i bompengebodene osv.Det er slett ikke sikkert salget vil gå så mye ned. Uansett har vi mange sideimportører her i landet og de kan jo importere så mye de bare vil. Jeg tipper den eneste forskjellen vi vil merke er litt navne-endringer ol. Ellers må vi huske at det europeiske markedet er utrolig lite i forhold til det amerikanske. Det antall biler GM selger i hele Europa på et år tilsvarer det som den største forhandleren i Los Angeles selger på 2 uker!!!(LA's største forhandler selger 25000 biler i året.I hele Norge selges det vel litt over 100000 totalt) Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Helt enig. Ting order seg helst. Men jeg er temmelig sikker på at bilhobbyen og mulighetene til å skaffe seg spesielle (nyere) bruktbiler på litt sikt vil bli vanskeligere (dyrere) dersom den rød-grønne regjeringen f.eks får 4 nye år ved neste valg. Det er helt klart en kursendring mht. privatbilisme. Alt som smaker av "privat" og "personbil" for disse til å rynke på nesa. Hvor lenge tror du f.eks de godtar at gamle biler er "kultur" selv om de er bygget om med nyere drivverk? Det er kun et spørsmål om hva de tror de kan slippe unna med. Aller helst vil de si rett ut at personbil er ikke, skal ikke og vil aldri være noe som helst "kultur". Og tror dere vi får hjelp av restan av kultureliten i et slikt "slag"? Nope. De driter også en lang marsj i alt som har med bil å gjøre. Dessuten vil de se sitt snitt til å grafse til seg mer av den statlige kultur-pengekaka. Hvorfor jeg er så opptatt av kulturbegrepet? Fordi det er der svært mye av betingelsene for bilhobbyen faktisk er grunngitt. Tas dette vekk, faller gulvet ut. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 ****! Engangsavgiften i Norge tar jo helt av! Tror Norge er det eneste landet i VERDEN med dete systemet! Noen som vet hvordan avgiftene til Damark er bygd opp? Tror jeg leste en gang at det var 5% avgift på et hvist antall tusen og 80% på resten. Dvs. at det ikke har noen sammenheng med effekt osv, men heller hva bilen koster fra fabrikken. Noen som kan bekrefte dette?? Litt offtopic men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.