Gå til innhold

Olje lekasje

Ranger emnet

Torodd

Anbefalte innlegg

Var og så på en Ford Mondeo mk2 (1998, 2.0 automat) i dag. la merke til at det var en liten oljedråpe under bilen på motoren\girkassen tørket det vekk å tok en kjøretur. Når jeg var tilbake var det en ny oljedråpe dær. (olja var rødaktig) noen som vet hvor denne oljen kan komme fra?? Noen der ute som vet om det er noen spesielle steder som er mer vanlig enn andre og få olje lekasje på?

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, ATF-oljen som brukes i automatiske girkasser og servostyring er klar rød. Det kan jo være lekkasje fra servoen også?!

er ikke MIN bil, men en bil jeg VUDERER og kjøpe, men la mærke til oljen som var under bilen. Bilen sto oss en forhandler og girkassa var NY så kviteringer og alt...Ringte forje eier på bilen (har bare vært en eier på den) og han sa at gir kassa ble byttet på 180 000km takke være en flink mekaniker som kalarte og knekke girkasa da bilen var inne til siste service. bilen var så si ingen ting rust på. ALT av utstyr klima, cruskontroll, takluke++++ har lest på Dinside.no og et av problemene med forden var lekasje fra servoen... men hvem vet, snakket med selgeren og han skulle sette bilen på verksted for for og finne ut hvor oljen kommer fra....

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du at bilen er solgt så fort dem for ordnet feilen! Ikke kjøpt bilen og ta det på garanti, ikke gi penger før dem har fått ordnet det. Mange lover, men holder sjeldent det i ettertid, tro meg. Virker som en god bil dette her, hvis historikken du er blitt fortalt er sann.. og hvis du har kvittering på ny girkasse og den historien er også sann, så ser det ut som en kjempe fin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider