Gå til innhold

Trenger hjelp ang valg av komponenter.

Ranger emnet


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå har jeg da fått meg en Ford Taunus som jeg er storfornøyd med, eneste jeg mangler er anlegg. Tenkte å spørre her, da det virka som det mest passende stedet for innlegg og erfaringer :)

 

Trenger for det meste alt, dvs speller, forsterker, basskasse og 6x9 (og sidehøytalere) Grunnen til at sidehøytalere står i parantes er fordi det er ikke org med sidehøytalere på taunus, så tenkte heller på sånne små diskanter til å sette på dashen. Og hvordan er det med ferdigbygd kasse i forhold til kjøpe element og bygge en selv ?

 

Så også at Bilradiospes hadde en speller i dagens kalender.. Hvordan er den ?

 

Tenkte å bruke noe rundt 6k+ , men ikke så altfor mye mer enn det, men er villig til å strekke meg. Hører for det meste på vocal trance, eller fjortiss-syre som endel vil kjenne det igjen som, men også mye annen musikk, så derfor kunne jeg tenkt meg noe som speller,tja, hva skal jeg si.. høyt og hardt ? :cocain:

 

Er kjempetakknemmelig for alle innspill

 

Mvh,

Håvard

BMW E36 M50 323 turbo

352whp/422wnm @ 1,5bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spilleren skulle kunne være et kupp i mine øyne! :)

 

Hvis du ser litt rundt på forumet her så er det flere som selger bilstereo. Noen har juletilbud og! Siden du skal ha 6x9" baki ville jeg ha sett på et sett som heter Morel Pulse 6x9. http://www.morel.no for mer informasjon om det!

 

Angående musikken du hører på så er ikke fjortis-syre helt det samme som vocal trance ;) hehe... Vocal Trance er mye mer 'chill' enn fjortis-syre-opplegg. Skikkelig OT men la gå...

 

Mvh

Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den spilleren :) Da har du et greit utgangspunkt hvertfall.

 

Før du kjøper deg høyttalere er det lurt å høre litt på litt forskjellige. Ikke meninger det er snakk om men høre på hvordan forskjellige høyttalere låter ;)

 

Ellers er de tidligere nevnte Morel høyttalerene et ganske sikkert valg. De låter pent uansett. Jeg har hørt de og jeg er kresen når det gjelder lyd. Får selvsagt det man betaler for, men de er veldig mye for penga! Trøkker bra og spiller pent :)

 

Mvh

Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte spellern og disse JBL 6x9 =) Har hørt på lærern min sine JBL 6x9, er nok litt dyrere enn de jeg kjøpte, for han er hifi entusiast, men likte lyden iaf, så får håpe jeg blir fornøyd med de jeg bestilte ;)

 

Så da er jeg et steg nærmere :) Det ligger også forresten ferdig kabla i bilen, for det sto anlegg i den tidligere :)

BMW E36 M50 323 turbo

352whp/422wnm @ 1,5bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forsterker som du ville bli meget godt fornøyd med er Soundstream Lil`Wonder 5.830 Det er en 5 kanalsforsterker som kan drive fronthøytalere (sidehøyttaler), 6x9" pluss at den har en egen sub kanal slik at du kan utvide etterhvert med en sub. Tro meg du kommer garantert til å utvide før eller siden :lol Vi har alle vært der... Jeg skulle selv ikke ha noe anlegg i min nye bil... nå har anligg for en halv enebolig i Hokksund :evilspide

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig OT og sikkert et veldig dumt spm: Er du fra Hokksund? :spider

 

Mvh

Tony

 

Nei, er fra Bærum, men mekker bil like ved Hokksund

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår