Gå til innhold

Pussing av rust, sveising og grunning i kulda?

Ranger emnet

e321

Anbefalte innlegg

Noen som sier at det ikke er noen vits i å pusse rust, grunne det osv. nå på vinteren og i kulda... stemmer det?

Har tilgang på en uisolert 'garasje' som jeg kan jobbe i, men kan flytte meg til en annen mer isolert garasje med tanke på grunning hvis det trengs..

Men iallefall, pussing av overflate rust skulle visst nok ikke være noe vits i å prøve på pga. luftfuktighet nå..? Vi ser bort i fra problemet om at grunningen ikke herder.

Er en 'ekspert' som har sagt det til meg, så nå spør jeg dere hva dere tror om dette?

Har nå sett mange(prosjekt forumet) som driver å jobber med bilen nå på vinteren, virker ikke som det er noe problem det..

Takker for svar og innspill,

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Det med å varme kun plasen du jobber på er jo HLTE på jorde...

Skaper MASSE kondens.....som du ikke ser....

All grunning å lakk bør minst ha 10-12 grader...helst 15 alt annet er langt på utsiden av hva fabrikantene sier man skal gjøre...

Å at mange gjør saker å ting.....

Ja, desverre, men se litt på profilen....... de fleste er.... 80 modeller,dåli råd, og litt nybegynnere..... all kred for innsats....men hutte meg tu for løsninger iblandt....

Så det er ikke alt "alle" gjør som kan gi bra resultat.....

Henger på nå, litt etterpå og noen måneder, men når det begynner å komme små blåser under lakken.....ja da er det bare å gjøre det om igjen.... kiddie

Lykke ti, men finn en plass der du får "litt" varme i bilen....

Å skal du lakke..... så finnes det herdere og tynnere som er "raske" eller "fast", da henger det selv i 10-12 grader....

Lakket endel Digere båter ,så har lært endel triks....

Som denne for eksempel....

doriangray7xt.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider