lars_b Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Etter at jeg moterte F-motor i går har allerede tanken på å trimme til FB kommet da jeg har 531 topp med A-kam montert, men må man bytte styreenhetene for å få FB eller er det bare å bytte kammen til H,K eller VX3 og så har man 135HK slik FB har?? ser litt bedre ut under panseret nå, hater A-motorer, tenkte å rydde og vaske litt der senere, men nå er det -10 grader ute :( Dersom du har en H, K eller VX3 kam til salgs, send PM. Helst H-kam eller en uorginal sugemotor kam Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Må skifte eksosen også. Er annerledes på de bilene som kom med FX (136 hk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 nei se der ja fått i gamle b230 min som du henta for lenge siden (da du fikk motorstopp) på vinteren hehe tyst å fint? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mean Machine Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Ser at du har en del stag der! Merker du de godt? Hva merker du det i så fall på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Sett på et grenrør og 2-2,5" eksos så begynner det å hjelpe. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Litt O.T. kanskje...men jævla rått deksel til viskemotoren..:P Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 nei se der ja fått i gamle b230 min som du henta for lenge siden (da du fikk motorstopp) på vinteren hehe tyst å fint? Nå er den der, endelig, er kun blokka, ledningsnett og litt så kjafts som er fra deg, innsug, svinghjul kommer fra en motor jeg kjøpte av "nissan s13" sammen med en kamerat, toppen er bytta til 531, har hatt blokka heletiden, men med A-gasser da det først er nå jeg har skaffet alle delene og kunnskapen til å motere Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Ser at du har en del stag der! Merker du de godt? Hva merker du det i så fall på? Torpedostagene er de du merker best, fjærbeinstaget hjeper en del det oxo. har i tillegg varebil stagene mellom travers og bærebrua, så det er syk mye stivere enn orginalt, anbefales å montere, merker seff ikke noe nå på snø, men på tørr asfalt er det nesten så du kan holde dobbel hastighet gjennom svinger Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Må skifte eksosen også. Er annerledes på de bilene som kom med FX (136 hk) Tror ikke jeg orker mer "sports eksos" anlegg, er greit at det ikke bråker for mye nå i sladde sesongen, er ferre som klager når det ikke er for mye støy. For heller klare meg med litt mindre hester, gidder ikke bruke 2000,- på ca 5HK BTW: er det noen der ute som har en kam liggende, send PM Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Det satt 60 mm GT anlegg orginalt på FX motoren. Men er jo ikke store forskjellen fra det vanlige anlegget.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Da haster det ikke med kammen, for motoren raste, mega bra rådebank på cyl 3 eller 4, så da blir det motorbytte på kveldstid framover, burde ikke ta mer enn et par dager Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Da haster det ikke med kammen, for motoren raste, mega bra rådebank på cyl 3 eller 4, så da blir det motorbytte på kveldstid framover, burde ikke ta mer enn et par dager ??? du kødder nå harn havarert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Nesten litt bra gjort å få rådebank på en 230F! Flaks du har en komplett blokk til da. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Ikke det at det har så mye å si men B230FB motoren har 130 hk. Vet ikke om det er forskjell på hjernene på F, FB og FX, har sjekket på diverse forum før, uten at noen visste noe særlig. Har simons 2.5" på min FB, Det blir litt fetere lyd, bruker litt mindre bensin og går litt bedre, men ikke verdt det med mindre du trenger nytt eksosanlegg uansett. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 ??? du kødder nå harn havarert? Dessverre nei, den stoppa fint, har hatt den i 1 1\2 år nå, fungert helt fint til nå, kanskje oljepumpa som har blitt dårligere eller no, ikke vet jeg, men herpa det er den. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg