Gå til innhold

Kjøpe V70 2.0T/2.4T ?

Ranger emnet

volvo145

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg går og kikker etter ny bil , lurer på å bytte ut Audi A4en til en V70 2000 el. nyere.

Hva bør jeg se etter av feil på bilen hva er positivt og negativt ved den?

Jeg vil helst ha en 2,0 eller 2,4 turbomotor , lurer på om det er noe spesielt jeg skal vere obs på med disse?

Jeg hadde en 850 før og den hadde en 2,5L motor men den røyk toppakningen på og en simmerring mellom motor og gir kassa røyk også på den , så jeg håper kvaliteten er forbedret litt på de nyere V70ene.

Hvis noen har en V70 til salgs eller vil kjøpe Audien er det bare å gi beskjed. :hello:

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takker for det skal holde utkikk etter det.

2,4T er ikke god å få tak i ,iallefall ikke med manuell som jeg vil ha, var å kikket på en knallfin 2002 2,4 uten turbo (140hk) , kunne ikke prøve den for den sto på sommerdekk , men jeg skal prøve den over nyttår, men jeg tror ikke det blir noen handel uten turbo, hadde en 850 før med 144hk og det var ikke akkurat noe sprekt nei.

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp , da var Audien solgt happyhappy

og jeg kjører for tiden bare rundt i 145en , ikke det at det er en bra bil hehe, men jeg skulle kansje hadt en nyere volvo også, så jakten på ny bil er igang!

Desverre røyk en strøkenV70 2,0T manuell gir som jeg skulle kjøpe rett forran nesa på meg i dag. :(

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=948768&username=

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med ny bil da :)

jeg driver å ser etter 850 me 20V og 170hk, er vel samma motoren så du har nesten, eller det er vel 2,5 liter det vel?

jaja, men hvordan går den da? har prøvd 2,5 l på 144 hk, lurer på om det er stor forskjell mellom de 2?

96 - Volvo 940 - B230FK

92 - Volvo 740 SE - B230F - x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det , jeg får bilen i mårra , jeg gleder meg som en unge :) de skulle ta service på den og lakkere panseret(steinsprut) før jeg fikk den .

skal prøve å legge opp noe bilder når jeg får den.

Jeg hadde 850 2,5 10v 140 hk for noen år siden ,god bil å kjøre men jeg er enig med deg i at jeg ville satset på 170 hk , 140 var liksom helt greit men ikke det helt store i en såpassa stor bil. men fin lyd er det i den 5 sylindra motoren uansett ;)

Min var en 95 mod og jeg var plaget med en oljelekasje i en simmerring mellom motor og gearkassa, og så røyk toppakningen på den!! og bilen var ikke kjørt mere enn 140000km heller!!

Men ellers var det en god bil.

Lykke til med kjøpet ditt.

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takketakk:) lykke til med V70'en også!

Har selv prøvd en -03 V70 Titanium Sport med 2,0 l LT. Fy faen for en deili bil å kjøre, bedre kjørekomfort enn det skal du lete lenge etter, setene er helt utrolig gode, krem skinn. Å motoren var også nydeli, deili å høre den sinte femmer'n :)

96 - Volvo 940 - B230FK

92 - Volvo 740 SE - B230F - x

Lenke til kommentar
Del på andre sider