Gå til innhold

Kjøreegenskaper på s40

Ranger emnet

x8|volvo

Anbefalte innlegg

Dette blir feil forum ja.posten blir flyttet ettervert...

IKKE kjøp denne bilen. Mutter`N kjøpe en slik bil (98mod)

Den var det bare problemet med.

olja rant av kirgassa.

ABS sensorene Svikta og absen gikk på overalt.

Lei å få i 5gir + at girspaken er en rørepinnde.

Går meget dårlig og mangler masssssse dreiemoment.

Alt av intriøret er av plast og har elendig kvalitet,deklser osv detter av da

døren blir smelt hardt igjen av små barn.

Denne bilen hadde gått 108 tusen,å var i priklassen 110,000,-

Advokat blei satt på saken å bilen blei levert tilbake til Forhandler

Anbefaller ikke å kjøpe en slik bil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at noen tydeligvis har veldig dårlig erfaring med disse bilene. Foreldrene mine har hatt en 96 S40 1.8, og siden de var så fornøyd med den kjøpte de en 2001 V40 1.9D. Vet ikke hvilken motor det var i den moen til MTIC, men den 1.9D motoren vi har nå mangler i hvert fall IKKE dreiemoment! Har ikke hatt noen problemer med disse bilen bortsett fra en turbo slang som var løs når den var ny og en dynamo som sa takk for seg etter 140000km i V40 en. Skulle egentlig bytte V40 en når den passerte 100000km, men mamma fant ut at den var så god å kjøre og at det var så lite problemer med den at hun ikke ville bytte. Har nå gått 155000km.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 96 S40 med 2.0 sugemotor. Motoren var helt grei, men må jages litt på turtall. Kjøreegenskapene er vel sånn midt på treet, men med KW coilovers ble det jævlig bra. Ellers er det en del problemer med girkassa på sugemotorene, jeg måtte bytte min. Er en råtten renault kasse som ikke er mye å henge i julegrana. På turbomotorene sitter M56 kassa som er mye bedre. Ville uten tvil valgt med turbo, men hold deg unna 98 modellene, er mye elektronikk krøll med de, bla styreenheten til motoren som ofte krangler. Se etter rust i hjulbuene på tidligere modeller. Ellers en helt ok bil, jeg var hvertfall fornøyd med den, bortsett fra det jeg har nevnt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte s40 når jeg tok lappen (97-98modell i 2000) og det var en god bil å kjøre, det var lite der som minna om "rørepinnde", "elendig kvalitet,deklser", "absen gikk på overalt"...

den bilen hørtes ut som om den hadde gått nærmere 300' enn 100'...noen som har justert speedometer, kansje...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at noen tydeligvis har veldig dårlig erfaring med disse bilene. Foreldrene mine har hatt en 96 S40 1.8, og siden de var så fornøyd med den kjøpte de en 2001 V40 1.9D. Vet ikke hvilken motor det var i den moen til MTIC, men den 1.9D motoren vi har nå mangler i hvert fall IKKE dreiemoment! Har ikke hatt noen problemer med disse bilen bortsett fra en turbo slang som var løs når den var ny og en dynamo som sa takk for seg etter 140000km i V40 en. Skulle egentlig bytte V40 en når den passerte 100000km, men mamma fant ut at den var så god å kjøre og at det var så lite problemer med den at hun ikke ville bytte. Har nå gått 155000km.

Sefølgelig har en Turbo Diesel nokk dreiemoment.Men detta var snakk om 98mod sugemotor...Denne bilen har ikke noe med volvo å gjøre...røten motor +girkasse å div andre deler....Mandagsbil... men tviler ikke på at T4 å 1,9D motorene er bedere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte s40 når jeg tok lappen (97-98modell i 2000) og det var en god bil å kjøre, det var lite der som minna om "rørepinnde", "elendig kvalitet,deklser", "absen gikk på overalt"...

den bilen hørtes ut som om den hadde gått nærmere 300' enn 100'...noen som har justert speedometer, kansje...

Vist du ikke viste at noen biler kunne være bedre en andre så er du jagge dumm.... Bilen blei kjøpt hos forhandler med sørvicehefte.den hadde nokk ikke gått noe mere.Er vel eller det at denne bilen ikke har noe med Volvo (sverige) å gjøre...Det er ikke dermed sakt at siden DU tokk lappen med en slik bil å den var fin at volvo s40 er dritbra knock

Lenke til kommentar
Del på andre sider