G60 Racing Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Hva er fordeler/ulemper med de og hvordan fungerer og justerer man en ekstern wastegate? Hva bør man velge for et oppsett på ca 250hk? Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Mye billigere å lettere med intern, men vil si at den er litt unødvendig på ett slikt oppsett. Den største fordelen er vel at du kan velge mellom flere turboer, men dette har egentlig ikke noe formål nå; for nå er det ett stort utvalg av turboer med integr. wastegate, som tåler mye. Også får mann jo bedre flød og da bedre respons og mulig mer hk. Det vil nok lønne seg med integrert WG på den effekten du skal yte, men visst jeg skulle valgt med eller uten hadde det nokk blitt med :) Liker lyden av ekstern wastegate med fri eksosutløp jeg Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Mye billigere å lettere med intern, men vil si at den er litt unødvendig på ett slikt oppsett. Den største fordelen er vel at du kan velge mellom flere turboer, men dette har egentlig ikke noe formål nå; for nå er det ett stort utvalg av turboer med integr. wastegate, som tåler mye. Også får mann jo bedre flød og da bedre respons og mulig mer hk. Det vil nok lønne seg med integrert WG på den effekten du skal yte, men visst jeg skulle valgt med eller uten hadde det nokk blitt med :) Liker lyden av ekstern wastegate med fri eksosutløp jeg Så tipset blir ekstern?! har ikke hørt lyden men sikkert bra! ;D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Så tipset blir ekstern?! har ikke hørt lyden men sikkert bra! ;D Jeg ville gått får ekstern WG visst pengene ikke stanset meg :) Men nå må det sies at ekstern WG ikke vil gjøre no merkbar forskjell ytelsesmessig og liten forskjell responsmessig på turboen kontra intern. Men jeg må bare si at jeg får øreorgasme av ekstern wastegate med fri eksos Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Jeg ville gått får ekstern WG visst pengene ikke stanset meg :) Men nå må det sies at ekstern WG ikke vil gjøre no merkbar forskjell ytelsesmessig og liten forskjell responsmessig på turboen kontra intern. Men jeg må bare si at jeg får øreorgasme av ekstern wastegate med fri eksos Har egentlig ikke hørt lyden så gjenstår og se men da regner jeg med at går for ekstern! Kjøper antagelig fra Volksport så er vel erstern som passer på manifoilen derfra! :D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 treng ikke koste så mye med ekstern heller da, finnes jo biler som har dette orginalt som man kan knabbe fra, feks audi. Så tipset er iallfall å ha eksos røret fra wastegaten rett ut i skjermen bak forhjulet, da får man mye fin lyd og flammekaster! hehe... Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 treng ikke koste så mye med ekstern heller da, finnes jo biler som har dette orginalt som man kan knabbe fra, feks audi. Så tipset er iallfall å ha eksos røret fra wastegaten rett ut i skjermen bak forhjulet, da får man mye fin lyd og flammekaster! hehe... bra tips! :D kan bli fett men litt harry liksom, kan miste litt stilfult preg som det egentlig er på corrado! men takk for tipset! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Ville gått for intern wg på det oppsettet ditt. Du skal ha plass til en ekstern også og det er faktisk trangt nok fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwindow Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Jeg skal ha ekstern WG på mitt G60 oppsett. Jeg tar fra Audi, men de ligger ganske høyt i pris. Betalte 1500 for min. Det er nesten samme pris som TIAL...! Hvis du går for ekstern så legg for all del eksosen fra WG inn i downpipen igjen. Det bråker mye med WG som slipper ut eksos i friluft. Det er jo på en måte det samme som å ha et kjempehøl i manifolden din.. Lyden som det mest sannsynlig blir prata om her, får du allikevel. Du må bare ha et åpent luftfilter, også må du ikke ha noe dumpventil. Siter 1991 Golf cabriolet G60 1991 Passat syncro G60 1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwindow Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Men for all del, intern WG holder i massevis på en G60 turbomotor! Og det er billigere og enklere.. Siter 1991 Golf cabriolet G60 1991 Passat syncro G60 1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 http://www.ssautochrome.com har billige eksterne wastegater. De er ganske okei. Han har litt forskjellige der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Jeg skal ha ekstern WG på mitt G60 oppsett. Jeg tar fra Audi, men de ligger ganske høyt i pris. Betalte 1500 for min. Det er nesten samme pris som TIAL...! Hvis du går for ekstern så legg for all del eksosen fra WG inn i downpipen igjen. Det bråker mye med WG som slipper ut eksos i friluft. Det er jo på en måte det samme som å ha et kjempehøl i manifolden din.. Lyden som det mest sannsynlig blir prata om her, får du allikevel. Du må bare ha et åpent luftfilter, også må du ikke ha noe dumpventil. så du har kjøpt ekstern WG fra s4 eller noe? Bilder? skal kjøpe kit fra Volksport så kjøper derfra hvis jeg ikke finner noe annet spennende! :D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwindow Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Jeg har WG fra S2 3b motor, men tror alle de Audi WG'ene er like. Skal du kjøpe kit med en sånn ATP manifold så er TIAL WG bolt-on. Siter 1991 Golf cabriolet G60 1991 Passat syncro G60 1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 så du har kjøpt ekstern WG fra s4 eller noe?Bilder? skal kjøpe kit fra Volksport så kjøper derfra hvis jeg ikke finner noe annet spennende! :D Vet du hva som følger med d volksport kittet? Må du lage downpipen selv? Og hvor mye må du gi for det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Vet du hva som følger med d volksport kittet?Må du lage downpipen selv? Og hvor mye må du gi for det? Fikk beskjed om at det man kunne ta utgangspungt i atp kitet men at de hadde byttet ut til kulelager turbo og sns chip som er bedre en det kitet fra atp. de har vel ikke noe fastsatt kit men heller setter sammen et ut i fra kjøpers ønsker om effekt og pris. Regner med at de delene jeg trenger er med som F.eks. Downpipe. De står 16990 på volksport.no men dette er en veldig ca pris og ikke fått noe eksakt svar om hva som da er med! tenkte bare skulle se hva jeg kan ta meg råd til og bruke på turbo konvertering og få et kit ut ifra det! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.