Gå til innhold

Ekstern kontra intern wastegate

Ranger emnet


G60 Racing

Anbefalte innlegg

Mye billigere å lettere med intern, men vil si at den er litt unødvendig på ett slikt oppsett. Den største fordelen er vel at du kan velge mellom flere turboer, men dette har egentlig ikke noe formål nå; for nå er det ett stort utvalg av turboer med integr. wastegate, som tåler mye.

Også får mann jo bedre flød og da bedre respons og mulig mer hk.

Det vil nok lønne seg med integrert WG på den effekten du skal yte, men visst jeg skulle valgt med eller uten hadde det nokk blitt med :) Liker lyden av ekstern wastegate med fri eksosutløp jeg

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye billigere å lettere med intern, men vil si at den er litt unødvendig på ett slikt oppsett. Den største fordelen er vel at du kan velge mellom flere turboer, men dette har egentlig ikke noe formål nå; for nå er det ett stort utvalg av turboer med integr. wastegate, som tåler mye.

Også får mann jo bedre flød og da bedre respons og mulig mer hk.

Det vil nok lønne seg med integrert WG på den effekten du skal yte, men visst jeg skulle valgt med eller uten hadde det nokk blitt med :) Liker lyden av ekstern wastegate med fri eksosutløp jeg

 

Så tipset blir ekstern?! har ikke hørt lyden men sikkert bra! ;D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tipset blir ekstern?! har ikke hørt lyden men sikkert bra! ;D

 

Jeg ville gått får ekstern WG visst pengene ikke stanset meg :) Men nå må det sies at ekstern WG ikke vil gjøre no merkbar forskjell ytelsesmessig og liten forskjell responsmessig på turboen kontra intern.

Men jeg må bare si at jeg får øreorgasme av ekstern wastegate med fri eksos

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått får ekstern WG visst pengene ikke stanset meg :) Men nå må det sies at ekstern WG ikke vil gjøre no merkbar forskjell ytelsesmessig og liten forskjell responsmessig på turboen kontra intern.

Men jeg må bare si at jeg får øreorgasme av ekstern wastegate med fri eksos

 

Har egentlig ikke hørt lyden så gjenstår og se men da regner jeg med at går for ekstern! Kjøper antagelig fra Volksport så er vel erstern som passer på manifoilen derfra! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

treng ikke koste så mye med ekstern heller da, finnes jo biler som har dette orginalt som man kan knabbe fra, feks audi. Så tipset er iallfall å ha eksos røret fra wastegaten rett ut i skjermen bak forhjulet, da får man mye fin lyd og flammekaster! hehe...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

treng ikke koste så mye med ekstern heller da, finnes jo biler som har dette orginalt som man kan knabbe fra, feks audi. Så tipset er iallfall å ha eksos røret fra wastegaten rett ut i skjermen bak forhjulet, da får man mye fin lyd og flammekaster! hehe...

 

bra tips! :D kan bli fett men litt harry liksom, kan miste litt stilfult preg som det egentlig er på corrado! men takk for tipset!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha ekstern WG på mitt G60 oppsett. Jeg tar fra Audi, men de ligger ganske høyt i pris. Betalte 1500 for min. Det er nesten samme pris som TIAL...! Hvis du går for ekstern så legg for all del eksosen fra WG inn i downpipen igjen. Det bråker mye med WG som slipper ut eksos i friluft. Det er jo på en måte det samme som å ha et kjempehøl i manifolden din.. Lyden som det mest sannsynlig blir prata om her, får du allikevel. Du må bare ha et åpent luftfilter, også må du ikke ha noe dumpventil.

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha ekstern WG på mitt G60 oppsett. Jeg tar fra Audi, men de ligger ganske høyt i pris. Betalte 1500 for min. Det er nesten samme pris som TIAL...! Hvis du går for ekstern så legg for all del eksosen fra WG inn i downpipen igjen. Det bråker mye med WG som slipper ut eksos i friluft. Det er jo på en måte det samme som å ha et kjempehøl i manifolden din.. Lyden som det mest sannsynlig blir prata om her, får du allikevel. Du må bare ha et åpent luftfilter, også må du ikke ha noe dumpventil.

 

så du har kjøpt ekstern WG fra s4 eller noe?

Bilder? skal kjøpe kit fra Volksport så kjøper derfra hvis jeg ikke finner noe annet spennende! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som følger med d volksport kittet?

Må du lage downpipen selv?

Og hvor mye må du gi for det?

 

Fikk beskjed om at det man kunne ta utgangspungt i atp kitet men at de hadde byttet ut til kulelager turbo og sns chip som er bedre en det kitet fra atp. de har vel ikke noe fastsatt kit men heller setter sammen et ut i fra kjøpers ønsker om effekt og pris.

Regner med at de delene jeg trenger er med som F.eks. Downpipe.

De står 16990 på volksport.no men dette er en veldig ca pris og ikke fått noe eksakt svar om hva som da er med! tenkte bare skulle se hva jeg kan ta meg råd til og bruke på turbo konvertering og få et kit ut ifra det!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår