Turbo_FB Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Kulelager turbo spinner vel bare opp litt fortere. Ville heller gått for en med thrust lager eller ka det no kalles. 360 lagring er vel mest riktig å kalle det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Stage 3 fra atp har vel integrert WG. Er det mulig få slik "dump/pysj" lyd fra den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Går ikke ann å få dump lyd av wastegate. Eneste du kan gjøre er å la den gå ut i fri eksos for å få noe lyd. Lage et kort rør som peker ned under bilen uten lyd potter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Går ikke ann å få dump lyd av wastegate. Eneste du kan gjøre er å la den gå ut i fri eksos for å få noe lyd.Lage et kort rør som peker ned under bilen uten lyd potter. Så integrert WG har ikke noe å si for lyden sin skyld. Så da kan jeg uansett få "dump/pysj" lyd med en dump ventil på kitet fra atp..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Om du sepererer utblåset på den interne wg'en fra resten av eksosen så kan du klare å få en lyd fra det. Dump pysj lyd får du fra dump. Kjører du uten dump får du også en slags dump lyd, men turboen din liker det ikke og blir ødelagt til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Rask konklusjon: Jeg gjør ingenting med integret WG, men setter på dump å får lyd :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 aha. missforstod deg jeg. Trodde du visst at d var dump som laget ptsj lyd. hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Viste forsåvidt det, men har leste at ekstern WG kan lage heftig lyd.. Så ble jeg usikker på om jeg måtte ha ekstern WG for å få "dump" lyden med dumpventil, hehe Takk for hjelpa :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg