Axe-Stro Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Hehe, i ånd av en del inlegg fra TETVTEC her i det siste legger jeg inn en link til en liten film av en EG (92-95) sohc d16 civic med pustehjelp mot en supra TT. ;) http://www.cheapfame.org/Videos/civic%20vs%20supra.wmv Owned! Siter Axel S. [ ] Civic VTi 93' [ ] Accord Sport 03' [x] 200sx s14 [x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Nice. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 gikk jo greit ja:) Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Hei. Synes det så ut som Supran hang med helt greit. Det var jo bare i starten den ikke var med, men det er jo sjåføren sin feil. På slutten ser det ut som at Supran går av gassen før Honda'n, og da er det ikke rart den kommer bak. Jeg er hverken fan av Toyota eller Honda, men denne videoen synes jeg hadde ganske lav underholdningsverdi. Man fikk heller ikke noe særlig følelse av at dette gikk særlig "fært". Nesten bare vindstøy jo? mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Jeg er hverken fan av Toyota eller Honda, men denne videoen synes jeg hadde ganske lav underholdningsverdi. Man fikk heller ikke noe særlig følelse av at dette gikk særlig "fært". Nesten bare vindstøy jo? Er som regel svært lav kvalitet på Amerikanske streetracingproduksjoner. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axe-Stro Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Det var jo litt av vitsen da... At en d16z6/d16y8 eller noe civic med en kam, 4 sylindere og en sotvifte kan holde så godt mot en supra med 2 kammer, 6 sylindre og 2 sotvifter... (hvis ikke jeg dreit meg på supra tt oppsettet nå da) Siter Axel S. [ ] Civic VTi 93' [ ] Accord Sport 03' [x] 200sx s14 [x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Det var jo litt av vitsen da... At en d16z6/d16y8 eller noe civic med en kam, 4 sylindere og en sotvifte kan holde så godt mot en supra med 2 kammer, 6 sylindre og 2 sotvifter... (hvis ikke jeg dreit meg på supra tt oppsettet nå da) Antall kammer er da nesten ubetydelig, antall sylindere hjelper deg nesten bare på lavt turtall men antall sotvifter teller nesten like mye som antall kg. Det som selvsagt teller mest er trimmingsgrad og feste. Supran vinner kanskje 60' tida, men kvartmila vil MULIGENS bli litt værre. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axe-Stro Skrevet Desember 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Så en sohc motor har likt potensiale som en do hc motor? Nå har jeg hørt det og. ;) Hvorfor gidder jeg swappe motor da? Hmm... Siter Axel S. [ ] Civic VTi 93' [ ] Accord Sport 03' [x] 200sx s14 [x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Vel, her vet vi bare at begge bilene har pustehjelp, hva forteller vel det? Om den supraen er en org. japan spec. så har den ikke mere enn 280 gamp. På 1,620 kg så har den litt å dra på. Civicen er det tydeligvis gjort endel med. Men den veier tross alt et halv tonn mindre.. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axe-Stro Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Heh, Det er jo uansett morsomt da at en liten d-serie civic hatch holder en Supra TT så godt. Er liksom det som var poenget her... Uansett om Supraen er sliten, har rådebank, boost leak, og brenner olje og et par feite italienere i og civicen har 300+ på hjula og er ribbet for alt. Hehe. Er litt usikker på hvorfor jeg gidder å diskutere dette en gang. Morro film! :popcorn Siter Axel S. [ ] Civic VTi 93' [ ] Accord Sport 03' [x] 200sx s14 [x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Har mine tvil om vedkommende i Supran var klar over at de "racet" men...ser ikke helt slik ut :D Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Nei 3x tut betyr jo vi stopper på neste "by the way" og tar en burger og cola :) Synes kanskje civicen tjuvstarta litt ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Så en sohc motor har likt potensiale som en do hc motor? Nå har jeg hørt det og. ;) Hvorfor gidder jeg swappe motor da? Hmm... Fordi du ikke finner 16V topper med enkel kam, eller fordi det er billigere enn å frese ut ventiler og porte topper? Eller kanskje fordi det er en helt annen motor med en bedre konstruksjon? Ikke vet jeg, bare ser at antall kammer ikke hjelper en på noen andre måter enn at man får større areal å suge inn luft grunnet 4V pr. sylinder. Noe som kunne vært kompansert med en 16V enkel kam maskin eller større ventiler. Kammene i seg selv er ikke noe man tjener på, ettersom man kan få slipt dem akkurat som man vil og man vil uansett ha en hump for hver ventil. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.