Gå til innhold

Meningspolitiet.

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Eg er for det meste en "leser" av forumer rundt om. Av mange årsaker; enkelte ganger har eg ikkje noe å bidra med, noen ganger har eg ikkje tid (da eg veldig ofte leser inni mellom på jobb) og andre ganger gidder eg ikkje pga eg ser hvilken retning det går i.

Men det er mange som sitter inne med en mening om at "sånn er det, og dermed basta. Alle andre suger". Dette provoserer meg gang på gang, for det er som oftest de samme tingene som går igjen fra forum til forum. De mest aktive på drittslenging er ofte de som har minst forutsetninger for å kunne uttale seg.

En klassiker er "Volvo 240 er en stygg, gammel, treg traktor". Men de glemmer å skrive bak "mener eg". Det må komme til grunn at det er deres personlige mening som skinner igjennom.

Ironi, sarkasme og andre skriftlige virkemiddel er det ett fåtall som behersker i den grad at de klarer å ordlegge seg på en slik måte at alle skjønner at det er det de snakker om. Mange er veldig kjapt ute med returkommentarer her, enda de har kjørt forbi poenget.

Man må tåle å få en del kritikk og når man provoserer, ordlegger seg feil og spør om innlysende ting eller noe som er nevnt i tusen andre poster. Mange poster er så like på andre at de renner helt ut for man har ikkje glemt de meningene man hadde i forrige post som ble tråkket på der. Ett eksempel der, er som nevnt tidligere i denne tråden; "Hvilken kjapp, billig, ny bil som er vedlikeholdsfri og gratis å forsikre, kjøper eg for 12-15 000" Dette florerer det av, og eg tivler på at noen har blitt noe klokere av disse trådene. De fleste som svarer har funnet sitt merke her i verden og forsvarer det, eller anbefaler Toyota, for det er jo et "skuddsikkert" alternativ.

Før en poster slikt, må en jo spørre seg selv; er dette mulig??

Som nevnt, leser eg mer enn eg skriver og på den måten, trenger eg ikkje poste så mang unødvendige poster. For det meste har eg snappet opp i forveien. Eg sier ikkje det at vi skal slutte å poste, men heller tenke over nytten i posten. For det er ikkje noe kjekt å se sin egen tråd bli rasert av innlegg om søkefunksjoner, merkekrangel, osv osv...

Kunne fortsatt i evigheter, men de viktigeste tingene er vel som nevnt før:

- Les litt før du poster.

- Mest mulig (saklig) info i spm og svar.

- DU kan og ta feil av og til, innrøm det

- Respekter andre sine meninger og valg.

- Ta din egen dør før naboens

- Husk at alle her er ikkje på din egen alder. Du har vært som dem, eller kan bli som dem tilslutt. Det kalles utvikling

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan neven som en kuriositet at jeg kom over en doktoravhandling fra universitetet i stockholm for et par år siden, der ble det konkludert med at på generell basis hadde folk som var over middels interesert i bil også påfallende dårligere sosial inteligens. ikke spør meg hvordan de kom frem til det, men dette var en undersøkelse som var seriøst utført og som sagt var dette hovedoppgaven i en doktograd. kanskje en liten forklaring ?

alders forskjellen og store forskjeller i kunskapsnivå kan vel også spille mye inn ? dessuten er det jo alltid lettere og være tøff på et forum for og oppveie for noe man "ønsker" og være ellers også ? personlig er jeg ganske beastant når det kommer til hvilke merker som er ok eller ikke, dette etter og faktisk ha prøvd hva jeg snakker nedlatende om, noe jeg gjør men da med folk jeg kjenner. han en strålende jul alle sammen :crazysant

og husk, det har aldrig blitt utviklet en bil av interesse i andre kontinenter enn europa Devil

Lenke til kommentar
Del på andre sider